Ik wou al een tijdje linux gaan verkennen, maar kon niet afstappen van win wegens te veel win progs nodig en mn 30Gig stond wat vol
.
Sinds ik mn pc wat heb bijgeschaafd zit ik met 2 HDs, dus ik d8 dat dit het moment was om er dan toch eens aan te beginnen.
Op de ene HD (80Gb) Staat windows XP Pro EN, en dat is tevens mn opstartschijf.
Nu zou ik willen op mn slave (30Gb) een linux zetten.
Ik zou windoze wel willen blijven draaien...
Eerste vraag: Doen?
Tweede Vraag: Welke linux zou ik er dan het best opzetten? Ik ben een Linux noep, dus liefst eentje waarmee ik gemakkelijk kan leren werken.
En derde vraag: Ik ben al op zoek geweest naar linux drivers voor de Eicon Diva ADSL USB modem maar niets gevonden, weet iemand waar ik er wel kan vinden en/of hoe ik die modem aan de praat krijg?
Sinds ik mn pc wat heb bijgeschaafd zit ik met 2 HDs, dus ik d8 dat dit het moment was om er dan toch eens aan te beginnen.
Op de ene HD (80Gb) Staat windows XP Pro EN, en dat is tevens mn opstartschijf.
Nu zou ik willen op mn slave (30Gb) een linux zetten.
Ik zou windoze wel willen blijven draaien...
Eerste vraag: Doen?
Tweede Vraag: Welke linux zou ik er dan het best opzetten? Ik ben een Linux noep, dus liefst eentje waarmee ik gemakkelijk kan leren werken.
En derde vraag: Ik ben al op zoek geweest naar linux drivers voor de Eicon Diva ADSL USB modem maar niets gevonden, weet iemand waar ik er wel kan vinden en/of hoe ik die modem aan de praat krijg?