Toon posts:

wie van de tweakers kan "echt hacken"?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben erg nieuwschierig wie v/d tweakers nou echt kan hacken
ook zou ik graag willen weten hoe hij/zij dat heeft geleerd..
en zou ik ook graag een voorbeeldje willen horen van diegene wat hij/zij kan hacken

(btw ik kan zelf niet hacken maar stiekem zou ik het wel erg graag willen leren ;) )

graag reacties!

Verwijderd

Echte Hackers zullen zichzelf niet 'te koop' zetten denk ik... :)

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:52
Een hacker die zichzelf zou bekend maken zou gewoonweg dom zijn |:( . Dat zijn dingen die je voor jezelf houd.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Jij wil het graag leren ...

Maar wat zie jij zelf als hacken ?
Wat stel jij je er nu bij voor wat hacken uberhaupt is ?

Wat als jij kan hacken, wat ga je dan doen ?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

hij wil waarschijnlijk vandaag nog het hotmail account van zn ex kraken ofzo :?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hij zal wel FTPtjes willen hacken...
Maar ECHT hacken leer je door een opleiding in ICT beveiliging (oid) te doen. Dan leer je waar gaten zitten, en hoe je ze kan oplossen. ADH daarvan, kan je het ook omgekeerd doen, en dus die gaten gebruiken om ergens in te breken en (als je echt wil hacken) de gaten raporteren aan het desbetreffende bedrijf.
Kennis van programeer talen is ook uitermate handig. Evenals kennis van DOS

• [Bc]-=VorteX=-
  • Laatst online: 21-01 13:13
Redelijke N00B vraag....
Wat heb jij eigenlijk aan voorkennis? Ken je je protocollen (UDP-datagrammen, frames, packets, etc.)?
Ken je firewalls? (statefull-inspection, port-filters, etc.)?
Of ben je echt "zo één" die het wel stoer vind nadat ie recentelijk de film hackers heeft gezien?

Niet als flame bedoelt hoor...maar zo zie je ze gewoon wat te vaak :O

Verwijderd

Volgens mij levert dit je heel weinig op, hoor.
Echte hackers maken zich zo niet bekend en degene die hier zeggen dat ze het kunnen vallen meteen door de mand als je iets specifieks gaat vragen.
Dom topic, sluiten maar.

Verwijderd

je moet slim zijn en logisch nadenken dan kom je een heel eind.
maar aangezien je dit topic opent denk ik dat je beter scriptkiddie kan blijven of worden.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

* GGS_VR6 kan en hoeft niet te hacken, kzou nie weten waarom

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 14:50

Cybje

First Post!

Ik kan huizen hacken door middel van een speciaal ontworpen baksteen/raam techniek. Alleen dit is niet zo secure en dergelijke acties worden snel gesniffed. Best akelig.

Wat ruist er door het struikgewas

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:33

tweakerbee

dus..?

Daarnaast: Wat is "echt hacken".
Een windows bak openbreken, of een Novell server hacken? Of een webserver platleggen?

"Echt hacken" bestaat niet, je hebt verschillende soorten hacks. Ga eerst maar eens wat lezen. Koop een leuk UNIX, TCP/IP en WINDOWS 2000 boek en ga maar lezen hoe het systeem werkt.

You can't have everything. Where would you put it?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Tja inderdaad. Er zijn goeie en slechte hackers. Niet in de zin van 'hoe goed ze zijn' (Dat ook natuurlijk, maar daar heb ik het nu ff nie over :)) maar in de zin van hoe ze hun kunnen gebruiken. Door de goeie hackers worden de slechterikken daarom ook vaak crackers genoemd, om dat onderscheid te maken. Er zijn bijvoorbeeld heel beroemde hackers die aan Linux of BSD werken. RMS bijvoorbeeld, de oervader van het hackgebeuren, en de founder van de FSF (Free Software Foundation).

Over wie nou een hacker is: Zo ongeveer iedereen is wel een hacker. Zogauw je wat in je registry verandert, of de rechten op een file aanpast, of een kernel herbouwt, of je pc hardwarematig aanpast, dan ben je al een beetje hacker. Eigenlijk ben je gewoon een hacker als je een probleem hebt, en je bijt je daarin vast omdat je gedreven bent om het op te lossen. Zit het gras steeds vast in je grasmaaier omdat het vastplakt? Als je het helemaal onderzoekt en er een oplossing voor vindt, ben je een hacker ;).

