Toon posts:

2 vragen over aankoop duron processor + mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de technische documentatie van amd door gelezen maar kon het niet vinden.

Ik ga morgen (vandaag) een mobo + duron processor bestellen. Ik was van plan om een 1100 of 1200 te kopen maar welke zijn nu de 100Mhz versies en welke de 200 Mhz bus versies vanwege welk moederbord ik dan moet aanschaffen. Als ik et correct heb heeft de duron 128k L1 en 64K L2 cache?

Het moet een budget systeem worden. Ik heb 133Mhz geheugen, geforce2 mx400, sb live value. Ik dacht aan een msi kt3 ultra mobo, is dit een beetje een aardig mobo? ik speel operation flashpoint, gta3, medal of honor singel player enz, verder moet hij stabiel zijn voor meerdere zware programma's door elkaar zoals illustrator 9, unlead fotoimpact 7 enz

Bedankt.

[edit] sign klopt niet meer en ik gebruik xp en 98se

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 02:27 ]

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
[quote]Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 02:25:

bla..

/quote]

Ik snap jou niet hoor, waarom ga je zo een slecht systeem bouwen als je wil gamen?

en dan wil je nog gaan editten met o.a. Illustrator? sorry hoor, maar als ik jou was zou ik maar ff doorsparen voor iets beters.

[ Voor 25% gewijzigd door Sjoq op 27-11-2002 02:38 . Reden: om verhaal te verbreden ]

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-06 10:58
Ik denk dat je beter voor een goekope Athlon XP kan gaan ipv een duron. Dat zal in prijs toch niet zo veel schelen maar wel in performance.

Eventueel en 2de hand XP op de kop tikken kan ook, zo zal het zeker niet duurder zijn.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Sjoq schreef op 27 november 2002 @ 02:37:
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 02:25:

bla..

/quote]

Ik snap jou niet hoor, waarom ga je zo een slecht systeem bouwen als je wil gamen?
zinvol antwoord :/

student zijn en weinig geld bezitten bijvoorbeeld.........

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
jij verwacht een zinvol antwoord om 2:40 in de nacht? hmmzzz :P

dacht ut niet he..

een student moet roeien met de riemen die ze hebben en om langer van een systeem gebruik te kunnen maken moet je toch iets groters investeren.
Ateeds beetje bij beetje schiet niet op veroudert de ene stuk hardware eerder dan de andere...

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 02:25:
Ik was van plan om een 1100 of 1200 te kopen maar welke zijn nu de 100Mhz versies en welke de 200 Mhz bus versies vanwege welk moederbord ik dan moet aanschaffen.
De Duron loopt gewoon op een FSB van 100MHz. Met DDR worden er twee datablokjes per klokpuls getransporteerd, wat de effectieve snelheid 200MHz maakt. Elk SocketA moederbord, zelfs de exemplaren uit de prehistorie, kan op een FSB@100MHz draaien. Het maakt dus niet uit welke je kiest, zolang het de Duron Morgan maar ondersteunt (wat op sommige oudere plankjes alleen het geval is na een BIOS update) :)

Maar dit is allemaal ook wel met zoek/inzicht/logica/FAQ te vinden..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.