[OC] Athlon 1700+ (nog lucht gekoeld)

Pagina: 1
Acties:

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb net even geprobeerd wat mijn Athlon 1700+ wil! Ik weet dat ik een extreem k*#@# Moederbord heb.

CPU is nogsteeds gelocked, dus MP van 11
VCore 1.80
FSB 146/37

146×11 is dus 1606 Mhz,

Heel leuk en stabiel (d8 ik)!

BurnK7 kan makkelijk een uur draaien (nog niet langer geprobeerd) en stressed wordt mijn proc dan 56 graden (1.8 V)

Maaaaaar..........
als ik dan 3D Mark wil proberen loopt ie al tijdens de eerste test vast! (springt terug naar windows)

Is dit nou een teken van onstabilieteit of ligt het ergens anders aan?

Is er ook een andere manier om dit op te lossen dan terugclocken naar standaard 133/33?

Many Thnx!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 10:22

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik denk dat of het geheugen, of de chipset het allemaal te gortig vind worden. Vooral dat laatste speelt een grote rol natuurlijk. Wat ik sowieso aanbeveel is om de airflow in je kast iets beter te maken, zodat je chipset het ook niet te warm krijgt met het verwerken van overclockers-geweld ;)

Daarnaast: welk merk geheugen heb je? En wordt dat allemaal niet te warm? Misschien dat een heatspreader voor je SDR Rammetjes enigzins meehelpt aan de stabiliteit bewaren.

Derde puntje. Nu je alles zo mooi gekoeld hebt, is het denk ik best te veroorloven je vcore op 1.85 Volt of 1.9 volt te zetten. Kijk er natuurlijk goed mee uit (qua warmte), maar als je even de koeling beter fixed, dan moet dat lukken. Want bedenk dat warmte weerstand is, en dus niet direct de effectieve snelheid van je proc ten goede komt, en zeker je chipset kan het daar moeilijk mee hebben. :)

succes verder ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
thanx!

Ik heb dus wel een klote moederbord (ik heb iets tegen ALi! }) ) maar mijn case is prima (chieftec mat 5 casefans) en mijn MB temp wordt dus ook maar 26 graden stressend!)

Het zal dan waarschijnlijk wel mijn geheugen zijn of zo, Ik had er laatst wel een nieuwe 256 TwinMos bij gehangen maar die vorige is dus nog oud (16×16MB chips in plaats van 8×32 bij de Twinmos)

Ik hbe ook verder nog nooit iets gedaan met mijn timings van mijn geheugen, moet ik maar eens gaan zoken hoe dat allemaal werkt en wat het doet ;) geen idee namelijk nu!

Over een aantal weken heb ik WC op CPU, GPU, en Northbridge, hopelijk gaat het dan wat lekkerder! :*)