Netwerken over firewire (ieee1394)

Pagina: 1
Acties:

• Nostro
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-01-2022
Wie kan me vertellen hoe je een netwerkverbinding tussen twee pc's over een firewirekabel kan draaien?

mijn situatie: pc (win2000 pro) met firewirekaart (6pins) aangesloten op een laptop (winXP pro) met ingebouwde firewirepoort (4 pins).

Er staat hier nog niets over bij de FAQ's, en topics heb ik er niet over kunnen vinden.

Wie weet hoe dit te realiseren?

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 18:54

T-Junkie

user brain not connected...

je hebt volgens (weet niet zeker) mij nog software nodig voor je win2k (firenet d8 ik )
dan de instellingen instellen zoals je met een gewoon netwerk ook doet, e volgens mij doet het het dan gewoon....
Bij XP zit al wat standaard geinstallerd, control panels - network.... - 1394 connection

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
T-Junkie schreef op 27 november 2002 @ 15:41:
je hebt volgens (weet niet zeker) mij nog software nodig voor je win2k (firenet d8 ik )
dan de instellingen instellen zoals je met een gewoon netwerk ook doet, e volgens mij doet het het dan gewoon....
Bij XP zit al wat standaard geinstallerd, control panels - network.... - 1394 connection
je hebt inderdaad software nodig om te kunnen netwerken via FireWire. XP maakt zo'n verbinding (ik heb namelijk ook FireWire :)), maar ik weet niet of je er dan gelijk mee kan netwerken (lijkt me eigenlijk van wel).

Verwijderd

Win2000 heeft geen firewire software. WinME en XP wel. losse software is te kopen/downloaden van www.unibrain.com (firenet). Helaas werkt deze software niet op dezelfde manier als de software van ME/XP, dus zul je 2 licenties moeten aanschaffen van de firenet software

• Nostro
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-01-2022
:( da's minder...
Maar als er helemaal geen alternatief is, toch bedankt!
Trouwens een erg handige trial van Unibrain: telkens 30 min. na reboot te gebruiken. Met deze snelheid genoeg om over te zetten wat ik wil!