Unteraarsch: Ik wil er dan ook wat voor bouwen, in de vorm van een simpele C++ server die wacht op een een autorisatie, en vervolgens een "SET IP xx.xx.xx.xx" commando.
Nibble: Bedankt voor het meedenken, maar de Axis software "onderzoeken" lijkt me niet erg gemakkelijk. a) ben hier niet in thuis, b) zal vermoedelijk erg specifiek zijn gebouwd en c) ik wil flexibel zijn met mijn eigen "tool", die overigens best open-source kan worden. Ik heb nog geen open source projecten gezien die hier een (soort van) oplossing voor bieden.
curry684: bedankt voor je link, daar kan ik inderdaad wat mee. Als ik je goed begrijp is IP laag genoeg in het OSI model om verbinding te kunnen leggen met een andere pc zonder IP, met alleen een MAC adres? Moet ik overigens echt denken aan een "verbinding", of aan een UDP broadcast-achtige interactie tussen pc A en pc B?
Wat ik tot nu toe over deze vorm van communicatie gelezen heb gaat over RAW sockets.
Ik heb overigens de libnet library van internet gehaald (
http://www.packetfactory.net/libnet), waarmee ik zelf packets kan creeeren.
Ik ben erg blij (

) dat jullie er wat vanaf weten, aangezien ik er op het internet (na een hoop gegoogle, nu al een paar dagen) geen duidelijke info over kan vinden (het direct met een MAC adres verbinden).
Ik heb in ieder geval weer even wat te lezen. Kunnen jullie me misschien globaal vertellen hoe mijn app er uit moet komen te zien om bovenstaande te realiseren? Ik vraag niet om code of pseudocode, maar om een uitleg in woorden. Ben ik in de goede richting aan het zoeken met RAW sockets, of zit ik dan een laag te laag in het OSI model ?
Alvast bedankt!