Toon posts:

Zalman ZM80-HP en Leadtek Ti4400

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik ben van plan een Zalman ZM80-HP VGA koeler aan te gaan schaffen, maar ik vraag mij af of deze op een Leadtek GeForce 4 Ti4400 past.

Verder vroeg ik mij ook af; op dit moment zit er een heel groot koelblok op, die ook het geheugen koelt. Die Zalman ZM80-HP VGA koelt volgens mij alleen de GPU-core. Is het een probleem dat er geen koeling meer op het geheugen zit, of is geen enkel probleem?

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat het geheugen niet meer wordt overlapt door de koeler is geen probleem. Dit wordt namelijk vervangen door je nieuwe koeler. Alleen weet ik niet of het geheugen wat op je Leadtek kaart wordt gebruikt extreme koeling nodig heeft(spreader).

Bij vele kaarten is het niet nodig om een warmteverspreider op je geheugen te hebben mits je NIET overclocked.

En ik bevestig je gedachte over de koeling, de Zalman ZM80-HP VGA koelt specifiek je GPU.

Ik zou het even navragen bij Leadtek voor de zekerheid, succes.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zal zeker even een mailtje sturen naar Leadtek!

Maar, weet iemand of die koeler uberhaupt op die kaart past?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:35
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 11:24:
Oke, ik zal zeker even een mailtje sturen naar Leadtek!

Maar, weet iemand of die koeler uberhaupt op die kaart past?
Je hebt in ieder geval bevestigings gaten nodig rond de gpu.
Kijk ff op www.zalman.co.kr en zoek de zm80 op. En ga dan kijken naar de tekening hoe ver de gaten vanaf de gpu mogen zitten om bevestiging mogelijk te maken.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik had laatst gelezen dat ie alleen geplaatst kan worden op de Radeon 7000/7500 GeForce 2/3 etc. maar niet de de GeForce 4 series. Als je tenminste die Zalman bedoelt met heatpipe...

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 10:39
De Zalman ZM80-HP kan op ALLE huidige kaarten worden geplaatst mits ze de juiste bevestigingsschroeven/gaten hebben, zelfs op de Radeon9700 Pro. Er wordt wel vermeld dat het niet compatibel is met de Parhelia of Voodoo5.

Neogames heeft het over de vorige heatsink, die idd alleen maar de Radeon series en de Geforce2 aan kon, maar toch een externe fan nodig hadden.

• The-Source
lazygun schreef op 27 November 2002 @ 11:51:
De Zalman ZM80-HP kan op ALLE huidige kaarten worden geplaatst mits ze de juiste bevestigingsschroeven/gaten hebben, zelfs op de Radeon9700 Pro. Er wordt wel vermeld dat het niet compatibel is met de Parhelia of Voodoo5.

Neogames heeft het over de vorige heatsink, die idd alleen maar de Radeon series en de Geforce2 aan kon, maar toch een externe fan nodig hadden.
Ja maar probeer maar eens een Radeon 8500 te vinden met holes er in :(

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:29
Ik ben wel enigszins teleurgesteld;

Met mijn domme hoofd heb ik me niet gerealiseerd dat deze Zalman het geheugen niet koelt, en de standaard heatsink op mijn Leadtek Ti4200 deed dat wel...

Voordeel is dat de Zalman de core beter zal koelen, maar het geheugen niet dus... 24 euro down the drain. Want 300/600 haal ik zo dus echt niet... :(

https://www.strava.com/athletes/10490675

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

deze Zalman 80 is ook niet bedoeld voor overclocking. Staat zelfs expliciet in de handleiding. Ik denk dat je em alleen moet kopen als je een goede stille, met de nadruk op stille, koeler wil voor n moderne videokaart. Als je stil en goed koelend wil kan je beter WC doen.

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• The-Source
GoldieLox schreef op 27 november 2002 @ 12:13:
Ik ben wel enigszins teleurgesteld;

Met mijn domme hoofd heb ik me niet gerealiseerd dat deze Zalman het geheugen niet koelt, en de standaard heatsink op mijn Leadtek Ti4200 deed dat wel...

Voordeel is dat de Zalman de core beter zal koelen, maar het geheugen niet dus... 24 euro down the drain. Want 300/600 haal ik zo dus echt niet... :(
Ach er eentje op een beurs kopen en hem helemaal niet aan kunnen sluiten is pas #@$@ . En volgens de site van space-promotion.nl zou hij op een 8500 moeten kunnen.
Yeah wright :(

Verwijderd

Op een 8500 zitten geen gaten om het vast te maken.

Verwijderd

het gaat niet om de kaart waar het niet op zou passen, en over het geheugen hoef je je ZEKER NIET druk te maken.

Vraag jezelf eerder af of de zalman VGA geplaatst kan worden in combinatie met je moederbord. Veel moederborden hebben condensatoren of de geheugenbanken te dicht in de buurt van het AGP-slot.

Tevens verlies je door de grootte van de heatsink van de ZM80HP het pci-slot onder het agp-slot.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

je hebt een 80HP en een 80aHP
die 80aHP is met meerdere kaarten compatible

staat allemaal uitgelegd op de site van zalman
morgen krijg ik mijn 80HP binnen (leverancier had geen 80aHP)
als die gaten NAAST je gpu zitten, moet die 80HP erop passen.
als die gaten boven je GPU zitten, moet je die 80aHP hebben.
en btw, let ook op je moederbord, het kan zijn dat hij op je videokaart past, maar dat je je videokaart niet meer op je moederbord krijgt (bijv. ATX connector, RAMplek enz enz.)
met dat laaste zit ik zelf ook nog, als hij niet gaat passen door me moederbord, wordt dat dus zagen :(

Verwijderd

Dit kan allemaal best in 1 van de andere Zalman topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.