offline search functie op eigen site

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ik ben nu een site aan het maken, en ik wil daar graag een zoekfunctie op. Waarmee dus alleen op mijn site wordt gezocht.
Nu wordt mijn site eventueel ook op het intranet gezet, dus het zou ideaal zijn als het een zoekfunctie is, die geen inet-verbinding nodig heeft.

Bestaat er een (gratis) zoekfunctie die offline ook werkt, en is het heel erg veel werk om die zelf een te programmeren? (wellicht ga ik een poging wagen)
Bestaat er anders een (gratis) zoekfunctie die met internet werkt, maar dan geen reclame hoeft te tonen?

Ik heb zelf gezocht, maar kreeg teveel irrelevante resultaten. :(

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Als je content in een database staat is een zoekfunctie niet veel meer dan een paar query's..

maar wat bedoel je precies met 'offline' ? Zonder serverside taferelen ofzo?

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
nou dat er dus geen internet verbinding nodig is...

maar ik wil dus graag weten of het te realiseren is voor een noob op dit gebied. Ik moet nog alles uitzoeken, ik weet nog niet hoe ik de content in een db krijg.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

CaptBiele schreef op 27 November 2002 @ 10:27:
eh :?

ik geloof niet dat ik het echt begrijp..

er zijn CGI tooltjes die statische pagina's kunnen doorzoeken maar als je op een intranet draait zul je toch ook gewoon je database beschikbaar moeten maken...

oftewel ik begrijp het niet, en de vraag is of je het zelf wel begrijpt ;)

www.jurgroessen.nl

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57
CaptBiele schreef op 27 November 2002 @ 10:27:

maar ik wil dus graag weten of het te realiseren is voor een noob op dit gebied. Ik moet nog alles uitzoeken, ik weet nog niet hoe ik de content in een db krijg.
Wat bedoel je met geen internetverbinding? Als je daarmee bedoelt dat je geen serverside scripting wilt gebruiken wordt het denk ik heel moeilijk of je zou een webserver moeten installeren op je compjoeter met asp, php, of hoe je de zoekfunctie wilt gebruiken en gooi je daar je site in. Dan hoef je ook niet online te zijn om je scripts te gebruiken en kan iedereen in het intranet het zien..... Maar echt begrijpen wat je bedoelt doe ik niet :P

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
nou simpel toch.

Als je zegt dat ik sowieso mijn db beschikbaar moet maken, wil ik alleen nog weten wat de realiseerbaarheid daarvan is. (voor mij als noob)
Ik wil daar best wel tijd en moeite in stoppen, maar als ik dan een scripting-guru moet zijn, dan houdt het op.

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57
CaptBiele schreef op 27 November 2002 @ 11:02:
nou simpel toch.

Als je zegt dat ik sowieso mijn db beschikbaar moet maken, wil ik alleen nog weten wat de realiseerbaarheid daarvan is. (voor mij als noob)
Ik wil daar best wel tijd en moeite in stoppen, maar als ik dan een scripting-guru moet zijn, dan houdt het op.
Zou je het voor mij (ons) misschien dan nog 1 keer duidelijk kunnen uitleggen zodat wij ook begrijpen wat jij in godsnaam bedoelt en dan het liefst in meer dan 2 zinnen, zodat wij je begrijpen en we je antwoord kunnen geven op je vraag.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

CaptBiele schreef op 27 November 2002 @ 11:02:
nou simpel toch.

dat is heel realiseerbaar; uitgaande van en MySQL-db heb je alleen een webserver nodig met daarop Apache (oid), PHP en MySQL.
Mieter al je pages (voorzien van de benodigde PHP) op die server en gaan. simpel toch :)

www.jurgroessen.nl

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
k, als ik zo onduidelijk ben, dan mijn excuses. :>

Ik werk nu op een school, en heb voor de studenten een site gemaakt. Ik wil dus een zoekfunctie op mijn site, zodat studenten naar begrippen/termen kunnen zoeken op die site, en op die site alleen.
Ik heb er nog weinig verstand van, dus daarom deze thread.
Er zijn verschillende manieren om zo`n functie op mijn site te krijgen.
> Ik download een kant en klare zoekfunctie, meestal met reclame en een vereiste inet-connectie
> Ik programmeer er zelf een.

Ik moet dus weten welke optie het beste is. Vanuit het leeraspect zou ik er graag zelf een willen maken, maar als ik 2 maanden bezig ben om het wiel opnieuw uit te vinden, is dat niet echt rendabel. Ik wil dus graag wat meer weten om mijn keuze te kunnen maken. (om in de toekomst de site ook op het intranet te kunnen aanbieden zou het mooi zijn om dus een functie te hebben die niet een internetverbinding nodig heeft)

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is ..... anders weet ik het ook niet meer 8)7

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Hangloozz schreef op 27 November 2002 @ 11:21:
[...]

dat is heel realiseerbaar; uitgaande van en MySQL-db heb je alleen een webserver nodig met daarop Apache (oid), PHP en MySQL.
Mieter al je pages (voorzien van de benodigde PHP) op die server en gaan. simpel toch :)
kijk, hier heb ik wat aan :+

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

CaptBiele schreef op 27 November 2002 @ 11:29:
[...]

kijk, hier heb ik wat aan :+
oh :/ was het niet duidelijk dan? :/ >:)

Maar ik geloof niet dat je helemaal snapt hoe het werkt...
Een intranet is hetzelfde als het internet alleen blijft het 'binnen 4 muren'.
Om een intranet applicatie te maken moet je dus grofweg aan dezelfde eisen voldoen als bij een internet applicatie.
Dat geldt dus ook voor zoekfuncties; je moet een database doorzoeken met een serside scriptingtaal of zorgen voor statische pagina's die doorzoekbaar zijn met een CGI-tool.
In beide gevallen heb je een webserver nodig om
1. de programmatuur te kunnen draaien
2. een voor iedere gebruiker toegankelijk platform te verschaffen

punt.

[ Voor 62% gewijzigd door Hangloozz op 27-11-2002 11:42 ]

www.jurgroessen.nl

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ah ok. Dan is dat de bottleneck geweest. Nu snap ik waarom ik onduidelijk was.

De webserver is geen probleem, dus dan ga ik ff een tutorial over php volgen, en zo`n CGI-tooltje zoeken. :)

Hangloozz: _/-\o_

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Matt heeft er onder andere 1: klik
Maar er zijn er legio..

www.jurgroessen.nl

• CaptBiele