Toon posts:

Ben op zoek naar misschien niet bestaand...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mij baas wil een apparaatje dat zijn netwerkverbinding op elektronisch niveau verbreekt zodra hij een verbinding met het internet maakt. Op deze manier is hij er cker van dat er niemand van buitenaf het netwerk op kan komen. Nu is mijn vraag:

Bestaat zoiets? En als het bestaat, waar kan ik het dan krijgen?

B.v.d.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb het niet eerder gehoord, maar wellicht dat de electronica-boys genegen zijn? (Ik zie het helemaal voor me namelijk ;))

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Als hij win2k/xp heb kun je dat handmatig uitschakelen Misschien is dit dus te regelen met een stukje software.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:48

Sick Nick

Drop the top!

Anders maak je zelf even wat, gewoon 4 polig schakelaartje waarmee je de 4 gebruikte draadjes van je utp kabel netjes aan of uit kan zetten. Gaat hij het internet op, gooi je de schakelaar om en werkt de kabel niet meer.

Simpeler kan bijna niet, en kost praktisch niks

• DiedX
  • Nu online
Hij wil het dus op electronisch niveau...

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
als je hem handmatig uitschakeld kan je er cker van zijn dat er ECHT niemand door
komt... of is de parnoia echt toegeslagen?.

Neem wel iedergeval win 2k of hoger!

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Een apparaatje dat zijn internetverbinding op electronisch niveau verbreekt zodra HIJ een verbinding met het internet maakt?!?

Dus als je baas het internet op gaat moet de verbinding electronisch (computer of modem moet dus uitgeschakeld worden?) verbroken worden.

Ik neem aan dat je bedoeld dat, zodra er iemand (of iets) wat niet door je baas geautoriseerd is contact probeert te leggen met het internet (of via het internet met de pc van je baas) de computer wordt uitgeschakeld.

Daar kan je gewoon een firewall voor gebruiken (en ik denk dat er wel firewalls zijn die de computer kunnen afsluiten op een vooraf ingesteld event.
Probleem is alleen dat je pc meer uit zal zijn dan aan, want er komt nogal wat binnen via het internet dat contact met je pc wil leggen voor legitieme doeleinden.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:45
hij wil er voor zorgen, dat niemand op zijn computer kan (hacken). dus dat er geen virus ofzo op zn pc kan komen dat, als hij weg is verbinding maakt met Inet en zo toegang kan krijgen tot belangrijke bestanden. ofzo

dus netwerk moet wel werken, alleen als de pc zonder toestemming van hem op Inet gaat dan moet de verbinding eruit vliegen.

tenminste, dat is wat ik van de 1e post begrijp

TheS4ndm4n#1919

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 22:51

RammY

Dát!

OF je gebruikt een firewall :+

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 11:39:
Een apparaatje dat zijn internetverbinding op electronisch niveau verbreekt zodra HIJ een verbinding met het internet maakt?!?

Dus als je baas het internet op gaat moet de verbinding electronisch (computer of modem moet dus uitgeschakeld worden?) verbroken worden.
Neeejjj!! Als hij gaat internetten, gewoon via zijn ISDN-modempje, dan wil hij zijn NETWERK-verbinding fysiek uit schakelen! Dus idd iets met een schakelaar, maar dan liefst niet handmatig, maar gewoon door de computer aangestuurt. Zelf zat ik te denken aan relais die dan aangestuurd worden via de printerpoort. En een progje schrijven dat de relais opent als hij internet en sluit wanneer dit niet zo is. Zou zoiets kunnen? Ik ben namelijk niet zo into de progje schrijven (ikke is elektroboer)

Verwijderd

Topicstarter
Firewalls leveren nooit 100% ckerheid!! Een onderbroken kabel wel! >:)

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Je kunt het netwerk beter bij de modem beveiligen. Een beetje raar om een weakspot te maken. Immers een virus of spyware hoeft niet perse online te zijn om schade aan te richten.

M.a.w. waarom beveilig je de deur tussen de kamer en de gang i.p.v. de voordeur?