Voor een vollediger overzicht van wat een hacker precies is is er een prachtig document:
http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/hacker-howto.html

How to become a hacker. Veel leesplezier.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Echt hekken zijn van die muurtjes van tralies om je tuintje heen. Die kunnen van hout zijn of van ijzer ofzo.. En hebben vaak ook een deurtje waar je doorheen kan..

Maar eff on-topic.. Ik ben het volledig met de menigte eens dat hackers zichzelf niet zullen bekend maken..

• |sWORDs|
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Meeste hack actie gebeuren ook op locatie, dus dat baksteen idee is zo gek nog niet. Het leukst is om een bedrijf te bellen en toevallig iemand aan de lijn krijgen die er net werkt.

"Goedemiddag meneer u spreekt met Karel de Graaf van Cisco Nederland"
"Ehm hallo"
"Wij zijn gisteren tot de akelige conclussie gekomen dat u een ernstig beveiligingslek in een van uw routers heeft, deze willen we nu even samen met u zo spoedig mogelijk verhelpen."

En m dan de zooi open laten zetten ipv dicht })

[ Voor 5% gewijzigd door |sWORDs| op 27-11-2002 12:43 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

I want to simplify the issue to do this we will look at a real world analogy. Let us assume the ultimate goal is breaking into a safe (the safe is a database, a password file, confidential records or whatever). The safe is located inside of a physical building (the computer that hosts the data). The building is located inside of a town (the computer is connected to a network). There is a path/highway leading to the town and the path connects the town to other towns and/or cities. (read Internet/Intranet). The town/city is protected by a tollgate or an inspection point (the network is protected by a firewall, screening router etc.) There might be certain residents (the police) in the town looking for suspicious activity, and reporting it to the town's mayor (the police being an IDS, reporting attacks to the sysadmin). Buildings have their own protection methods, locks chains, and access doors (on-host firewalling, TCP wrappers, usernames and passwords). The analogy can be extended to very detailed levels, but this is not the idea.

In this world there are the ones that specialize in building or safe cracking. They are not concerned with the tollgates, or the police. They are lock-picking experts - be that those of the house, or of the safe. They buy a similar safe, put it in their labs and spend months analyzing it. At the end of this period they write a report on this particular safe - they contact the manufacturer, and might even build a tool that can assist in the breaking of the safe. Maybe they don't even manage to crack into the safe - they might just provide ways to determine the type of metal the safe is made of - which might be interesting on its own. These people are the toolmakers, the Bugtraq 0-day report writers, the people that other hackers consider to be fellow hackers.

And the rest? The rest are considered to be tool users - a.k.a. script kiddies. They are portrayed as those rushing into towns, looting and throwing bricks through windows, bricks that were built by the toolmakers mentioned in the previous paragraph. They don't have any idea of the inner workings of these tools. They are portrayed as those that ring the doorbell and then runs away, just to do it a trillion times a day - those that steals liquor from the village restaurant to sell it in their own twisted village. A scary and dangerous crowd.

Is there nothing in between these groups of people? Imagine a person with a toolbox with over a thousand specialized tools in it. He knows how to use every one of these tools - what tool to use in what situation. He can make some changes to these tools - not major changes, but he can mold a tool for a specific occasion. He knows exactly where to start looking for a safe - in which town, in what building. He knows of ways to slip into the town totally undetected, with no real ID. He knows how to inspect the safe, use the correct tools, take the good stuff and be out of town before anyone detected it. He has a X-ray machine to look inside a building, yet he does not know the inner workings of the machine. He will use any means possible to get to the safe - even if it means paying bribes to the mayor and police to turn a blind eye. He has a network of friends that include tool builders, connections in "script kiddie" gangs and those that build the road to the town. He knows the fabric of the buildings, the roads, the safes and the servants inside the buildings. He is very agile and can hop from village to city to town. He has safe deposit boxes in every city and an ultra modern house at the coast. He knows ways of getting remote control surveillance devices into the very insides of security complexes, and yet he does not know the intricacies of the device itself. He knows the environment, he knows the principals of this world and everything that lives inside the world. He is not focused on one device/safe/building/tollgate but understands all the issues surrounding the objects. Such a person is not a toolmaker, neither is he a script kiddie, yet he is regarded as a Script Kiddie by those who calls themselves "hackers", and as such he has no real reason for existence.

