Toon posts:

3D Prophet 9700 PRO TV-out probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat problemen met de TV-out optie van de "Hercules 3D Prophet 9700 Pro". Alles werkt goed, maar de tv-out doet heel vaag.

Ik maak gebruik van de verloop stekker S-Video naar Cinch, de kabel is 5 meter lang naar mijn TV. Als ik alles aansluit en het tweede scherm inschakel krijg ik een raar blauw beeld met allemaal strepen op mijn. Soms zit in het midden een zwart vlak.

Op het moment dat het tweede scherm is ingeschakeld en ik wijzig wat instellingen voor dit scherm, zie je de TV even knipperen. Je zou dus denken dat er wel signalen door gestuurd worden. Maar er veranderd niks

Dus ik de computer opnieuw opstarten, krijg ik ineens beeld! :) Ik zie het asus logo, daarna de gegevens van de pc. Ik denk, gaat goed. Windows XP start op zie ik op beide schermen het WinXP logo, totdat WinXP echt opstart, dan zie ik ineens niks meer op mijn TV. Weer die strepen. :'(

Een volgende keer wanneer ik de computer opstart zie ik niks meer van het Asus logo op mijn TV. :? Totdat windows opstart, dan krijg ik weer die strepen. Net of de TV dan pas het signaal krijgt.

Wat doe ik verkeerd? Ik heb allerlei instellingen geprobeerd voor mijn TV. 800x600 16bits kleuren. TV-out staat op Pal B, zo dus ook goed moeten zijn hier in Nederland.

Uit de handleiding wordt je ook niet veel wijzer, net als van de Hercules Site. Ook heb ik de TV-Out faq gelezen, maar hier stond niet iets in, waar ik uit kon halen wat het probleem is of wat ik eraan kan doen.

Alvast bedankt,
CyberBeast

Verwijderd

tv-uit misschien te hoog HZ ingesteld??
gebruik je de hercules drivers of de catalist 2.4 drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de nieuwste Hercules drivers. Wat bedoel je precies met HZ?

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

-display properties
-tabblad "settings", "advanced" aanklikken
-tabblad "displays"
-TV even enable-en :Y)

(aangezien hij het in Dos wel doet maar de drivers hem uitschakelen in XP)

Edit: laat even weten of het gelukt is ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Scighera op 27-11-2002 13:40 ]

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet het probleem, hij stond al enabled. Op het moment dat ik instellingen verander voor het tweede scherm flikkerd mijn TV ook. Je zou dus zeggen dat er wel een signaal naartoe gestuurd wordt.

Wat ook vreemd is, is dat wanneer ik opstart in safemode, ik wel beeld heb op mijn TV. Ook in windows. Het enige probleem dan is dat het beeld op mijn TV flikkerd alsof er iets verkeerd is met de refreshrate.

Je zou bijna denken dat het iets te maken heeft met het aantal kleuren. Terwijl dit niet uit zou moeten maken.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

controleer de refreshrate van de tv (display properties, settings, tv selecteren (kijk ook of "extends desktop to this monitor" of iets dergelijks staat aangevinkt als je de tv selecteert uit het lijstje) , advanced etc)

[ Voor 40% gewijzigd door Scighera op 27-11-2002 19:41 ]

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
Mijn refreshrate voor de TV staat op 50.

Ik denk dat ik weet hoe het ongeveer werkt. Bij de instellingen (Display Properties -> Settings -> Advanced, tabje Displays) heb ik monitor van 1 naar 2 gezet en TV van 2 naar 1. Daarna heb ik aangevinkt "Use this device as the primary monitor" (Display Properties -> Settings) voor de eerste monitor (mijn TV dus).

Nu heb ik zowel beeld op mijn TV als dat deze ingesteld staat om alle vensters die geopend worden weer te geven. Mocht dit niet aangevinkt staan komen alle vensters op de tweede monitor.

Ik had altijd begrepen dat je op beide monitoren hetzelfde beeld kreeg. Maar in dit geval krijg je op de tweede monitor een beeld dat naast het eerste monitor hoort.

Het enige probleem waar ik nu nog mee zit is dat het lijkt of er een soort storing over het beeld loopt, dit kan ook te maken hebben met de refreshrate. Soms verschijft het beeld omhoog, dan krijg je een gedeelte van de bovenkant onderin en andersom, heel vreemd.
Pagina: 1