Toon posts:

Soundblaster Audigy 2 Software laat pc hangen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik Heb een Intel Pentium 4 2.4 Ghz. 533 met een MSI 645E Max-U (6547)
met een Creative Audigy 2 Platinum met Windows XP Home Edition Eng., wanneer ik de creative software instaleer loopt het hele systeem vast. Als ik alleen de drives instaleer is er geen probleem en ook niet als ik games speel. Ik heb ook de nieuwste drivers van het internet gedownload maar dat maak ook niet uit.

HELP 8)7

Verwijderd

Ik denk dat je dan toch drivers heb die niet compatible zijn met XP,
Goed zoeken naar de drivers, het kan ook iets heel kleins zijn, misschien heb je wel helemaal de verkeerde driver

Verwijderd

Topicstarter
Neej, ik heb het al ongeveer gevonden waar het aanligt. Zodra ik de Platinum Bracket los koppel loopt de PC prima door, maar als ik hem er weer aankoppel loopt hij weer vast. Maar als ik de FireWire kabel en de Externe kabel aansluit en de voeding NIET doet alles het wel. Raar maar Waar, maar in een andere pc werkt alles wel perfect.

|:( |:( |:(

Verwijderd

Wat voor voeding heb je erin???? mischien te licht???

Verwijderd

Ik heb ook een audigy 2 Platinum, winXP pro draaien en de drivers en software geinstalleerd die meegeleverd worden. Ik heb nergens problemen mee.

Zoals B3rtjexp al vroeg, hoeveel watt is je voeding?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 14:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mhmm, 350 Watt voeding,

er zit een Nec DVD-Rom speler op aangesloten en een Sony DVD-Writer en meer niet, dus dat zou niet z'n probleem moeten zijn.

:?

Verwijderd

Moet geen probleem zijn. Ik heb ook 350 Watt.

Verwijderd

Topicstarter
Neej, ik vind het wel erg vaag, bij een andere pc met de zelfde hardware de zelfde fout, dus het is waarschijnlijk een bug met het mainboard, want heb al andere videokaart geprobeerd, andere chipset drivers etc. maar het is nog steeds niet verholpen...............

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

De voeding is het in iedergeval niet, anders zou het ook niet moeten werken, zoals je in je eerste post beschrijft. Waarschijnlijk is het gewoon een software conflict, dat alleen met een nieuwe installatie is op te lossen. Wellicht dat je eerst nog even de compaq versie eroverheen kan gooien, maar vaak helpt een nieuwe installatie het best.

edit: probeer dan eens een ander slot.

[ Voor 6% gewijzigd door marco899 op 27-11-2002 16:49 ]

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Topicstarter
Windows is zowat al 10x opnieuw geinstaleerd en de compaq drivers zijn niet geschikt voor de audigy 2, want die herkent dat niet. Dus blijft de oorzaak nog een raadsel..... en ik heb alle pci sloten al geprobeerd dus dat is het ook niet.

:Z

Verwijderd

Heb je een geluidskaart op je moederbord zitten? dacht het wel he?
probeer die eens uit te zetten in de bios.

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik die al uitgeschakeld, alle apparaten die niet nodig zijn zijn uitgeschakeld.

;(

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 17:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 17:26:
Natuurlijk heb ik die al uitgeschakeld, alle apparaten die niet nodig zijn zijn uitgeschakeld.

;(
Hi, ik heb vrijwel een identiek probleem en vrijwel indentieke config(P4 2,4 ),
tot mijn spijt wordt dit topic niet vervolgd. Is er inmiddels al een oplossing voor dit probleem?

grtz

Verwijderd

Ik weet wel dat er problemen zijn met audigy2 i.c.m. logitech wireless desktop

The Sound Blaster­ Audigy2™ sound card is not compatible with logitech wireless keyboard and mouse. (tenminste bij Dell, maar ja dat is natuurlijk wel een OEM audigy2)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 17:32:
Ik weet wel dat er problemen zijn met audigy2 i.c.m. logitech wireless desktop

The Sound Blaster­ Audigy2™ sound card is not compatible with logitech wireless keyboard and mouse. (tenminste bij Dell, maar ja dat is natuurlijk wel een OEM audigy2)
Tnx !
, dat zou het wel eens kunnen zijn, ik heb inderdaad zo'n wireless desktop. Waar heb jij dit gevonden?(ik kon het niet vinden op de dell site) Ik wil daar eens verder induiken, wellicht is er inmiddels al een patch oid om dit te verhelpen.

Verwijderd

Exact hetzelfde probleem gehad op het werk met een MSI 648 Max en een P4 2400 CPU, vastlopers als ik de software installeer van Creative en als de bracket wordt losgekoppeld draait het zaakje wel prima.
Bord is hierna vervangen voor een Abit BE7-Raid en draaide met uiteraard een nieuwe Windows installatie perfect.

Lijkt me op een BIOS probleempje op enkele MSI(SiS?) moederborden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 14:18:
[...]

Tnx !
, dat zou het wel eens kunnen zijn, ik heb inderdaad zo'n wireless desktop. Waar heb jij dit gevonden?(ik kon het niet vinden op de dell site) Ik wil daar eens verder induiken, wellicht is er inmiddels al een patch oid om dit te verhelpen.
Ik zag het in het Dell forum, is te bereiken via www.dell.nl
Pagina: 1