Asus Ali-moederbord in combinatie met i740 kaart?

Pagina: 1
Acties:

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Ik las in een oude topic (ik kan hem dus niet meer vinden) een verhaal dat een videokaart met een i740-chip op een Asus P5 mobo met een Ali-chip kon leiden tot grote instabiliteitsproblemen.

Ga met wat overgebleven spullen een configuratie bouwen en heb alleen nog maar een i740 kaartje over.

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik die combo nog nooit lekker heb zien werken, en zeker niet in spellen :( (niet dat een i740 zoiezo goed is in spellen :))

Verwijderd

Ummhh zover ik mij herinner, toen ik nog nadacht om een berevelletje te kopen.. ;)

Je moet alle langzame bios instellingen nemen, vooral de PCI en het geheugen. Een goede remedie is de FSB terug te zetten met de jumpers naar 95.
..maar en dan kan je ook tenminste de CPU lekker overklokken >:)

Absoluut noodzakelijk is de ALI-AGP driver bij ASUS te downloaden, daar zit namelijk een BugFix in voor dat Intelletje. (Intel garandeert alleen goed werken met Intel Gipssets.. jaja)

Hier staat het Intel gefrummel over die kaart http://support.intel.com/support/graphics/intel740/
Je moet de PV4.0 driver gebruiken voor stabiliteit. Niet svp de oude prut die er bij zit.

Of de AGPx2 op deze combo werkt weediknie.. proberen dus.

Als je nog gedacht had aan NT4, da'kajjewel vergeten. Moet je de standaard VGA gebruiken. |:(

Win2k weet ik ook al niet..

Zover ik weet is de laatste 18 maanden al geen driverupdate voor win9x geweest...

Nou, das al da'k weet.. :)