Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[voeding] Vreemde stekkertjes...

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:15

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
Ik heb afgelopen weekend een aantal nieuwe voedingen ingebouwd in verschillende pc's hier thuis. Echter een aantal van die voedingen heeft een paar stekkertjes waarvan ik niet snap waar ze voor zijn.

Ik heb al het een en ander gezocht op got en internet, maar kan er niks over vinden.

Hier is een (heel slecht) fototje:
Afbeeldingslocatie: http://martijn.brothersinart.net/tweakers/voeding_stekkertjes.jpg

De linker lijkt een beetje op een aansluiting voor een AT moederbord, maar dan alleen de helft. De rechter bevat 2 gele en 2 zwarte draadjes.

Iemand die weet waar deze stekkertjes voor zijn?

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
AUX en 12v (p4-power) plug, voor extra power naar je mobo (als deze die aansluitingen heeft)

if broken it is, fix it you should

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 08:01
elgringo schreef op 27 November 2002 @ 10:03:
AUX en 12v (p4-power) plug, voor extra power naar je mobo (als deze die aansluitingen heeft)
dat vierkantje word vaak gebruikt voor extra voeding van AGP, althans, daar was het ooit es voor bedoeld maar is nooit echt doorgekomen, is niet specifiek voor P4 want heb m pas nog op een moederbord gezien die Socket A was :)

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 12:52
De MSI Turbo 2 Ultra KT133 is daar zo'n voorbeeld van, die heeft deze plug. Ik heb hem niet eens aangesloten aangezien hij zonder deze stekker aangesloten een stuk stabieler was. Vertel me niet hoe want ik vind het maar raar. Maar goed zo zie je wel dat deze plug helemaal niet zo belangrijk is :) 8)

Verwijderd

Suicyder schreef op 27 November 2002 @ 10:16:
De MSI Turbo 2 Ultra KT133 is daar zo'n voorbeeld van, die heeft deze plug. Ik heb hem niet eens aangesloten aangezien hij zonder deze stekker aangesloten een stuk stabieler was. Vertel me niet hoe want ik vind het maar raar. Maar goed zo zie je wel dat deze plug helemaal niet zo belangrijk is :) 8)
Ben ik niet helemaal mee eens. Ik heb een P4 systeem in elkaar gezet met een "ouwe" voeding waar dit niet op zat. op het Asus board zat wel zo'n aansluiting. 1 ding kan ik je wel vertellen. ik kon een nieuwe voeding kopen omdat het systeem niet stabiel te krijgen was zonder die aansluiting.

p.s. het waren allebei 350w voedingen.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:01

Arno

PF5A

Het is inderdaad vaak nodig voor extra stabiliteit. Laatst bij een vriend lag die dus los.... zijn Windows bleef crashen...

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

We hebben het maandag net over die stekkertjes gehad, maar weet zo niet meer waar ze voor gebruikt worden :X

(sliep half in de les)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:15

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
En waar gebruik je die AUX aansluiting dan voor?

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

beetje search vraag :) , slotje aangevraagt :)

uit de search:
[rml][ PSU] rare stekkertjes? waarvoor?[/rml]

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Is inderdaad al vaker voorbij gekomen..

En ik neem aan dat het nu sowieso al duidelijk is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.