Toon posts:

Upstream / Downstream

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Als ik met chello op het internet zit en ik gerbuik een file sharing programma
en wanneer ik aan het downloaden bent bij iemand anders. En er meerdere dan gaan mensen downloaden bij mij. Dan gaat mijn keldert mijn download gelijk omlaag.

Is dit normaal ? Of is het een setting die ik moet aanpassen.
Ik gerbuik win 2000 prof.

Repins

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
is normaal het kan maar door 1 kabel

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

dat is logisch. als er mensen gaan downloaden bij jou slibt al snel je upload dicht.
en als je upload vol zit kan je nauwelijks meer downloaden.

2 oplossingen:
1 sharen uitzetten, maar dat is lame
2 de upload in kazaa beperken op 4 Kilobyte ofzo

• Bergen
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Dat is heel normaal. Kijk, winsock stuurt na elk pakketje wat binnen komt een bevestigingpakketje terug (nouja, niet bij alle protocollen maar ik treed maar ff niet in detail). Als de upload erg druk is kunnen die pakketjes er maar moeilijk tussen komen, waardoor het dus langer duurt en waardoor de downstreampakketjes langer op zich laten wachten.

Oplossing: zet je maximum uploadsnelheid op 10 kB/sec ofzo, dan is er nog netjes 6 kB/sec over voor andere pakketjes. Ruim voldoende, zo werkt je verbinding veel lekkerder en zo kun je ondertussen tenminste fatsoenlijk sites bekijken en chatten etc etc :)

[ Voor 31% gewijzigd door Bergen op 27-11-2002 08:38 ]

Verwijderd

GerbenW schreef op 27 November 2002 @ 08:37:
Oplossing: zet je maximum uploadsnelheid op 10 kB/sec ofzo, dan is er nog netjes 6 kB/sec over voor andere pakketjes. Ruim voldoende :)
Nee 10 k is alteveel, maak er 5 k van.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Die 10 was uit ervaring hoor... Die bevestigingspakketjes hebben echt geen 11 kB/sec nodig |:(

[ Voor 51% gewijzigd door Bergen op 27-11-2002 08:39 ]

• Masevako
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 11:21
damster schreef op 27 November 2002 @ 08:34:
dat is logisch. als er mensen gaan downloaden bij jou slibt al snel je upload dicht.
en als je upload vol zit kan je nauwelijks meer downloaden.
Wat heeft je upload nou te maken met je download!!

Chello is rond de 200Kb down en standaard 16Kb up! Als iemand bij jouw download op 16Kb is je upstream weg maar je downstream blijft 200Kb. :/ :?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

als je met chello ook daadwerkelijk die 16K zou krijgen kan het wel.
maar aangezien chello niet in elk gebied even goed is en je soms maar 8K hebt om up te loaden zou ik hem maar op 4K zetten.
Masevako schreef op 27 November 2002 @ 08:39:
[...]

Chello is rond de 200Kb down en standaard 16Kb up! Als iemand bij jouw download op 16Kb is je upstream weg maar je downstream blijft 200Kb. :/ :?
lees het verhaal van GerbenW nou maar....

als je upload vol zit, kan je dus niet downloaden.
[censuur]

[ Voor 62% gewijzigd door job op 27-11-2002 09:19 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Masevako schreef op 27 November 2002 @ 08:39:
[...]

Jij snapt dus helemaal niets van protocollen. Lees mijn verhaal nou inderdaad eerst ff voor je blaat :/

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
wat ik zelf ook heb, van al die connecties wordt die alleen al trager, hoeven ze nog
niet eens zoveel te downloaden!...

misschien goed idee om die op maximaal 2 te zetten!.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
zie het zo, jij hebt een rietje en een kilo suiker en die kilo van jou moet naar jouw overbuurman en die heeft een kilo meel en die moet naar jou. Allebei moeten ze door het rietje. Dat duurt natuurlijk veel langer dan als alleen maar jouw kilo suiker naar de overbuurman moet.... Klinkt heel speels maar zo werkt het in de praktijk wel, het moet allemaal door dezelfde draad, via hetzelfde modem en via dezelfde netwerkkaart..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 08:29:
Hallo

Als ik met chello op het internet zit en ik gerbuik een file sharing programma
en wanneer ik aan het downloaden bent bij iemand anders. En er meerdere dan gaan mensen downloaden bij mij. Dan gaat mijn keldert mijn download gelijk omlaag.

Is dit normaal ? Of is het een setting die ik moet aanpassen.
Ik gerbuik win 2000 prof.
Tjeees gebruik eens een spellingchecker.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 09:13:
[...]

Ken je het woord dyslexie? Ik zeg niet dat hij er last van heeft, maar zulke uitspraken mag je voor je houden. Alsof jij al je posts eerst door de spellingscontrole haalt...

[ Voor 11% gewijzigd door Bergen op 27-11-2002 09:18 ]

Verwijderd

larsemenneke schreef op 27 november 2002 @ 09:12:
zie het zo, jij hebt een rietje en een kilo suiker en die kilo van jou moet naar jouw overbuurman en die heeft een kilo meel en die moet naar jou. Allebei moeten ze door het rietje. Dat duurt natuurlijk veel langer dan als alleen maar jouw kilo suiker naar de overbuurman moet.... Klinkt heel speels maar zo werkt het in de praktijk wel, het moet allemaal door dezelfde draad, via hetzelfde modem en via dezelfde netwerkkaart..
dat is niet helemaal waar

up en downstream zijn wel degelijk gescheiden van elkaar, dus 2 rietjes zeg maar.

alleen het tcp/ip protocol zit zo in elkaar dat er om de 15 packets (instelbaar, kweet ff niet meer hoe het heet) een bevestigings packet terug gestuurd wordt dat er 15 packets ontvangen zijn, daarna komt de volgende lading.

dus stel je voor 2 rietjes je stuurt 15 kilo suiker door het rietje naar je buurman, en je buurman moet na 15 kilo suiker te hebben ontvangen 1 kilo meel terug sturen.

Maar als je buurman constant meel door dat rietje stuur, wordt het lastig om die ene "bevestigings kilo" meel er tussen te drukken. en als die kilo niet terug komt, stuurt ie nog een keer die 15 kilo suiker, om er zeker van te zijn dat de 15 kilo suiker aangekomen is.

[disclaimer]
fictieve waardes gebruikt, deze cijfers berusten niet op de waarheid
[/disclaimer]

Verwijderd

GerbenW schreef op 27 November 2002 @ 09:16:
[...]
Ken je het woord dyslexie? Ik zeg niet dat hij er last van heeft, maar zulke uitspraken mag je voor je houden. Alsof jij al je posts eerst door de spellingscontrole haalt...
dysle´xie (de ~ (v.))

1 verminderend vermogen om te leren lezen => woordblindheid

Ja ok ik begrijp je maar als je je tekst doorleest voordat je hem post, kun je er nog een aantal foutjes uithalen.

En als hij echt dyslexie heeft dan neem ik bij deze mijn woorden terug.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 09:13:
[...]

Tjees, flame niet zo.

Topicstarter, zie de search. Dit 'probleem' is vaker langs gekomen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.