Onboard raid als extra ata aansluiting gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Op mijn K7T Turbo Raid zit een Promise raidcontroller onboard. Maar aangezien ik gewoon een paar verschillende schijven heb, ga (kan) ik hier geen raid-array van maken. Volgens de handleiding kan ik op beide poorten gewoon een harddisk aansluiten om dus als IDE3 en IDE4 te gebruiken.

Dus heb ik dat gedaan (hdd's staan op slave, zoals voorgeschreven). Systeem wilde niet starten, raidcontroller had het over een PCI fout.

Toen haalde ik de 2e schijf (op ide4 dus) er van af en het systeem wilde weer.

De promise maakte toen van mijn 40gb harddisk een 'stripe array'.

Ik heb daarna de drivers in WinXP geinstalleerd, maar ik krijg de harddisk niet te zien!

- Hoe krijg ik dit weer aan de praat?
- Kan ik de 2e harddisk ook aansluiten?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Je moet een array aanmaken met 1 schijf.

Is al vaker langs gekomen dus je zou het met de search moeten kunnen vinden (als die ooit nog eens goed werkt)

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Die array is dus aangemaakt...

• NijntjePluis
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 17:46
Wil je nou een RAID-array gaan gebruiken of gewoon extra HDD's aansluiten op de IDE-poort van de RAID-controller?

Als je denkt dat onderwijs duur is, moet je onwetendheid eens proberen.

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Ik heb 2 harde schijven. Die wil ik gewoon als LOSSE apparaten aansluiten.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

kun je dat niet instellen in de bios van je moederbord of je raidcontroller? dat hij gewoon JBOD (just a bunch of disks) moet doen, vrijwel alle raid controllers ondersteunen dat.

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Hij kan geen JBOD (staat niet in het menu)...

Het gekke is, het heeft vroeger gewerkt, met een andere schijf. Die werd gewoon ondersteund, herkend enzo. Op precies dezelfde manier...

[ Voor 61% gewijzigd door sebastius op 27-11-2002 15:53 ]

• Allardie

Allardie

AT..

External IDE RAID controller
Promise PDC20265R chip
2 x PCI Bus Master UATA 33/66/100 IDE connectors (up to 4 ATAPI devices)
PIO Mode 3, 4, UATA 33/66/100 IDE & ATAPI CD-ROM support
RAID 0 and 1 mode support

dit staat bij de specs van de k7t turbo raid, als ie cd roms ondersteunt (de raid controller) moet elke HD ook wel lukken.

• Allardie

Allardie

AT..

hmm toch niet:

Another popular choice is the Promise PDC20265R, found on motherboards from the likes of Asus, MSI, and Gigabyte, and cards by Promise itself. Unfortunately, the motherboards with Promise controllers typically come with a "Lite" RAID controller limiting you to RAID 0 or RAID 1. The HPT370 isn't limited by the motherboard manufacturer and features RAID 0,1, 0+1, and JBOD (Just a Bunch Of Disks) if you don't want to use RAID

hij ondersteunt dus geen JBOD waarschijnlijk.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Bij m'n A7V133 moest ik een jumpertje op het moederboard omzetten om te kiezen tussen RAID en ATA100! Misschien dat er ook zo'n jumpertje op je MSI zit?

webOS all the way!

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Op de A7V333 zit ook de Promise Raid controller. Niet gehinderd door enige kennis (had het boekje niet gelezen) heb ik gewoon 2 schijven aangesloten op de Raid controller (op ieder kanaal 1). Beide als master en gewoon twee raid arrays aangemaakt, dus 1 schijf per Raid array. Deze schijven had ik overigens wel eerst gepartioneerd, geformateerd en WinXP geinstalleerd via de gewone IDE controller, daarna aan de Raid controller gehangen.
Pagina: 1