Hardware in Duitsland goedkoper

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de prijzen van hardware in Nederland vergeleken met die in Duitsland. En in duitsland zijn de prijzen ongeveer 5 tot 10 % lager. Heeft iemand ervaring met het kopen en importeren van hardware vanuit Duitsland en weet iemand welke bedrijven aan te raden zijn ?

Heeft iemand positieve of negatieve ervaringen met het kopen van hardware in Duitsland ?

Gr. Axelreno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Kijk eens in de shopsurvey van de duitse bedrijven. Daar is die tenslotte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Dit is ook al in diverse eerdere topics langs geweest geloof ik. Het kan wel maar als er iets mis is is het iets meer moeite :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert67
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03-2022
Heb via mijn werk nogal eens contact met Duitsers. Een kennis van me is een Duitser, heeft al eens een systeempje geleverd. Goedkoop is het idd. Alleen garantie en ruilen ed is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 11:22

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

hardware in duitsland verschilt heel erg

kijk maar eens op
www.arlt.de
www.kmelectronic.de

en dan prijzen vergelijken met een bedrijf in nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

www.guenstiger.de - een soort uitgebreide pricewach voor DE

De prijzen zijn lager omdat het een fiscaal makkelijkere situatie is voor de bedrijven daar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Let wel op met rembours verzend kosten.

Ben ik ook eens ingetrapt.
Je betaald het normale bedrag alleen die
edit:
mensen

van ptt ( of wat is dat nou tgp ) tellen nog eens 25 euro erbij omdat ze het over moeten pakken vanuit duitsland.

25 euro of 25 gulden kweet het niet meer maar ieg was mijn HD daarna net zo duur als in nederland :'(

[ Voor 5% gewijzigd door DeoDupke op 27-11-2002 12:17 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Omdat de BTW lager is in Duitsland dan in Nederland.
In Nederland betaal je 19%, in Duitsland maar 15% dacht ik.

Als je dingen via de post laat overkomen, kan je wel eens genaaid worden met nogeens invoer-rechten EN btw.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-08 18:17

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Goede ervaring met funcomputer.de meerdere systemen bij besteld ging 1 keer mis. Soundcard was niet geinstalleerd. Mailtje gestuurd. Twee dagen later binnen.

Verzending via UPS, is ongeveer 7 Euro duurder dan in Nederland.

In Duitsland is de BTW nog steeds maar 16% i.p.v. 19%

=> Drie duitstalige prijsen sites.

http://www.evendi.de/hardware/
http://www.geizhals.at/
http://www.preistrend.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-08 18:17

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Door RaZ - Wednesday 27 November 2002 12:20

Omdat de BTW lager is in Duitsland dan in Nederland.
In Nederland betaal je 19%, in Duitsland maar 15% dacht ik.

Als je dingen via de post laat overkomen, kan je wel eens genaaid worden met nogeens invoer-rechten EN btw
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Invoer-rechten in de EU, bestaan niet meer tussen de EU-landen onderling, zie veroordeling volkswagen in het prijzenverschil van de golf in Italie en Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Longbeard: posts kun je overigens quoten met het quote-knopje Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/quote.gif of door tags te gebruiken: [quote]blaat[/quote] ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 27-11-2002 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
  • Laatst online: 22-06-2021
Is het wel verstandig daar te bestellen als je amper duits kan? Stel nou dat ik problemen krijg met mijn spullen. Opbellen gaat dan moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik heb vorig jaar op de HCC een AMD XP 1600+ gekocht bij een Duits bedrijf. Mja die is dus ergens in juli ermee opgehouden, terwijl hij het bij mij op werk wel deed (getest toen). Nou aangezien dat bedrijf in Duitsland zat kon ik er niet zomaar ff langsgaan dus heb ik ze een mail gestuurd waar ik nooit antwoord op heb gehad. Nou de garantie is nu dus verlopen en ik zit met een CPU waar ik niks mee kan :(
Ik koop dus nooit weer wat bij een Duits bedrijf.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 06-09 18:13

EXX

EXtended eXchange

Heb al verschillende dingen gekocht bij computershops in Aachen: een CPU, memory, HDD en afgelopen week een Geforce4. Het is goedkoper en werkt allemaal prima. Alleen de HDD ging vrij snel kaduuk (een IBM ja) maar kon ik gewoon ruilen. Nu is Aachen voor mij 25 minuutjes rijden, dus ik ga gewoon zelf naar de winkel, geen gedonder met de post.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EXX schreef op 27 November 2002 @ 15:34:
Heb al verschillende dingen gekocht bij computershops in Aachen: een CPU, memory, HDD en afgelopen week een Geforce4. Het is goedkoper en werkt allemaal prima. Alleen de HDD ging vrij snel kaduuk (een IBM ja) maar kon ik gewoon ruilen. Nu is Aachen voor mij 25 minuutjes rijden, dus ik ga gewoon zelf naar de winkel, geen gedonder met de post.
heb je een naam van dat bedrijf..? misschien is het wat voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:31
Het gras is altijd groener bij de ..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 06-09 18:13

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 00:48:
[...]

heb je een naam van dat bedrijf..? misschien is het wat voor mij.
P!!!-800E CPU, IBM 60GXP 60 GB HDD en infineon SD-RAM 133 MHz: Computer Cash & Carry

AOpen Geforce 4 Ti 4200 64 MB TV-out/DVI: Aha Computer

Beide zaken liggen in dezelfde straat vrijwel tegenover elkaar.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeGie
  • Laatst online: 21-07 20:28
EXX schreef op 31 December 2002 @ 09:30:
[...]

P!!!-800E CPU, IBM 60GXP 60 GB HDD en infineon SD-RAM 133 MHz: Computer Cash & Carry

AOpen Geforce 4 Ti 4200 64 MB TV-out/DVI: Aha Computer

Beide zaken liggen in dezelfde straat vrijwel tegenover elkaar.
Ik ga zelf ook meestal naar Aken voor hardware. Ook voor mij is dat 25 min. rijden. IK haal mijn spullen meestal bij bora computer Bora Computer. Zijn meestal toch enkele euro's goedkoper dan die andere 2 in Aken. Hebben wel geen uitgebreid assoritment, maar wel goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 16:56

OgWok

U.N.C.L.E.

De BTW in Duitsland op computers en onderdelen is lager. Ik dacht 9 %. Daarom kan het goedkoper zijn dan hier.

In Aken kun je behoorlijk terecht en je wordt over het algemeen vriendelijker geholpen dan hier, ook als er problemen zijn.

Verder heb ik onder rembours een diagnose verloopkabel voor VW/Audi besteld in Dortmund. (Snelle levering en prima op de hoogte gehouden via e-mail)
Het factuurbedrag was € 74,--, maar de douane of de PTT heeft er nog een opslag van € 24,-- op gedaan, dat ben ik nog aan het uitzoeken, want dat is wat veel.

Ook dit jaar een bestelling gedaan bij Funcomputer, en werd netjes afgelevers via UPS duurde wel 4 dagen. Verzenden koste € 17,--

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duitsland is niet ver rijden van af hier, ik ga daar ook maar eens schoppen dan voor de garantie kan ik dan makkelijk gewoon terug rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Laatst online: 13-06-2024
Bij www.e-bug.de beweren ze dat bij bestelling van meer dan €250,- en je vooruit betaalt je geen verzendkosten hoeft te betalen. Of dit alleen voor Duitsers geldt of ook voor ons in mij onduidelijk.
Bij Mindfactory.de hebben ze ook zo iets dergelijks van af €50,- maar dat geldt alleen binnen Duitsland.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Pagina: 1