Ik heb een PC in elkaar gezet
MSI KT3 Ultra 2 (VIA KT333)
256MB PC2700 Kingston Geheugen
AMD XP1600+
40GB 7200RPM Maxtor
Als ik nu de default instellingen van de bios laad, dan loopt de pc op 1050Mhz, (10,5 *100 ipv 10,5 *133) Zodra ik de FSB op 133Mhz zet, loopt de pc elke keer vast.
ik heb er linux opgezet, op 100Mhz FSB, dan draait ie namelijk goed
Zodra ik de FSB op 133 zet, boot linux nog maar voor de helft.
Ik denk, misschien is het geheugen brak, dus ik haal het geheugen uit mijn eigen PC (waar het geheugen op 166Mhz draait) , en druk die op dat andere moederbord. Maar nee hoor, het werkt nog steeds niet.
Ik denk, misschien ligt het aan de processor. Dus ik zet de processor uit mijn eigen pc er in (XP2000+) en het werkt nog steeds alleen op 100 Mhz FSB.
Ik heb het ook al geprobeerd zonder netwerkkaart en met andere videokaart, maar dat lost het probleem ook al niet op.
Ik ben ten einde raad? doe ik wat fout, of kan er nog iets anders kapot zijn?
MSI KT3 Ultra 2 (VIA KT333)
256MB PC2700 Kingston Geheugen
AMD XP1600+
40GB 7200RPM Maxtor
Als ik nu de default instellingen van de bios laad, dan loopt de pc op 1050Mhz, (10,5 *100 ipv 10,5 *133) Zodra ik de FSB op 133Mhz zet, loopt de pc elke keer vast.
ik heb er linux opgezet, op 100Mhz FSB, dan draait ie namelijk goed
Zodra ik de FSB op 133 zet, boot linux nog maar voor de helft.
Ik denk, misschien is het geheugen brak, dus ik haal het geheugen uit mijn eigen PC (waar het geheugen op 166Mhz draait) , en druk die op dat andere moederbord. Maar nee hoor, het werkt nog steeds niet.
Ik denk, misschien ligt het aan de processor. Dus ik zet de processor uit mijn eigen pc er in (XP2000+) en het werkt nog steeds alleen op 100 Mhz FSB.
Ik heb het ook al geprobeerd zonder netwerkkaart en met andere videokaart, maar dat lost het probleem ook al niet op.
Ik ben ten einde raad? doe ik wat fout, of kan er nog iets anders kapot zijn?