sorry voor de grote lap tekst maar ik vond dit wel een goede uitleg :)
korte samenvatting: het geeft een definitie van srciptkiddies, toolmakers e.d.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:24
Ik kwam vroeger regelmatig op H4H, en kon met die informatie uren pielen met scriptjes. Maar het is een beetje verwaterd, heb er geen tijd meer voor, en het is eigenlijk best boring.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:17
- iemand die het echt kan, gaat het niet zomaar openbaar maken
- hacken is een vrij relatief begrip

• Kippenijzer
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Geef me een bijltje, dan hack ik een end weg... Doe me maar een universiteitsnetwerkknooppunt ofzo, ga ik fijn hacken... Lang leve het bijltje...

• Cow_tipping
  • Laatst online: 03-08 16:25

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Begin hier maar eens: http://www.hacktic.nl/

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• RvE
  • Laatst online: 16-06 08:56

RvE

echte nl hackers zijn er niet zoveel. Denk een stuk of 150 a 200 en dan heb je het echt gehad. kijk hier eens zou ik zeggen ;-) die link is niet nodig hoor ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Jaymz op 27-11-2002 16:03 ]

Everywhere you go you always take the weather with you

Verwijderd

Topicstarter
leek me wel een interresant onderwerp
dus een ict beveiliging opleiding daar zou je het dus mee kunnen leren
je kan toch ook van hacken je beroep maken ? dat je gaten vind in een firewall en dat jij als bedrijf dat gaat oplossen. welke bedrijven in nederland hacken om te kijken of een bedrijfs netwerk bijvoorbeeld echt veilig is? En hoe zou je bij zo'n bedrijf kunnen gaan werken?

• rb338
  • Laatst online: 22-07 12:59
Ik hack ook :+
Heb laatst nog een aanpassing gemaakt in een plugin voor Gaim.
Die heb ik dus gehackt :P

Moraal: er zijn veel meer soorten van hacken dan je denkt..

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het over het hacken van bijv webservers/bedrijfsnetwerken/ftpservers/fileservers en ook gewone client pc's dus dat je volledige toegang kunt krijgen tot deze

Verwijderd

ga eerst maar linux leren, programmeren en ga wat exploits bekijken en dan volgt de rest

• RvE
  • Laatst online: 16-06 08:56

RvE

rb338 schreef op 27 november 2002 @ 15:26:
Ik hack ook :+
Heb laatst nog een aanpassing gemaakt in een plugin voor Gaim.
Die heb ik dus gehackt :P

Moraal: er zijn veel meer soorten van hacken dan je denkt..
Dat verschil is er zeker. Een hacker schrijft zijn eigen exploit, en een script kiddie gaat opzoek naar een exploit.
In mij ogen niets mis mee, maar iemand die opzoek gaat naar exploits verdiend niet het predikaat hacker.

Everywhere you go you always take the weather with you

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Je kan beginnen met een cursus of opleiding in software security, dan herken je sneller de programmeerfouten van programma's en zal je ook sneller begrijpen hoe je die kan omzeilen. Verder als je echt hacker wil worden hou dan vooral je mond, over het algemeen vind men het niet leuk om te weten dat een systeem niet waterdicht is en dat hun "kostbare"gegevens zo maar te lezen waren. Een echte Hacker zal je nooit op deze manier vinden.

Meh ...

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
RvE schreef op 27 November 2002 @ 15:37:
[...]

Dat verschil is er zeker. Een hacker schrijft zijn eigen exploit, en een script kiddie gaat opzoek naar een exploit.
In mij ogen niets mis mee, maar iemand die opzoek gaat naar exploits verdiend niet het predikaat hacker.
amen :)

oh, en vraagje aan de topicstarter -> jij gebruikt linux? (uitgaande van je nickname & sig) en je weet niet dat 'hacker' eigenlijk een veeeeeeel te grote term is? vreemd...

