Nieuw speakertjes maken

Pagina: 1
Acties:

• Bylie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 12:04
Hoi,

Ik heb besloten om nieuwe speakertjes te gaan maken,
De tweeters van mijn huidige zoek ik nog te herbruiken daarom ben ik nu op zoek naar een goede en betaalbare midden/bass die ook heel wat kan verdragen (lees redelijke excursie kan maken).

Als ontwerp heb ik gekozen voor een vloerstaander basreflex waarbij ik de middentoner tot 4 a 4,5 khz wil laten gaan.
Hetgeen ik al thuis heb :
- 2 x tweeters monacor DT-252 (info)
- versterker Yamaha AX-592
- eventueel MDF 22mm

De midden/bass die ik in gedachten heb :
- monacor SPH-165KEP (info)
- monacor SPH-165CP (info)

Op het eerste zicht lijkt de SPH-165CP iets beter omdat deze een wat grotere excursie kan maken dan de SPH-165KEP maar deze laatste heeft dan psies weer een beter frequentieverloop, keuzes keuzes keuzes :? .
Deze drivers kosten beide ietsje onder de 100€ wat voor mij dan ook meteen het meeste is dat ik er kan aan geven. Andere voorstellen van geschikte drivers zijn altijd welkom zolang ze maar niet meer kosten dan 100€ en toch redelijk goed te verkrijgen zijn.
Eventueel zou ik naar Duitsland willen rijden om de drivers te gaan halen aangezien de prijs toch flink wat kan schelen, maar spijtig genoeg ken ik geen winkels die dicht bij de grens liggen. (woon namelijk in limburg :)) tips zijn dus altijd welkom.

Thx for helping...

btw deze vraag staat ook al op hifi.nl, kwestie van veel visies op het onderwerp te krijgen.

[ Voor 1% gewijzigd door Bylie op 26-11-2002 23:58 . Reden: typoos ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
ga hier eens langs (als je dat niet te ver weg vind)

http://www.speakerenco.nl/

die mensen daar zijn echt superfreaks, weten er alles van en helpen je graag meestal, ze hebben ook complete bouwpakketen etc. wellicht wist je dit al, maar toch

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07 16:18
Ik zou eens kijken naar de DB10 van Polk- audio.

Deze speaker doet een X-max van bijna 4 centimeter dus voldoende excursie denk ik zomaar.

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Verwijderd

Hoe kleiner de x-max hoe meer details. Die monacors zijn goede speakers, maar ik zou ook eens kijken naar de 17 cm Audax (zowel papier als HDA cone) of de vifa premium lijn.

Verwijderd

HDS serie van Peerless is topie.

Verwijderd

Meestal zijn de speakers met een hoge xmax niet bedoelt voor erg veel detail.
de DB10 vn polk heeft een xmax van 10mm niet 40mm.
Kijk voor de basspeakers eens naar de Peerless XLS10 en de Adire Shiva.

• Bylie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 12:04
Het zal waarschijnlijk de HDS-182 van peerless worden, naar het schijnt een zeer goede middentoner met rendement van 88dB, xmax van 5,5mm en een zeer mooie prijs.
Pagina: 1