Toon posts:

Radeon 9000 en Windows 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe Hercules Radeon 9000 (met ATI chipset) gekocht. Hij werkt perfect onder Windows XP. Alleen de drivers die met de CD zijn meegeleverd voor Windows 98 doen het er niet op. Ik heb nu nieuwe drivers gedownload waardoor ik wel gewoon in Windows 98 kan werken, maar de 3D is niet geactiveerd. Heeft iemand hier ook ervaring mee en een oplossing?? Dan hoor ik het graag.. ik heb al verschillende drivers geprobeerd... maar helaas.. niets mocht baten.

Mvgr,

Michiel@Musiceert.nl

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

"3D niet geactiveerd"?
Beetje vage omschrijving, maar ik krijg het gevoel dat de drivers die je voor windows98 hebt gedownload gewoon goed zijn en dat je even de laatste DirectX moet installeren om je 3D probleem te verhelpen.

Verder, welkom op GoT ;)
Maar "hallo," en "mvrg," doen wij hier niet aan op GoT. Lees 'ns eventjes de FAQ door zou ik zeggen :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al gedaan.. dat is het eerste wat ik gedaan heb voordat ik de drivers geinstallleerd heb..

Helaas... :(

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
... maar wat bedoel je nu precies met "3D is niet geactiveerd"?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik 3dmark installeer, zegt hij tijdens de installatie dat er geen 3dkaart in zit. Hij heeft wel gewoon 2 kaarten geinstalleerd (Radeon 9000 en Radeon 9000 3D), maar op de een of andere manier heeft hij niet de goede informatie. Ook als ik bijv. NFS wil spelen met de optie -d3d geeft hij aan geen 3d kaart te hebben.

Dus.. dat is balen!!!

Verwijderd

Ik dacht dat de 9000 heel Win98 niet ondersteunde ? Dus ik denk dat je niet veel anders kunt doen dan blij zijn met wat je nu hebt, of beter nog : upgraden :7

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 09:33

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

En als je is kijkt of OpenGL geinstallerd is of Direct X ?

En verder net al die anderen Welkom op de GOT !

Kittekat.net ....

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dus.. op de Doos van die kaart staat duidelijk dat hij Windows 98/98 SE/ME/2000/XP ondersteund.. stom he? Ik heb overal al gekeken. Ik heb ook Windows XP draaien (heb dus dualboot). Dit omdat ik mijn force Feedback stuurtje het beste kan gebruiken onder Windows 98. Ik heb inmiddels een zoektocht gehouden naar software voor XP voor mijn Microsoft Force Feedback stuurtje.. en heb ik inmiddels gevonden. Alleen de forces doen het niet zoals in 98.

Maarja.. ik vrees dat het toch echt volledig XP gaat worden :(

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Check dit eens...
The RADEON 9000 PRO will function in Windows 98/98SE using the Windows ME drivers and software provided for the product.

[ Voor 84% gewijzigd door Canard op 27-11-2002 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen niet de PRO versie hiervan.. maarja... anders laat ik het gewoon zoals het is... dan maar geen Windows 98.. :(
Pagina: 1