Toon posts:

[OC] 1/5 divider op 8KHA+ ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de Search gebruikt, maar niks kunnen vinden!

Ik heb een paar dagen terug een Epox 8KHA+ mobo voor mijn Duron 900 gekocht die ik nog had liggen. Dus ff overklokken. Processor unlocked, en booten op 115, geen probleem. Daarboven wou niet. Met 6x133 wou ook niet met jumper op 133MHz, tot bleek dat ik die niet nodig had. 7x133 was opeens geen probleem meer.

Dus in stapjes verder tot de 150. Hier zou de divider ophouden en op 1/4 blijven staan zoals ik overal hoor. Het geheugen sprong al terug naar 117MHz. Echter mijn realtekkaartje die er in ene andere bak al bij 133@147MHz mee kapte, en HD die er bij 100@115MHz mee kapte werkten ineens nog perfect (met andere onderdlelen wouden deze nogal hoger komen).

Nu was ineens 166 haalbaar met geheugen op 133MHz (El cheapo PC2100). Geen vastlopers, superstabiel en internetten wou zonder problemen. Hoe kan dit met een netwerkkaart die er normaal al bij 146/147MHz mee kapten een HD die bij 145 al verschrikkelijk begint te tikken? Sisift sandra zegt dat er geen 1/5 divider is, maar zo heel veel vertrouwen heb ik daar niet in. Zit er momenteel dan toch een nieuwe divider in?

Na een reboot boot hij niet meer op 166MHz, maar dat zou kunnen door de koeling. Mijn KT7A-RAID heeft hetzelfde probleem, maar met betere koeling (vd chipset) boot hij zonder problemen na het afsluiten in windows. Helaas heb ik die hier nu niet meer liggen.

Graag alleen serieuze reply's.

Edit: ik draai momenteel de nieuwste bios.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 00:47 ]