Toon posts:

Grote problemen met LASER COMPAGNO notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eind september bij de Makro te Hengelo zo'n apparaat gekocht, maar al na 1 week constateerde ik al aardige problemen. Uiteindelijk is dit aantal opgelopen tot 4 in grootte varierende problemen.

Natuurlijk zijn deze problemen doorgesluisd naar Laser. Het bleek dus dat Laser de reparatie uitbesteed had aan ICC (waarvan ik verder geen informatie heb). Nou kwam Laser ondertussen in de financiele problemen (geen wonder dat het zo'n goede aanbieding was), waardoor ik nog tot op heden probeer om meer informatie te krijgen over het geheel. Hieronder dus de huidige financiele status van Laser, de afhandeling van de garantie e.d.

Hoewel ik mijn notebook onderhand al 6 weken kwijt ben ter reperatie (en ik heb er geen vervangende gekregen) heb ik er in totaal nog maar 2 weken ' plezier ' van gehad. EIGENLIJK IS DIT GROVE SCHANDE!!!

Mijn vragen zijn......

Wie heeft eerdere ervaringen met zulke (KOOP)zaken? Laat ze aub horen en hoe dit is opgelost.

Wie kan me meer informatie verschaffen over de bende bij deze firma?

Wie kan mij vertellen hoe ik Laser (en dan niet de garantie/reparatie helpdesk) kan bereiken? (Dit nummer op de internetpagina is namelijk onbereikbaar)

Verwijderd

Tja, ik kan er heel kort in zijn...
je kunt er NIETS aan doen, ik ben zelf 7 maanden lang door Gistron voor de gek gehouden met een laserprinter...
Ding werd beschadigd door hen, ik heb 'm ontvangen, meteen gebeld, na 7 maanden gemiddeld 2 keer per week bellen heb ik UITEINDELIJK een nieuwe printer gekregen :Z

Wat je het beste kunt doen is een aangetekende brief sturen naar de hoge piefen daar, en zeggen dat je het geen steil etc. vind, op die (nette) manier zal het het snelst opgelost zijn...

Laser is overigens (geloof ik?) overgenomen / failliet gegaan, je zult dus op zoek moeten naar de vervanger....
Succes in ieder geval :)

Verwijderd

als je kun uitzoeken bij welk bedrjf ze reparaties onderbrachten kun je daar gaan proberen uit te oeken waar je laptop gebleven is. het ding is namelijk bij een failliesemment NIET overdraagbaar omdat het geen laser-eigendom is. meestal wordt dat bij inventarisatie voor liquidatie "vergeten"...

ergo iemand heeft je laptop "gestolen". vermoedelijk een curator. je kan als je geluk hebt het ding terug krijgen. dan is ie nog wel stuk, vrees ik.

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:35
Misschien is dit een leer om NIET bij de Makro/Aldi/Lidl/Edah/Albert Heijn enzo een PC/laptop te kopen, want de service ZUIGT!!

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Sorry maar het is de service van de fabrikant die in dit geval zuigt en niet die van de verkopende instelling.

*empty*

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:13

Croga

The Unreasonable Man

Gelukkig heb je, als consument zijnde, met de fabrikant helemaal niks te maken.

Ik zou naar de Makro toe gaan, met de consumentengids of het burgerlijk wetboek, in de hand, en ze vertellen dat je het niet redelijk vind dat je je notebook niet kunt gebruiken. Daarna wijs je ze er op dat ze een "redelijke termijn" om de problemen op te lossen hebben overschreden. Dan bied je ze nog een week om je te voorzien van een werkend notebook.
Lukt ze dit niet, dan heb je alle recht om de koop te ontbinden, in welk geval de koop nooit heeft plaats gevonden. Makro krijgt zijn notebook terug en alle spullen die jij daar nog van hebt, jij krijgt je geld terug en gaat bij Vogelzang een Compaq pressario notebook halen (of je besteld een Dell online.... met 3 jaar collect&return garantie)

Mocht je niet weten of dit allemaal wel zo kan, bel dan even met de Consumentenbond, of met Radar of Kassa of zo... Die kunnen je haarfijn uitleggen hoe zoiets in zijn werk gaat.

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:35
MR_VIPER schreef op 29 November 2002 @ 06:19:
Sorry maar het is de service van de fabrikant die in dit geval zuigt en niet die van de verkopende instelling.
Als je bij een degelijke computer fabrikant een systeem/notebook aanschaf zul je zien dat die een EIGEN technische dienst hebben, zodat je niets met de fabrikant te maken hebt, maar met de techinisch dienst van het desbetreffende bedrijf.

Ik vind dat ook prettiger dan dat je je notebook/systeem moet opsturen of wordt opgehaald, dan kun je zelf met de PC naar die winkel toe, heb je teminste een aanspreekpunt!

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Pagina: 1