Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] HTML per bericht aangeven

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Topicstarter
Ik ben een van de Devschuur mensen met HTML rechten, en ik ben absoluut niet de enige die zich er groen en geel aan ergert...

't komt vaak voor dat ik HTML of XML in berichten moet posten. Ik kijk altijd even of in het voorbeeld bericht het er een beetje uitziet, en dan post ik het pas. Alleen, bij het voorbeeld bericht staat standaard HTML uit, en bij het posten standaard aan. Dit is zooooo annoying, want dan moet je elke keer editten en [nohtml\] tags toe gaan voegen... of jezelf aan gaan wennen met html entities te gaan werken...

Beiden vind ik eigenlijk niets... Is het niet mogelijk om een vinkje bij de berichten te zetten, die aangeeft of het bericht HTML of geen HTML is, en dat die standaard uit staat? Of dat je dat desnoods in je prefs aan kan geven, of die standaard aan of uit staat?

Sowieso zou default "Ja, laat HTML zien in voorbeeld" op aan al een hele hoop schelen.

Ben trouwens vast niet de eerste die zoiets meldt, maar heb er nog niets over kunnen vinden :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11 11:07

Jaymz

Keep on moving !

Default aan @ voorbeeld zou het prettigst zijn (zou ik het prettigst vinden :P)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Jaymz schreef op 27 November 2002 @ 11:21:
Default aan @ voorbeeld zou het prettigst zijn (zou ik het prettigst vinden :P)

voor de devschuurs is default uit beter ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

chem

Reist de wereld rond

Aan zetten kan wel dmv templates.
Het hele HTML verhaal is al strontirritant :) en het liefst verwijder ik alle support. Zodat je alleen nog maar [html] tags hebt om het specifiek aan te zetten.
Dit is iig iets dat meegaat in de planning van v2.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• drm

drm

f0pc0dert

Topicstarter
D2k:
voor de devschuurs is default uit beter ;)

In het voorbeeld juist niet. Je wordt voor 't spreekwoordelijke lapje gehouden, want als 't checkje niet aan staat, komt 't er dus helemaal niet zo uit te zien, als je post ;)
chem:
Aan zetten kan wel dmv templates.
d:)b :)
Het hele HTML verhaal is al strontirritant :)
Can imagine :)
en het liefst verwijder ik alle support. Zodat je alleen nog maar [html] tags hebt om het specifiek aan te zetten.
Dit is iig iets dat meegaat in de planning van v2.
Ook een alternatief.

Maar is een bool-veld per bericht niet handig, want aangeeft of er uberhaupt sprake is van html in het bericht of niet? Scheelt misschien ook wat in parsing-optimalisatie?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

chem

Reist de wereld rond

De HTML-killer draait op het moment dat het 'raw' bericht in de db wordt geplaatst. De raw->rml'ed parser kent nl. geen HTML, maar negeert het gewoon. Als iemand dus 'later' geen HTML rechten meer heeft, of juist wel, dan heeft het geen invloed op de oude berichten.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• drm

drm

f0pc0dert

Topicstarter
hmkay, dan is het dus puur usability :) Ik ben voor een HTML vinkje bij berichten. eigenlijk. persoonlijk. dus.

~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.