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
thx iedereen voor de reply's
ik vind dat dit topic nog wel kan open blijven om te prate over dit onderwerp etc

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-08 18:00
Nou hier komt een alla A.W. Bruna Hack verhaal :9

Nou jongens wordt maar bang want ik ben een "echte hacker" ik weet slachtoffer zeer goed over te halen om een subseven bestand te openen. Alvorens het slachtoffer te vertellen om zun virusscan uit te zetten :) Nu kan ik duz op slachtoffer zun computer komen, en voel ik mij helemaal DE hacker.

Slachtoffer is boos :(

Appie Heijn is de man :7

[ Voor 14% gewijzigd door Appie Heijn op 27-11-2002 15:45 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Verwijderd

vraagje aan linuxonwt: welk os draai jij als ik het vragen mag?

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

* GreeTz hanteert regelmatig de bijl, vooral voor de winter

Alleen:           DE GROETJES

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 11:06

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Appie Heijn schreef op 27 November 2002 @ 15:42:
Nou hier komt een alla A.W. Bruna Hack verhaal :9

Nou jongens wordt maar bang want ik ben een "echte hacker" ik weet slachtoffer zeer goed over te halen om een subseven bestand te openen. Alvorens het slachtoffer te vertellen om zun virusscan uit te zetten :) Nu kan ik duz op slachtoffer zun computer komen, en voel ik mij helemaal DE hacker.

Slachtoffer is boos :(

Appie Heijn is de man :7
Social enginering is a required skill 4 hacking :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-08 18:00
BlaTieBla schreef op 27 november 2002 @ 15:47:
[...]

Social enginering is a required skill 4 hacking :)
Ik vind dat dit topic hier helemaal niet thuis hoort. Daar is het veel te grappig voor :D . Ik lach me hier echt helemaal dubbel :D Diz typisch HK humor :)
mag ik een keer bij jou komen spelen? ik wil wel eens zien hoe een echte hacker te werk gaat!
Alleen als je het niet verder verteld aan je vriendjus, anders mag je niet meer op mijn feestje komen :D

[ Voor 26% gewijzigd door Appie Heijn op 27-11-2002 15:51 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Appie Heijn schreef op 27 november 2002 @ 15:49:
[...]

Ik vind dat dit topic hier helemaal niet thuis hoort. Daar is het veel te grappig voor :D . Ik lach me hier echt helemaal dubbel :D Diz typisch HK humor :)
Was overigens niet grappig bedoelt......
Een goede hacker kan niet buiten social enginering

Verwijderd

RvE schreef op 27 November 2002 @ 15:10:
echte nl hackers zijn er niet zoveel. Denk een stuk of 150 a 200 en dan heb je het echt gehad. kijk hier eens zou ik zeggen ;-) foute link
/me Jongens linken naar zulke sites is niet toegestaan op de GOT, zie [FAQ]FAQ[/FAQ]

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 15:59 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:34

St@m

@ Your Service

Ik krijg vanavond een boekje met de beginselen van het hacken.. ik zal wel ff een stukje lezen en mijn bevindingen posten, want dan ben ik ook een hacker :P maar het e-mail adres van mn ex lijkt me wel lachu om die te bekijken.. :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 15:56:
[...]

* BlaTieBla Jongens linken naar zulke sites in niet toegestaan op de GOT, zie [FAQ]FAQ[/FAQ]
Euh..... waarom dan wel niet??

Het is een site over security in het algemeen.
Dagelijkse kost voor iedereen die zich met internet security bezig houdt..

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:26

Jaymz

Keep on moving !

Zullen we het er maar op houden dat die linkjes niet echt nodig zijn ;)

Verwijderd

offtopic:
[quote]BlaTieBla schreef op 27 november 2002 @ 16:00:
[...]

Euh..... waarom dan wel niet??

