Ik heb een klein programma geschreven in vb die met winsock control 6.0 via udp een klein berichtje verstuurd.
Het programma loopt perfect op een nt (win2k) machine maar jammer genoeg niet op een win95 pc.
Ik krijg telkens het programma voor de eerste maal loopt een run-time error 126.
Wanneer ik dan op debug klik kom ik bij de lijn "ws.SendData data" terecht. (data is de string die de tekst bevat die moet doorgestuurd worden.)
De data komt ook effectief toe bij de client de eerste maal.
Wanneer ik zonder iets te wijzigen het programma terug opstart loopt het wel normaal, ik kan dus gewoon berichten versturen zoals het moet.
Ik heb het getest zowel lokaal als via een lan, beide geven hetzelfde probleem.
Ik heb al gesearched maar niets gevonden en de enige oplossing die google mij bied is error 126 te catchen.
Maar zelfs dat lukt niet de eerste keer. Die fout blijft komen.
Wie kan mij hierbij helpen ? En vooral wie kan mij informatie bezorgen over die fout ??
Het programma loopt perfect op een nt (win2k) machine maar jammer genoeg niet op een win95 pc.
Ik krijg telkens het programma voor de eerste maal loopt een run-time error 126.
Wanneer ik dan op debug klik kom ik bij de lijn "ws.SendData data" terecht. (data is de string die de tekst bevat die moet doorgestuurd worden.)
De data komt ook effectief toe bij de client de eerste maal.
Wanneer ik zonder iets te wijzigen het programma terug opstart loopt het wel normaal, ik kan dus gewoon berichten versturen zoals het moet.
Ik heb het getest zowel lokaal als via een lan, beide geven hetzelfde probleem.
Ik heb al gesearched maar niets gevonden en de enige oplossing die google mij bied is error 126 te catchen.
code:
1
2
3
| ErrorHandler:
If Err.Number = 126 Then
.... |
Maar zelfs dat lukt niet de eerste keer. Die fout blijft komen.
Wie kan mij hierbij helpen ? En vooral wie kan mij informatie bezorgen over die fout ??
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Private Sub verstuur(ByVal data As String)
ws.Close
ws.Protocol = sckUDPProtocol
ws.RemoteHost = "192.168.1.120"
ws.RemotePort = 1022
ws.SendData data
ErrorHandler:
If Err.Number = 126 Then
MsgBox "foutje"
Resume Next
End If
End Sub
Private Sub con_Click()