[javascript/asp] java variable doorgeven aan asp

Pagina: 1
Acties:

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 12:25
ik zit met een klein probleempje waar ik na veel zoeken niet uit kom, het lijkt er op dat de oplossing niet te ingewikkeld is maar de kennis van java in combinatie met asp is nog niet al te groot bij mij.

het zit zo:

ik heb een pulldownmenu waar de taal gekozen kan worden met daaronder een pulldown met linknamen, per taal verschillen de linknamen. Nu wil ik de linknamen van de gesecteerde taal weergeven.

ik kan nu doormidden van een OnSelect en een klein stukje code de taal uitlezen, nu wil ik graag die taal weer naar asp overgeven om hierna met een sqlcommando de juiste linknamen in het andere pulldown menu te gooien.

Hoe moet dit? of kan het natuurlijk veel makkelijker...

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Via de querystring

blaat.asp?var1=blaat&var2=blaat

Download my music on SoundCloud

• PreDaTorY
dat je je javascript weer laat redirecten naar die pagina? kan je geen session variable aanroepen?
edit:
ik zit nu te denken aan iets met een hidden variable in me form... gaat hoop ik nu wel lukken

[ Voor 36% gewijzigd door PreDaTorY op 26-11-2002 22:58 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

java != javascript, en dat hoort hier dan ook niet :)
Programming & Webscripting -> Webdesign & Graphics

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

.oisyn: jij weet wel dat het om javascript gaat... ;)

zoals dominicbout al zegt is via de querystring een goede mogelijkheid, alleen zie je de vars dan in je url-balk.
via een hidden input is ook een goede, alleen moet je dan een form gebruiken (post) anders is je var alsnog niet beschikbaar...

www.jurgroessen.nl

• PreDaTorY
het enige waar ik nu nog mee zit is hoe je aan een OnSelect() een submit hangt, maar dat is weer wat moois om morgen uit te zoeken, bedankt voor de suggesties

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

zo denk:
code:
1
<input type="text"....onSelect="document.forms[0].submit();">

maar het zou kunnen dat je d'r nog ff een vertraging in moet bouwen (setTimeout)

www.jurgroessen.nl

• PreDaTorY
aan die timeout had ik nog niet gedacht! das iets om niet te vergeten. ik heb het nu opgelost met een form in een form en bij de 2e form
code:
1
<select name="taal" onChange="this.form.submit()">

moest alleen nog een beetje code om het geheel verzinnen om de optie geselecteerd te houden, maar dat was zo gebeurd :*)
Pagina: 1