Max processor op een Chaintech 6BTM ?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 09:49
Ik ga zo naar een pc-beurs, en wilde misschien even een nieuwe processor kopen voor mn Chaintech 6BTM (BX 100Mhz bus) Slot-1 moederbord. Ik zit nu met een P2 333@375, maar die kan geen gebruik maken van de 100Mhz bus, en ik wilde graag weten welke processor er maximaal op mijn moederbord past.

Ik hoorde ooit iets van max pentium3 500Mhz of max p3 600Mhz, maar zijn die Pentium2 processoren tussen de 500 en de 600MHz wel goed? Ik ken namelijk iemand die met een p2 500 heel veeel problemen heeft (kan natuurlijk ook andere hardware zijn)

Dus welke kun je mij aanraden ? 500B, 500EB, 533EB ..etc (ik heb geen idee waar die letters voor staan)

bij voorbaat dank !

EDIT: Ik heb nu een schema met wat er maximaal oppast.. http://www.chaintech.com.tw/QUESTION/PII_CPU.htm
Alleen staat er bij de BIOS update-pagina van dit bord http://www.chaintech.com.tw/BIOS/Models/6BTM.htm : Don't use coppermine on C/D version ?? Wat is C/D version ?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> maar zijn die Pentium2 processoren tussen de 500 en de 600MHz wel goed? Ik ken namelijk iemand die met een p2 500 heel veeel problemen heeft (kan natuurlijk ook andere hardware zijn)[/quote]He stoer....een p2 500
...die bestaan niet (offet is een opgefokte pII 450 oid)

edit:
typotjes

Verwijderd

Je bedoelt waarschijnlijk de Celeron 500 en 600MHz.

Vreemd dat je niet op de 100MHz bus kan (Waarom niet dan?!)

Want dan kan je gewoon tot een PIII 800MHz gaan.

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 21:37
heb ook een 6btm en heb nu 350@393, bios update gedaan en in de bios loopt hij nu tot 800 dus ik zou zeggen probeer het

http://specs.tweak.to/6635

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
Ik heb nu met een converter een Celly II 566 @ 950 lopen... (dit wel na een bios update!)

Verwijderd

Ik heb hier ook een Celeron2 566@876 op een 6BTM lopen (m'n PC66 geheugen gaat niet verder dan 103MHz). Maar volgens mij gaat het niet speciaal om het aantal MHz, maar meer om het type (P2/Celeron enz...) processor dat word ondersteund.

• Munters
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 13:56
Ik heb hetzelfde "probleem", wil graag een Celeron/1000 op m'n 6BTM prikken.
Kan iemand al uitsluitsel geven of dit problemen gaat geven? (en dan bedoel ik niet een foutieve snelheidsaanduiding in het bios).

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 11:54 schreef Munters het volgende:
Ik heb hetzelfde "probleem", wil graag een Celeron/1000 op m'n 6BTM prikken.
Kan iemand al uitsluitsel geven of dit problemen gaat geven? (en dan bedoel ik niet een foutieve snelheidsaanduiding in het bios).
moet geen probleem zijn...check wel ff op de site van Chaintech, want somige revisies(ivm andere voltage regulator) ondersteunen geen coppermines...

Verwijderd

Lees deze maar eens : [topic=209776/1/50]

Gaat ook in dit geval op. Het gaat op een chippie wat met de juiste tekst erop op je mobo moet zitten. Goed tjekken dus !!
Pagina: 1