Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:31
Hoi!
Ik denk na over een Ipod. Lijkt me een erg leuk speeltje :)
Maar, nu vroeg ik me iets af: Er zit een HD in. En, nu kunnen HD's normaal niet zo goed tegen schokken. Crashende koppen enzo..
Hoe zit dit bij de Ipod? Kan die wel een beetje tegen schokken, of heb ik een redelijke kans dat als ik een keer val (wil hem o.a. gaan gebruiken bij snowboarden :P ) dat ik hem dan weg mag gooien?
Thnx!

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

hij is schokbestendig door een extra 32mb geheugen

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 11:52
de ipod vult zijn buffer (32mb) en speelt daaruit af... dus de harde schijf is maar om 20-30 minuten actief

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:19

YellowCube

Wait...what?

volgens mij vroeg ie of de HD bestand is tegen schokken. Ik denk namelijk niet dat de 32 Mb buffer de HD zal beschermen tegen harde klappen...
Oftwel, als het ding valt, is dan gelijk je HD naar z'n grootje.
Het verschilt volgens mij een beetje of de HD op het moment van vallen draait of stilstaat. Als ik zo even een greep mag doen uit oude data over HD's. Stilstaand kunnen ze schokken tot wel 100 G hebben, draaiend hooguit tot 10 G.

Ik heb hier al eens gelezen dat iemand z'n iPod liet stuiteren maar dat er geen centje pijn was.
Verder gewoon zorgen dat je 'm tijdens het snowboarden ergens stopt waar de kans dat je erop valt zo klein mogelijk is. En pak 'm een beetje zacht in (in een muts ofzo).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik heb 'm ook een keer van 1 meter op een harde vloer laten stuiteren maar dat heeft ie gelukkig overleeft :P. Hij stond wel uit trouwens, als ie net toevallig aan het lezen is dan kun je het wel vergeten waarschijnlijk :o.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Phusebox
YellowCube schreef op 27 november 2002 @ 11:16:
volgens mij vroeg ie of de HD bestand is tegen schokken. Ik denk namelijk niet dat de 32 Mb buffer de HD zal beschermen tegen harde klappen...
Oftwel, als het ding valt, is dan gelijk je HD naar z'n grootje.
Het verschilt volgens mij een beetje of de HD op het moment van vallen draait of stilstaat. Als ik zo even een greep mag doen uit oude data over HD's. Stilstaand kunnen ze schokken tot wel 100 G hebben, draaiend hooguit tot 10 G.

Ik heb hier al eens gelezen dat iemand z'n iPod liet stuiteren maar dat er geen centje pijn was.
Verder gewoon zorgen dat je 'm tijdens het snowboarden ergens stopt waar de kans dat je erop valt zo klein mogelijk is. En pak 'm een beetje zacht in (in een muts ofzo).
ja en daarom zeg ik dus dat hij bijna nooit draait... en dus erg shockproof is

Verwijderd

Ik heb hem ook wel eens laten vallen maar de ipod deed het gewoon weer of er niks was gebeurd.

Verwijderd

hmm als je ipod stuitert en de hd is kapot kan je die wel vervangen of wordt t een nieuwe kopen dan? ik heb de ervaring dat zulke speeltjes nogal es uit me handen vallen:s

• botoo
  • Laatst online: 00:20

botoo

💀 too old to die young

Wouter Tinus bekende op 27 november 2002 @ 11:18:
Ik heb 'm ook een keer van 1 meter op een harde vloer laten stuiteren maar dat heeft ie gelukkig overleeft :P. Hij stond wel uit trouwens, als ie net toevallig aan het lezen is dan kun je het wel vergeten waarschijnlijk :o.
Hier ook zo'n iemand met poep aan z'n vingers :+
Behalve een bijna-hartstilstand van mijzelf heeft de iPod nergens last van gehad :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

PanMan schreef op 27 november 2002 @ 03:57:[...](wil hem o.a. gaan gebruiken bij snowboarden :P ) [...]
Thnx!
Over schokken weet ik niet veel. Wel kun je in de datasheets van de hdd nalezen dat je 'm niet boven de 3000 meter mag gebruiken (net als bv. microdrives). Ik heb even geen zin om de link te zoeken, maar met een beetje browsen op de site van toshiba kom je er wel. Heeft te maken met te lage luchtdruk op die hoogte, en de manier waarop de kop de juiste afstand tot de platter bewaart (een 'belletje' lucht).

Zoef

• PanMan
Zpottr schreef op 27 november 2002 @ 17:47:
[...]

Over schokken weet ik niet veel. Wel kun je in de datasheets van de hdd nalezen dat je 'm niet boven de 3000 meter mag gebruiken (net als bv. microdrives). Ik heb even geen zin om de link te zoeken, maar met een beetje browsen op de site van toshiba kom je er wel. Heeft te maken met te lage luchtdruk op die hoogte, en de manier waarop de kop de juiste afstand tot de platter bewaart (een 'belletje' lucht).
Zou dat serieus een probleem gaan vormen?
Bij <4km dan?

