Kapotte monitor zelf repareren?

Pagina: 1
Acties:

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Ik heb een 21"monitor van MAG technologies.

Het probleem is dat waarschijnlijk één van de elco's problemen geeft.
Normaal gesproken wist ik daar wel iemand voor, maar die is ergens anders gaan werken.
Maar vóórdat ik hem openschroef wil ik weten of er meer lui zijn die dat soort
dingen zelf doen en of ik nog ergens mee moet rekening houden.
Behalve de restspanning. >:)

Of kan ik dan beter maar even aan de locale electronicaboer vragen of hij er even naar kijkt?

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:29
Ik zou nooit van zn leven aan een monitor of TV gaan sleutelen. Die restspanning kan wel oplopen tot 50.000V. Waarom denk je eigenlijk dat het een ELCO is?

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 12:13
Heb je verstand van electronica enzo? Niet? Zoek dan iemand anders die dat wel heeft. Anders kost het misschien wel je monitor (en is misschien nog gevaarlijk ook).

Denk dat als je echt verstand van electronica had, dat je 'm dan al lang had opengeschroefd ;) (no flame intended)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Swop1200 schreef op 27 November 2002 @ 11:40:
Heb je verstand van electronica enzo? Niet? Zoek dan iemand anders die dat wel heeft. Anders kost het misschien wel je monitor (en is misschien nog gevaarlijk ook).

Denk dat als je echt verstand van electronica had, dat je 'm dan al lang had opengeschroefd ;) (no flame intended)
op zich is het altijd verstandig om te vragen of iets gevaarlijk is, en onze beginnende electrotweaker zal vast al wel eens een broodrooster ofzo hebben opgengehad (niet?, dan niet aan je monitor beginnen).

schroef hem eens open voor de lol, nergens aanzitten en alles goed bekijken. als je dan nog een idee hebt van wat het zou kunnen zijn, kom er dan hier verder over praten.

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Nou dat beetje basiskennis dat ik met autotechniek meegekregen heb kun je niet echt verstand van electronica noemen.

Dat het één van de elco's moet zijn heb ik me laten vertellen, aan de hand van de
klachten, door iemand bij de td van een pc zaak waar ik gewerkt heb.
En ik denk wel dat hij gelijk heeft, hij zit er niet zo vaak naast.

Sja en een condensator vervangen zou ik zelf ook nog wel kunnen....
Zolang hij maar lang genoeg uitstaat om de spanning kwijt te raken dacht ik.
Of moet ik misschien nog iets doen om die spanning eraf te halen?

Ik staar me nu helemaal ziek op een 15" monitor. Sja da's echt iets. :{

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40
Ik ben nooit verder gegaan dan een monitor openmaken en wat potmeters bijstellen, maar op de volgende site is veel te vinden en bovendien instructies hoe je veilig met een monitor om gaat: http://www.repairfaq.org/REPAIR/F_monfaq.html

Volg de instructies en probeer eerst het defect te vinden en bedenk dan eens of je zelf in staat bent het te repareren.

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Het probleem is dat de monitor om de zoveel tijd uitvalt en weer aanspringt.
Alleen het beeld, het display blijft gewoon aan.

Maar als ik die monitor fak bekijk die Rupakul poste, dan denk ik er nog eens goed over na.

Hè bah, en een nieuwe 21"monitor koop je nu ook niet zo 1, 2, 3.
prijzen varieren van 299 euro tot over de 1000 euro. :{

Pagina: 1