Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Oftwel, als het ding valt, is dan gelijk je HD naar z'n grootje.
Het verschilt volgens mij een beetje of de HD op het moment van vallen draait of stilstaat. Als ik zo even een greep mag doen uit oude data over HD's. Stilstaand kunnen ze schokken tot wel 100 G hebben, draaiend hooguit tot 10 G.
Ik heb hier al eens gelezen dat iemand z'n iPod liet stuiteren maar dat er geen centje pijn was.
Verder gewoon zorgen dat je 'm tijdens het snowboarden ergens stopt waar de kans dat je erop valt zo klein mogelijk is. En pak 'm een beetje zacht in (in een muts ofzo).
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Professioneel Hyves-weigeraar
ja en daarom zeg ik dus dat hij bijna nooit draait... en dus erg shockproof isYellowCube schreef op 27 november 2002 @ 11:16:
volgens mij vroeg ie of de HD bestand is tegen schokken. Ik denk namelijk niet dat de 32 Mb buffer de HD zal beschermen tegen harde klappen...
Oftwel, als het ding valt, is dan gelijk je HD naar z'n grootje.
Het verschilt volgens mij een beetje of de HD op het moment van vallen draait of stilstaat. Als ik zo even een greep mag doen uit oude data over HD's. Stilstaand kunnen ze schokken tot wel 100 G hebben, draaiend hooguit tot 10 G.
Ik heb hier al eens gelezen dat iemand z'n iPod liet stuiteren maar dat er geen centje pijn was.
Verder gewoon zorgen dat je 'm tijdens het snowboarden ergens stopt waar de kans dat je erop valt zo klein mogelijk is. En pak 'm een beetje zacht in (in een muts ofzo).
Verwijderd
Verwijderd
Hier ook zo'n iemand met poep aan z'n vingersWouter Tinus bekende op 27 november 2002 @ 11:18:
Ik heb 'm ook een keer van 1 meter op een harde vloer laten stuiteren maar dat heeft ie gelukkig overleeft. Hij stond wel uit trouwens, als ie net toevallig aan het lezen is dan kun je het wel vergeten waarschijnlijk
.
Behalve een bijna-hartstilstand van mijzelf heeft de iPod nergens last van gehad
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Over schokken weet ik niet veel. Wel kun je in de datasheets van de hdd nalezen dat je 'm niet boven de 3000 meter mag gebruiken (net als bv. microdrives). Ik heb even geen zin om de link te zoeken, maar met een beetje browsen op de site van toshiba kom je er wel. Heeft te maken met te lage luchtdruk op die hoogte, en de manier waarop de kop de juiste afstand tot de platter bewaart (een 'belletje' lucht).PanMan schreef op 27 november 2002 @ 03:57:[...](wil hem o.a. gaan gebruiken bij snowboarden) [...]
Thnx!
Zoef
Zou dat serieus een probleem gaan vormen?Zpottr schreef op 27 november 2002 @ 17:47:
[...]
Over schokken weet ik niet veel. Wel kun je in de datasheets van de hdd nalezen dat je 'm niet boven de 3000 meter mag gebruiken (net als bv. microdrives). Ik heb even geen zin om de link te zoeken, maar met een beetje browsen op de site van toshiba kom je er wel. Heeft te maken met te lage luchtdruk op die hoogte, en de manier waarop de kop de juiste afstand tot de platter bewaart (een 'belletje' lucht).
Bij <4km dan?
Ik kan het me eik bijna niet voorstellen...
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
ja je hebt gelijk...Phusebox schreef op 27 November 2002 @ 11:27:
[...]
ja en daarom zeg ik dus dat hij bijna nooit draait... en dus erg shockproof is
typisch een geval van: Hoe lul ik mezelf klem met m'n eigen theorie
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Human Bobby
uhhh... nopez dus... het is geen laptop hd maar een speciale hd...MauritsvanBaerle schreef op 28 November 2002 @ 12:18:
De Ipod heeft overigens een laptop HD, die kunnen beter tegen schokken dan gewone HD's.
heej eh mr i know-it-all, kan ik er wat aan doen dat ik gelijk heb en jij je onzinnige opmerking probeert goed te praten?YellowCube schreef op 28 November 2002 @ 12:13:
[...]
ja je hebt gelijk...
typisch een geval van: Hoe lul ik mezelf klem met m'n eigen theorie
sorry maar tegen dit soort gelul kan ik niet tegen
HAHA .. ik denk dat ie bedoelt ... "als ik val .... werkt de HD dan nog wel ???"Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 09:28:
hij is schokbestendig door een extra 32mb geheugen
Als je HD dood gaat hebbie helemaal niks aan die SUPERGAVE buffer van 32 MB
[ Voor 4% gewijzigd door NuKeFaCe op 28-11-2002 17:28 ]
Kun je mooi nog een kwartier of zo luisteren tot je in de gaten krijgt dat die laatste klap toch net iets te veel was voor je iPodNuKeFaCe schreef op 28 november 2002 @ 17:27:
HAHA .. ik denk dat ie bedoelt ... "als ik val .... werkt de HD dan nog wel ???"
Als je HD dood gaat hebbie helemaal niks aan die SUPERGAVE buffer van 32 MB
[ Voor 49% gewijzigd door Zpottr op 28-11-2002 17:31 ]
Zoef
uhm...je hebt geen gelijk hoorPhusebox schreef op 28 November 2002 @ 17:24:
[...]
heej eh mr i know-it-all, kan ik er wat aan doen dat ik gelijk heb en jij je onzinnige opmerking probeert goed te praten?
[edit]
nah ok, je hebt wel gelijk, maar het slaat nergens op
[ Voor 10% gewijzigd door Aikon op 28-11-2002 17:34 ]
Verwijderd
Er zit een PCMIA fire-wire HD inMauritsvanBaerle schreef op 28 November 2002 @ 12:18:
De Ipod heeft overigens een laptop HD, die kunnen beter tegen schokken dan gewone HD's.
dus als je je i-pod wilt slopen kan je de HD nog in je PCMIA slot duwen van je laptop
weet je wat...ga huilen.Phusebox schreef op 28 November 2002 @ 17:24:
[...]
heej eh mr i know-it-all, kan ik er wat aan doen dat ik gelijk heb en jij je onzinnige opmerking probeert goed te praten?
Als je dan gelijk in je eerste post uitlegt dat een stilstaande HD aardige schokken kan opvangen. En dat de buffer ervoor zorgt dat de HD het grootste deel van de tijd stilstaat. Als je dat gewoon gedaan had, dan hadden we deze hele discussie nooit hoeven hebben. Of wel soms?
Duidelijk formuleren is kennelijk moeilijk.
[ Voor 35% gewijzigd door YellowCube op 29-11-2002 10:51 ]
Ignorance is bliss
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verder horen iPods tegenwoordig in Apple Talk, maar daar staat al genoeg geschreven over de schokbestendigheid van iPods.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dit topic is gesloten.
![]()