Ik kan het me eik bijna niet voorstellen...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Phusebox schreef op 27 November 2002 @ 11:27:
[...]

ja en daarom zeg ik dus dat hij bijna nooit draait... en dus erg shockproof is
ja je hebt gelijk...
typisch een geval van: Hoe lul ik mezelf klem met m'n eigen theorie :)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De Ipod heeft overigens een laptop HD, die kunnen beter tegen schokken dan gewone HD's.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Misschien kan je een rubberen hoes oid kopen die de schok wat opvangt

Human Bobby

• PanMan
Ik denk dat een rubberen hoesje niet echt heeel veel zal schelen. zeker als ik hem idd in een muts stop ofzo. maar het ging niet alleen om dat snowboarden, ik vroeg het me in het algemeen gewoon af, hoe dat nou zit, met zo'n speler met een HD erin.

• PanMan
Maar, kan iemand nog wat inzicht geven over hoe een hd het zou doen boven de 3km? niet heeel veel hoger, geen vacuum oid, maar tot 3500m oid...

• Phusebox
MauritsvanBaerle schreef op 28 November 2002 @ 12:18:
De Ipod heeft overigens een laptop HD, die kunnen beter tegen schokken dan gewone HD's.
uhhh... nopez dus... het is geen laptop hd maar een speciale hd...

• Phusebox
YellowCube schreef op 28 November 2002 @ 12:13:
[...]

ja je hebt gelijk...
typisch een geval van: Hoe lul ik mezelf klem met m'n eigen theorie :)
heej eh mr i know-it-all, kan ik er wat aan doen dat ik gelijk heb en jij je onzinnige opmerking probeert goed te praten?
sorry maar tegen dit soort gelul kan ik niet tegen

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 20:43
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 09:28:
hij is schokbestendig door een extra 32mb geheugen
HAHA .. ik denk dat ie bedoelt ... "als ik val .... werkt de HD dan nog wel ???"
Als je HD dood gaat hebbie helemaal niks aan die SUPERGAVE buffer van 32 MB :P

[ Voor 4% gewijzigd door NuKeFaCe op 28-11-2002 17:28 ]

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

PanMan: Op specs als deze zit altijd een veiligheidsmarge. Er geldt gewoon: hoe hoger, hoe meer risico, zeker in combinatie met schokken en stoten. Ik verwacht niet dat iemand jou een preciezer antwoord kan geven.
NuKeFaCe schreef op 28 november 2002 @ 17:27:
HAHA .. ik denk dat ie bedoelt ... "als ik val .... werkt de HD dan nog wel ???"
Als je HD dood gaat hebbie helemaal niks aan die SUPERGAVE buffer van 32 MB :P
Kun je mooi nog een kwartier of zo luisteren tot je in de gaten krijgt dat die laatste klap toch net iets te veel was voor je iPod :)

[ Voor 49% gewijzigd door Zpottr op 28-11-2002 17:31 ]

Zoef

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op 28 November 2002 @ 17:24:
[...]

heej eh mr i know-it-all, kan ik er wat aan doen dat ik gelijk heb en jij je onzinnige opmerking probeert goed te praten?
uhm...je hebt geen gelijk hoor

[edit]
nah ok, je hebt wel gelijk, maar het slaat nergens op :+

[ Voor 10% gewijzigd door Aikon op 28-11-2002 17:34 ]

Verwijderd

MauritsvanBaerle schreef op 28 November 2002 @ 12:18:
Er zit een PCMIA fire-wire HD in _/-\o_

dus als je je i-pod wilt slopen kan je de HD nog in je PCMIA slot duwen van je laptop :9

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Phusebox schreef op 28 November 2002 @ 17:24:
[...]

weet je wat...ga huilen.
Als je dan gelijk in je eerste post uitlegt dat een stilstaande HD aardige schokken kan opvangen. En dat de buffer ervoor zorgt dat de HD het grootste deel van de tijd stilstaat. Als je dat gewoon gedaan had, dan hadden we deze hele discussie nooit hoeven hebben. Of wel soms?
Duidelijk formuleren is kennelijk moeilijk.

[ Voor 35% gewijzigd door YellowCube op 29-11-2002 10:51 ]

• Sigmund_Freud
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 08:52

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Heb zelf een Ipod mini 4 Gig heb dat ding echt al super vaak laten stuiteren ook op tegels enzo. Hij doet het nog steeds dus met die bescherming zit het wel goed.

Ignorance is bliss

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:44

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Leer mij de menselijke psyche te doorgronden en leg mij eens uit waarom je ineens besluit een precies 22 maanden oud draadje op te schoppen? }:O

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik heb vandaag nog de coupertest gerend met m'n ipod :)

www.tri-state.nl

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Geen reden om een oud topic omhoog te halen.
Verder horen iPods tegenwoordig in Apple Talk, maar daar staat al genoeg geschreven over de schokbestendigheid van iPods.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.