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

je kunt trouwens softwarematig hardware uitschakelen. Ik kan me voorstellen dat je een programma schrijft dat de netwerkkaart uitzet voor je inbeld en deze weer hersteld als je de verbinding verbreekt. Ik ben zelf wel geen developer

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zo kende ik iemand die de telefoondraad uit z'n modem haalde als hij 's avonds de pc uitzette...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je baas wil een paard van troje ..........

Daar vraagt hij nu om hij wil internetten maar het spul mag onmogelijk het netwerk bereiken maar (als "het" gebeurt) komt "het" wel op zijn pc .. en blijft daar
als hij van het internet afgaat gaar de netwrkverbinding weer aan en "het" kan rustig van zijn pc naar het netwerk

firewall helpt dan toch beter ......

maareuh .. je vroeg je af waarom het niet bestond toch .. wat denk je?
omdat het vrij nuttloos is

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 27-11-2002 14:43 ]

Iperf

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Je kan aan het lampje op je isdn modem een transistor hangen die je weer aan een relaitje tussen het data draadje van het netwerk zet. Dan hoef je ook niet moeilijk te doen met software

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:19

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 11:59:
[...]

Firewalls leveren nooit 100% ckerheid!! Een onderbroken kabel wel! >:)
Je zoekt eigenlijk een layer1 firewall :7

Ik denk niet dat die kant en klaar bestaan.

Je zou met een managable switch een poort uit kunnen zetten via de console poort :? :?

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 27 November 2002 @ 14:41:
je baas wil een paard van troje ..........

Daar vraagt hij nu om hij wil internetten maar het spul mag onmogelijk het netwerk bereiken maar (als "het" gebeurt) komt "het" wel op zijn pc .. en blijft daar
als hij van het internet afgaat gaar de netwrkverbinding weer aan en "het" kan rustig van zijn pc naar het netwerk

firewall helpt dan toch beter ......

maareuh .. je vroeg je af waarom het niet bestond toch .. wat denk je?
omdat het vrij nuttloos is
Het is idd een maffe oplossing, ook cker niet iets dat ik zou kiezen! Maar mij baas wilt het nou eenmaal, kan ik ook niet helpen! Hij is n00b.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

laat em dit forum lezen

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 16:49:
[...]

Het is idd een maffe oplossing, ook cker niet iets dat ik zou kiezen! Maar mij baas wilt het nou eenmaal, kan ik ook niet helpen! Hij is n00b.
Als hij 100% veiligheid wil is er een duidelijke oplossing:

Neem een aparte PC die NIET aan het netwerk verbonden is voor internet, en zorg dat in die PC geen FDD of CDR(W) drive zit. Dat moet redelijk secuur zijn...

Oslik blyat! Oslik!

• Peetman
  • Laatst online: 15:33

Peetman

Tjah....

Je kan een hub nemen om alleen de verbinding tussen de pc en het netwerk te maken, en dan via een relais de voeding van de hub afhalen.

• Peetman
  • Laatst online: 15:33

Peetman

Tjah....

dion_b schreef op 28 november 2002 @ 13:08:
[...]

Als hij 100% veiligheid wil is er een duidelijke oplossing:

Neem een aparte PC die NIET aan het netwerk verbonden is voor internet, en zorg dat in die PC geen FDD of CDR(W) drive zit. Dat moet redelijk secuur zijn...
En geen toestenbord en muis, das nog secuurder

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:15

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Hier op het forum zijn schakelingen te vinden hoe je via je LPT wat kan sturen. Gewoon daar een relais op zetten die je netwerk verbreekt.

Dan moet je alleen een script maken die je als internet verbinding aanroept waar eerst het relais om wordt gezet en dan de dail-up aanroept. En als je dial-up afgesloten wordt dan weer terugvallen op je script om je netwerk terug te schakelen.

OK, dan heb je een beveiliging tegen inbraak op je netwerk via een dynamisch IP wat toch al niet inbraak gevoelig is. Virussen kunnen nog steds binnenwandelen en na het aankoppelen van je netwerk verder komen.

