Toon posts:

welke poort voor uitgaande mail?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoii ik heb een probleem..

ik heb een chello account (van inet van pa) op het netwerk van de buurman via planet ADSL.. nu kan ik wel mail binnen halen maar niet verzenden.. iets met poort 25,, ik heb al andere poorten geprobeerd maar dat wou niet :'(
dit is de fout melding die ik krijg..

------------------------------------------------------------------------------------
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is info@maXpert.nl. Onderwerp 'vraagje', Account: 'mail.chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 relaying mail to maXpert.nl is not allowed', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79
------------------------------------------------------------------------------------

wat is het probleem presies?? ik snap ut nie helemaal..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 00:00 ]

Verwijderd

Weet je zeker dat de SMTP-server van Chello ook mail.chello.nl is?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 00:04 . Reden: oop->ook :P ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:33

Korakal

Up up up!

die moet je ook niet via mail.CHELLO enz. verzenden maar via de smtp van Planet...
smtp.planet.nl?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Korakal schreef op 27 november 2002 @ 00:07:
die moet je ook niet via mail.CHELLO enz. verzenden maar via de smtp van Planet...
smtp.planet.nl?
[edit]
even de uitleg erbij:
'550 relaying mail to maXpert.nl is not allowed'
Dit geeft aan dat je niet van de SMTP-server van Chello gebruik mag maken als je niet via Chello ernaartoe connect. Je connect via Planet, dus moet je de uitgaande mailserver van Planet gebruiken.
En het is mail.planet.nl die je als SMTP moet instellen.

edit:

sorry zeker teveel gezopen... quote knop voor edit knop aangezien |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Korakal op 27-11-2002 00:11 ]

Verwijderd

Ow dan, dat is niet logisch... Je kan niet zomaar op een andere provider gaan rommelen... Kan je niet gewoon even mail verzenden door een nieuw account aan te maken met dezelfde info als de buurman normaal heeft alleen dan naam en e-mail adres veranderen? dan mailt het ook...

Verwijderd

Topicstarter
en inkomende mail is dat dan wel chello of ook planet van maken?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 00:12:
en inkomende mail is dat dan wel chello of ook planet van maken?
Inkomende mail is gewoon chello; je haalt namelijk de mail wel vanaf de chello server. Die mag je met iedere verbinding ophalen.
Jouw chellomail wordt namelijk niet op de planetserver bewaard :)

Btw: het niet toestaan van verzenden via een andere verbinding heeft te maken met tegengaan van misbruik mbt spam. Spammers zouden anders makkelijk via iedere willekeurige (en misschien wel niet-identificeerbare) verbinding van een grote mailserver gebruik kunnen maken.
Pagina: 1