Toon posts:

epox 8KHA+ RAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Als ik een tweede module geheugen in mijn mobo prik, krijg ik geen foutmeldingen, maar hij telt het geheugen er ook niet bij.

Moet ik in mijn bios dingen veranderen?

Sorry als dit een n00b vraag is maar ik kan wel wat hulp gebruiken.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Dan zit ie er niet goed in :?

Probeer eens opnieuw en druk hem echt goed vast!
Dan krijg je of een error of hij telt het geheugen erbij ;)

JayGTeam (213177)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Klikt het geheugen wel goed vast? Ander geheugenslot geprobeerd? Geheugen zelf wel ok als je hem er als enige in stopt?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al een voor een getest? BIOS defaults geladen? Wat zijn de exacte specs van het geheugen? (lees evt ook kleine lettertjes op de chips uit)

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 27-11-2002 10:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
ze werken allebei. als ik ze er appart in doe geen probleem. Ik weet eigenlijk niet of ik die module ook zomaar in het 3de slot kan stoppen als het 2de nog leeg is? BIOS staat nog in default geladen. Het stomme is dat hij gewoon opstart..en hij zit echt wel goed vast gedrukt hehe

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

maar hij telt het geheugen er ook niet bij.
Wát versta je hieronder? Bedoel je hiermee dat je in totaal geen 512MB ziet?
Wat zegt Windows?

Verwijderd

Topicstarter
juist windows en bios als ie het memory telt geven het allebei niet weer

Verwijderd

Topicstarter
Sys:

Epox 8KHA+
Amd Athlon 1800+ XP
256 MB DDR PC2100

Ik heb een 2de module van 256 MB DDR PC2100 gekocht. Als ik deze in mijn mobo stop krijg ik geen foutmeldingen, mijn pc start windows 98 SE gewoon op. Maar ik heb geen 512 MB DDR, nogsteeds 256.

Mijn BIOS staat nog op zijn default waarden. In windows of in de BIOS is geen spoor van de extra 256 MB te vinden, en toch start mijn PC zonder problemen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En ze werken allebei apart wel goed? Lijkt erop dat je 2e slot gaar is ofzo.. Probeer eens andere sloten (voorzover de mobo dit accepteert). Probeer evt een 3e reepje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden. Omdat je nogal hard moet drukken op de modules raakt de eerste module steeds los als je de 2de erin stopt.

Tip: Stop eerst een module in het 2de slot, daarna pas de eerste.

Bedankt allemaal
Pagina: 1