Het is een site over security in het algemeen.
Dagelijkse kost voor iedereen die zich met internet security bezig houdt..[/quote]
in dit topic heeft het duidelijk een doel-> topic starter leren hacken.. en goed staan veel nuttige zaken in, maar ook een paar mindere.. maar goed hier moet de IT-mod zich maar even op los laten

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

St@m schreef op 27 November 2002 @ 15:58:
Ik krijg vanavond een boekje met de beginselen van het hacken.. ik zal wel ff een stukje lezen en mijn bevindingen posten, want dan ben ik ook een hacker :P maar het e-mail adres van mn ex lijkt me wel lachu om die te bekijken.. :P
:? Hacken voor Dummies? :)

advies aan topic starter: LEES veel!! veel info is op internet te vinden, probeer je op een bepaald gebied te concentreren en richt daar al je aandacht op.
er zijn uiteraard de bekende exploits te vinden op internet, test ze op je eigen netwerk en probeer te begrijpen wat het precies doet. hierna kun je zelf een poging wagen om het te schrijven maar dan ben je al een lange tijd zoet denk ik :)

enige noodzakelijke kennis (mijn eigen mening)

-goede netwerk ondergrond, doorzettingsvermogen, goede OS kennis. uiteraard ook prgrammeren maar beperk je dan tot 1 bepaalde taal (of 2 indien nodig) want het duurt lang voordat je het onder de knie hebt.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

officieel gezien is "hacken" nog altijd programmeren. en ja ik kan programmeren :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 16:10 ]

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

FF over het plaatsen van links naar security sites;
Wanneer er iemand vraagt waar dat tie exploits t.b.v. hacken etc. kan vinden, kan ik me indenken dat dat niet gewenst is.
Wanneer de vraag zou zijn: Ik ben systeembeheerder bij ....... en ik wil op de hoogte blijven van relevante security issues op het gebied van netwerken.
Dan moet zo'n link wel kunnen.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 16:10:
officieel gezien is "hacken" nog altijd programmeren. en ja ik kan programmeren :)
Nee hoor,
hacken is ook vuilnis doorzoeken, stake-outs t.b.v. info verzamelen, (en daar is tie weer) social enginering en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Hacken is dus niet alleen goed assembly / C++ etc kunnen lezen / programmeren.

Je staat er versteld van hoeveel mensen het password geven, wanneer je het gewoon rechtuit vraagt..... (hallo, u spreekt met de helpdesk... etc.)

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

volgens de dikke van dale
www.vandale.nl
´hac·ken (onov.ww.)

1 inbreken in een computersysteem

Verwijderd

Echte (kundige) "hackers", dus het type dat de hele dag codes staat te kloppen en zn meisje alleen op zondag ziet, werken bij software houses of wetenschappelijke instanties!!
tuurlijk, elkaar bestoken om gaten in je beveiliging van je netwerkje te ontdekken verdient behoorlijk goed ;)

Verwijderd

Ik heb toch het idee dat de interesse van de topicstarter meer in de richting van het warez gebeuren ligt. :z

Warez...........een vies woord waar we maar niet teveel op in moeten gaan })

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 15:02

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Hacken is niet zo moeilijk. Er zijn sites vol die praten over onveiligheden enzo in diverse systemen. Een goede systeembeheerder kan ook een beetje hacken, om zo z'n eigen systemen een beetje te 'primen' en te 'testen'. Hacken moet je dus niet per definitie zien als iets slechts of strafbaars, maar mits goed toegepast best wel iets handigs :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Fantomas
  • Niet online
Ik kan niet hacken, dat hoeft ook helemaal niet.
Ik houd me wel veel bezig met netwerken en de beveiliging daarvan. (en dat wil niet zeggen dat ik er veel vanaf weet)
Gewoon omdat het me interesseert, ik kloot wel veel aan op mijn eigen netwerkje.
Dit is ook omdat ik wil weten wat anderen met mijn Pc eventueel zouden kunnen uitspoken.

Ik vind de term "hacken" sowieso veel te beladen.
En er zijn mensen die denken dat je als je met een sniffer kan omgaan of een poortscan kan doen, een hacker bent |:( .

En het is al eerder gezegd. de mensen die echt verstand hebben van netwerkbeveiliging of "hacken", die gaan zich dus echt niet melden.

En een scan uitvoeren op een vulnerability en dan een scriptje runnen maakt je echt geen hacker.

[ Voor 14% gewijzigd door Fantomas op 27-11-2002 18:30 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Damnit zeg...ik heb bijna 15 reply's moeten trashen wegens HK gedrag. Das dus niet de bedoeling.

Praten over hacken is in princiepe oke, maar aangezien het topic volgespammed wordt met HK reply's, illegale linkjes etc, gaat hij op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.