MSI-K7Turbo-R geen bios-setup. Dood?

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
edit:
Shit, dit moest dus door Sebastius gepost worden. Hunterpro is juist de lolbroek in dit geval!!!

Mijn systeem (kaal):

MSI-K7T Turbo R (MSI 6330 v3)
AMD Tbird 1100 Mhz
512 mb ram (Sdram, 133 mhz)

Gister ging ik wat harddisks bijplaatsen. De kast lag open op de grond. Mijn broertje (kennelijk in een lollige bui) had voor mij een schroevendraaier gehaald, en hield die boven mijn pc (+- 1.5m) en liet hem vallen (handvat naar beneden). Hij was kennelijk in de veronderstelling dat ik hem zou vangen. Ik boos natuurlijk, maar er leek geen schade te zijn (neergekomen vlakbij de phoenix bios en de southbridge).

Ik schroef de pc in elkaar, ding wil niet opstarten. Aan de hand van de piepjes heb ik de videokaart verwijderd en opnieuw geplaatst. Ding start op. Ik start de windows setup, gaat allemaal prima. Rebooten, en hij start op van mijn oude harddisk (die op de raid controller zit). Stom. Ik rebooten om de bios in te gaan. Ik druk op DEL en:

De pc hangt met onderin een blauwe balk, en bovenin een knipperende cursor.

Ik heb ondertussen alles vervangen (videokaart, geheugen, ander geheugenslot) en alle extra hardware verwijderd. Daarna bios reset gedaan, dat leek niet te helpen. Toen was ik het zat en ben ik gaan slapen.

Volgende ochtend start ik de pc weer op (hij is nog steeds helemaal kaal) en verrek, ik kan de bios in. Dus ik denk: Mooi. Ik zet de machine uit en ga alles weer aansluiten (alle harddisks enzo). Ik start op en wil de bios in:

De pc hangt weer met die blauwe balk onderin. Harddisks er weer uit, geen effect.

Nu zijn mijn vragen:

- Ligt het aan die klap van die schroevendraaier?
- Zo ja, is mijn mobo nu afgeschreven?

- Wat kan ik nu het beste doen? Alleen mobo vervangen of de rest verkopen en een nieuw set kopen (dus mobo+pro+mem (of kan ik m'n 133mhz geheugen hergebruiken)?

[ Voor 4% gewijzigd door HunterPro op 27-11-2002 09:13 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De pc hangt weer met die blauwe balk onderin.
Check de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op de Technische PMG FAQ voor oplossing/toelichting :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 22:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

O god dat meen je niet... Jemig zeg... Dat moet het zijn. Ik heb een enermax fan teruggedraaid omdat ie herrie maakte...

• HunterPro
  • Niet online
mja, da's handig, een broer die op mijn naam posts gaat scoren B) :P

sebastius is dus mijn broer, en heeft niet gezien dat op de terminal in de huiskamer, die hij waarschijnlijk gebruikt (zijn PC is immers dood, vandaar dit topique) mijn user nog was ingelogd. Mijn excuses voor de veroorzaakte verwarring.

• HunterPro
  • Niet online
sebastius schreef op 27 November 2002 @ 09:20:
O god dat meen je niet... Jemig zeg... Dat moet het zijn. Ik heb een enermax fan teruggedraaid omdat ie herrie maakte...
en jij maar denken dat ik 't arme ding uit zijn lijden had verlost... >:) :P

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 23:15
Lijkt er wel op, maar garanderen kan ik het natuurlijk niet. Als de configuratie die voor het laatst correct eheft gewerkt het niet doet, dan is de kans groot dat de schroevendraaier de oorzaak is.

Wat betreft de vervanging:
1. Als je geld teveel hebt kun je natuurlijk alles nieuw kopen, spreekt voor zich. Ga dan voor een MSI KT4.
2. Als je toch wat zuinigjes bent en alleen een nieuw mobo wil kopen (en natuurlijk verhalen op je broertje) dan zou ik weer voor de MSI gaan. heb zelf ook MSI mobo en uitermate tevreden mee, lekker stabiel, nooit geen gezeik. De meest recente versie die SDRAM ondersteunt is de MSI K7T Pro 2.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:27

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

BIOS-chipje, zit die er nog wel stevig in?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 22:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zal ik nou eens wat leuks vertellen? Ik kom de bios iig weer in. Kut-Enermax... Maar de Promise Raid chip doet ook maf, maar dikke kans dat ik dat wel voor elkaar krijg.

Verwijderd

hij zal wel kapot zijn . je moet ook geen kleine kindere bij hardware laten wan ze gaan met die mobo en zo smijten .
Pagina: 1