Toon posts:

Wat houden, Kingston Dubble Sides of On merk single sided.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net voor mijn tante op de HCC dagen een 256 mb geheugen chip gekocht. Deze heeft maar aan 1 zijde geheugen chipjes. Ik heb hem net getest en deze kan in iedergeval een fsb van 157 cas 3 aan.
Ik heb ook nog een module van 256 mb van Kingston waar ik toendertijd nog 600 piek voor uitgaf. Deze heeft aan beide kanten geheugen chipjes. Het probleem is alleen dat deze niet verder kon als 145 ofzo.
Mijn vraag is: Is de cheapass even snel als de Kingston en maakt het dus uit of hij aan beide kanten of alleen maar aan een kant geheugenmodules heeft?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's geheel aan jou.. Wat vind je belangrijker? Service/kwaliteit van Kingston of de overklokbaarheid van de andere?

Of het reepje nou van 8 of 16 chipjes is voorzien maakt geen hol uit. Overigens moet je de term "doublesided" niet letterlijk nemen.. Het is puur technisch gezien, check de RAM FAQ.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Overigens kan dat Kingston op cas2 @145mhz sneller zijn dan een ander merk @157mhz cas3.

Beste is als je het gewoon even test, met bijvoorbeeld 3dmark en sisoft sandra.

Verwijderd

Topicstarter
zou kunnen. Maar die Kingston red ook alleen maar de 145 op cas 3. Dus dat heeft niet zoveel effect. Maar ben dus wel een beetje aan het twijfelen. Die kinston gebruikt nu mijn huisgenoot omdat hij dus niet de fsb van 157 aan kan. Dus heb ik er zowiezo nu niks aan.
Denken jullie ook dat een Kingston overgeclocked langer meegaat als die cheapass module?

Verwijderd

Topicstarter
Hebben geheugen modules met aan 1 kant geheugen een lager bandbreedte? Of iets anders negatiefs?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 16:08:
Hebben geheugen modules met aan 1 kant geheugen een lager bandbreedte? Of iets anders negatiefs?
Afaik niet en 2x achter elkaar posten hoeft niet, editten he...

Enige wat je hebt is dat die cheap-ass later nog eens brak kan gaan doen. Ik zou 'm sowieso nu een hele tijd memtest laten lopen en te kijken of ie nu wel goed is. Verder denk ik wel dat voor zover een geheugenmodule al aan "slijtage" stuk gaat, dat die cheap-ass dan wel eerder stuk gaat. Maar ja, dan ben je al zoveel jaar verder...

Check die cheap-ass met memtest, is ie volledig stabiel dan zou ik die houden denk ik... Naja, keuze blijft aan jouw, ik zou zelf eigenlijk de kingston houden omdat ik niet overclock en daarbij de kans nóg iets kleiner is dat ie later opeens fouten gaat vertonen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Het moet nog een jaar uithouden. Volgend jaar een KICK ASS systeem aanschaffen.
Maar er is geen verschil in bandbreedte?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zeker niet. Check Abbadon's roelerende RAM FAQ (link staat in Technische PMG FAQ) :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan. Gaf geen goed antwoord.
Pagina: 1