Toon posts:

moederbord start niet door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een K7T266 Pro MS-6380 moederbord en nu heb ik alles aangesloten en als ik hem aan zet hoor ik 3 piepjes en die blijven zich herhalen todat ik de pc weer uitzet. Ik heb op de MSI site gekeken maar daar kon ik niks vinden wat dit zou kunnen betekenen. Heeft iemand dit al eens eerder gehad en weet wat ik moet doen?? Oja ik heb op de Extra IDE poorten behalve mijn HD's ook een CD-rom en CD-schrijver aangesloten. Kan dit? Alvast bedankt.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kijk even naar de LEDS die worden weergegeven, die kun je waarschijnlijk wel vinden in je handleiding/internet.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
in het moederbord zitten zitten 4 ledjes 3 worden er rood en een word er groen als ik hem aan zit en dan kommen die piepjes en helaas heb ik geen handleiding heb wel al de handleiding online geraadpleegd

Verwijderd

Memory probleem, je video kaart, kijk eens of alles goed vast zit.

Verwijderd

hmm welke lampjes blijven welke kleur van links naar rechts ik heb nl wel een handleiding bij de hand... :)

Verwijderd

Topicstarter
als je van buiten naar het moederbord toe gaat dan is het het 2de lampje wat groen word

Verwijderd

de rest dus rood? ok ff kijken...

Verwijderd

0100 -----> Memory Detection Test -----> The memory module may not be instaled properly or damaged

Kortom.. ff in een ander slotje proberen of ff schoon maken desnoods ff andesr SD-rammetje erin gooien :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 01:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
werkt helaas niet heb alle banken geprobeerd maar het probleem bleef
kijk eens wat het andere 2 lampje betekent mischien heb ik het verkeerd uitgelegd

off the record er moet DDR-Ram in

Verwijderd

de twee andere?!?! lol
er zitten er vier op... die elk rood of groen kunnen worden 1/0
dat maakt dus 16 mogelijkheden.. kortom welke wil je.. en ik neem aan dat op de site wel een pdf filetje is... maar welke bedoel je?

/offtopic Probeer SD-ram is :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel het 2 lampje als je het van de andere kant bekijkt en nee er kan geen SD ram in sorry heb het geprobeerd maar die passen er niet in

Verwijderd

Duh! |:(

vanaf de andere kans is het je keyboard damaged of not instaled properly maar je zegt dat het het lampje vanaf links is als je ze aankijkt waarom wil je dan toch de de andere weten...?!

Lapmjes zitten er niet voor niets op... en in die volgorde.. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
misschien had ik het verkeerd uitgelegd sorry

maar ja nu weet ik nog niet wat het probleem is wat ik heb alle geheugenbanken geprobeerd zelf het geheugen van ander PC die wel werkt

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 02:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer het eens anders kan ik een XP 2000 AMD CPU op een Abit KT7A-RAID of de ASUS A7V RAID zetten..

Verwijderd

wat voor socket hebben die?

Verwijderd

Topicstarter
Socket A

Verwijderd

dan kan het volgens mij.. als je maar wel een Cooler hebt voor voor die XP 2000

wat wil je hier mee bereiken?! 8)7

de piepejes weglaten...?! hmmz... dit is een ANDER moederbord en een ANDERE cpu

als het dan nog zo is... MORGEN NAAR DE DOKTER! :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ. Deze staat boordevol tips, doe er je voordeel mee :)
Oja ik heb op de Extra IDE poorten behalve mijn HD's ook een CD-rom en CD-schrijver aangesloten. Kan dit?
Je bedoelt dat je ATAPI apparaten op de Promise hebt aangesloten? In dit geval: nee, dat kan niet. Sluit ze gewoon op de IDE controller van de southbridge aan. Je bereikt er nul komma nul snelheidswinst mee en je kunt er niet mee van CD booten. In vele gevallen werken CD/DVD lezers/branders zelfs helemaal niet op zulke controllers.
Pagina: 1