[win98] Start niet na kale installatie

Pagina: 1
Acties:

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ik heb vandaag meerdere keren geprobeerd, maar het lukt niet.

1. ik installeer Windows 98 op een compleet lege hardeschijf
2. meteen bij de eerste keer starten na de installatie blijft ie oneindig op het logo.sys scherm hangen... loopt wel door (bewegende streep onderin), maar hij gaat niet verder.

als ik het in Veilige Modus probeer doet ie het wel gewoon, maar ik heb van alles geprobeerd, maar heb geen idee waar het aan ligt. Ook al netwerk, ISDN en geluidskaart verwijderd, geen effect :( XP draait niet op dat systeem btw

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Wellicht even slim om te kijken op support.microsoft.com
Ik kom daar bijvoorbeeld op De computer loopt vast zodra het Windows-logo wordt weergegeven bij het opstarten als ik zoek naar 'opstarten' in de categorie Win98 :).
Neem aan dat het over SE gaat btw.

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
ja ook... heb al geprobeerd door SE in Veilige Modus er overheen te installeren, maar ja.. zelfde probleem na installatie. Ik ga daar ff lezen thanx

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hm, ik heb ook weleens bij iemand gehad en wat bleek: de CD-ROM speler werd twee keer geladen door verschillende programma`s (MSCDEX>EXE en nog eentje)

Ik heb in de autoexec.bat de vermeldingen van het tweede programma verwijderd en toen starte Windows wel goed.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
dat laatste zou nog kunnen... het ligt iig niet aan die mogelijkheid van Microsoft Support, want stap-voor-stap bevestigen had ik al geprobeerd, ook geen resultaat :(