Dit is nog steeds geen veilige oplossing.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• thaMini
  • Laatst online: 14:03

thaMini

Tool !!

offtopic:
Misschien is de postduif wel wat voor je baas, het enige virus daarin is duifsdolheid 8)7

Be small, act BIG.

• Matrix
  • Laatst online: 10-08 23:31
mag ik vragen waar jij werkt als je baas bang is dat iemand het netwerk bij jullie op wil komen via de ISDN internet verbinding met een dynamisch IP.
Dat zou namelijk betekenen dat iemand eerst moet gaan uitzoeken van dat IP hoort bij dat bedrijf vervolgens moet hij proberen door de firewall te komen en dat allemaal in de hoop dat je baas niet ondertussen de verbinding verbreekt....
't lijkt me wel erg paranoia om dan ook nog de netwerk kabel te gaan verbreken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

peetman schreef op 28 November 2002 @ 13:12:
Je kan een hub nemen om alleen de verbinding tussen de pc en het netwerk te maken, en dan via een relais de voeding van de hub afhalen.
Stja, we moeten niet vergeten dat zijn baas het zo wil en ja soms willen die gewoon iets. no questions asked

Hij probeert er nu iets van te maken
stja die hub vind ik wel een mooie oplossing (relatief nette)

en ja in een gewoon moden zit altijd wel een relaistje .. maar isdn .. erm ?
moeilijk ......

en btw voor bovenstaande post .. ik heb ook nog een inbelprovider (demon) maar daar heb ik wel een fixed ip

tijd om topic van [oh] naar [cme]te gooien vermoed ik

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 28-11-2002 17:51 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal mee eens!! Het is een ingenieursbureau. Op het netwerk staat tekeningen van erg dure machines, hij is bang dat iemand anders er daarmee vandoor gaat! 8)

De manier om via een relais de netwerkkabel of de voeding van de hub/switch te schakelen lijkt mij de beste. Maar kent iemand een script die afhankelijk van je internetverbinding een pin van de LTP hoog maakt? Ik zou namelijk niet weten hoe ik da moest doen!

En waar op die forum kan ik de how-to vinden betreffende het aansturen van de LTP, ik zie hem niet?! :?

Ik weet dat dit allemaal overkomt als overbodige onzin, dat hele schakel gebeuren. Het idd helemaal niet waarschijnlijk dat iemand ooit hier op het netwerk zou (willen) komen. Maar mij baas heeft er een veilig gevoel bij als het netwerk en het internet op een dergelijke manier worden gescheiden, dus please help!!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is het een serieel of intern modem ?

(mischien kunnen we wat met datalijn activiteiten+timeout)

Iperf

• DiedX
  • Nu online
fish schreef op 28 November 2002 @ 17:46:
[...]

en ja in een gewoon moden zit altijd wel een relaistje .. maar isdn .. erm ?
moeilijk ......
HE-LE-MAAL niet gek! Gewoon het modem openslopen, relais iets verbouwen, en dan een ATH1 (Neem de hoorn op) naar het modem voor de verbinding. ATH0 om op te hangen (Verbreek Netwerk).

Ver gedacht, maar ey :)

• GerruT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2022
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 11:32:
Mij baas wil een apparaatje dat zijn netwerkverbinding op elektronisch niveau verbreekt zodra hij een verbinding met het internet maakt. Op deze manier is hij er cker van dat er niemand van buitenaf het netwerk op kan komen. Nu is mijn vraag:

Bestaat zoiets? En als het bestaat, waar kan ik het dan krijgen?

B.v.d.
Als eens gedacht aan hardware profielen?

1. Baas mét Internet( profiel ZINDER netwerkkaart)
2. Baas op netwerk ( profiel ZONDER modem)

Kan vanaf W98!
Deze computer+rechtermuis,eigenschappen+tabblad hardwareprofielen
Daarna FF zelluf verder pielen!

Groeten,

GerruT
Pagina: 1