[logrotate] vreemde rotaties

Pagina: 1
Acties:

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:08

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Sinds ik een forum draai, lopen mijn logs nogal snel vol. Ik heb daarom logrotatie voor mijn forum wat hoger gezet.
Alleen nu krijg ik hele vreemde logbestandsnamen, en blijft apache doorloggen in het verkeerde logbestand.
Ik krijg dan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
-rw-r--r--    1 root     root            0 Nov 19 04:02 forum.hadrian.net-access_log
-rw-r--r--    1 root     root            0 Nov 19 04:02 forum.hadrian.net-access_log.1
-rw-r--r--    1 root     root            0 Nov 19 04:02 forum.hadrian.net-access_log.1.1
-rw-r--r--    1 root     root      8179712 Nov 27 00:41 forum.hadrian.net-access_log.1.1.1
-rw-r--r--    1 root     root      5488640 Nov 17 18:11 forum.hadrian.net-access_log.1.2
-rw-r--r--    1 root     root            0 Nov 18 04:02 forum.hadrian.net-access_log.2
-rw-r--r--    1 root     root         3855 Nov 25 13:22 forum.hadrian.net-error_log
-rw-r--r--    1 root     root        81746 Nov 17 17:14 forum.hadrian.net-error_log.1

In /etc/logrotate.d/httpd staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
/usr/local/apache/logs/*-error.log /usr/local/apache/logs/*-access.log {
        weekly
        size=2M
        rotate 4
        missingok
        sharedscripts
}

Wat heb ik verkeerd neergezet?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Ik zit ff door de man heen te bladeren en er staan wel waarschuwingen voor het gebruik van wildcards... Ook het stukje over postrotate lijkt interessant. Ik lees nog ff verder ondertussen want waar dit is ook de eerste keer dat ik iets doe met logrotates :)

• Bergen
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Hmm, komt het niet door 'rotate 4'. Blijkbaar wordt alles nu 4 keer gerotate voordat ze worden verwijderd volgens de manual.

Ik vraag me ook af of hij naar .1 etc kijkt aan het einde. Word door je wildcard (*) niet alle logfiles opnieuw gerotate? In principe zou het in orde moeten zijn aangezien je geen * achteraan je filename hebt gezet, maar ik weet niet hoe het logrotate-script is gemaakt... Je zou ook al het oude spul met een olddir-directive in een ander mapje kunnen gooien.

[ Voor 61% gewijzigd door Bergen op 27-11-2002 01:05 ]

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Die wildcards lijken me goed te staan. Ik zal eens proberen te roteren met aparte bestandsnamen.

Canon EOS | DJI M2P

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heeft wel met de wildcard te maken.
Om te gaan loggen naar de nieuwe file moet je apache even een schop geven in de postrotate.

• BOOTZ
  • Laatst online: 17-03 09:38
little_soundman schreef op 27 November 2002 @ 02:54:
Om te gaan loggen naar de nieuwe file moet je apache even een schop geven in de postrotate.
idd, ff dit toevoegen aan het eind:
code:
1
2
3
        postrotate
                /etc/init.d/apache reload > /dev/null
        endscript

Maak je eigen poll

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
little_soundman schreef op 27 November 2002 @ 02:54:
Ik heb nu de postrotate eringegooid en kwam er achter dat apache tot die tijd gewoon dat bestand gelocked houdt.
Wat ik alleen niet snap is, wat heeft dit met de wildcards te maken :? Ik doe het nu nog met wildcards en het gaat gewoon goed (zo lijkt het tenminste).

Canon EOS | DJI M2P

Pagina: 1