• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik kan maar niet kiezen.. Ik zit te twijfelen tussen de Nokia 6610 en de 7650 die ik vandaag allebij in mijn handen heb gehad.. Ik wil daarom wat gebruikers ervaringen van jullie want de verkoper en de nokia site blijven er maar vaag onder.

Eind van de week ga ik 1 van de 2 toestellen ophalen dat is zeker...

Ook heb ik een aantal vragen:

Op de 7650 kun je ook internetten en emailen zoals ik eerder heb gelezen.. Hoe breed is dit ? Kan je er bv op msn/icq-en en browsen ? en werkt dit via gprs/imode of bel je gewoon in bij je provider. Zo ja, wat voegt imode/gprs dan meer toe dan inbellen ?

Ik hoorde dat je ook doom en gameboy (emuleren) spellen kan spelen op de 7650.. Klopt dit ? Wat zijn jullie gebruikers ervaringen? Wat is er allemaal mogelijk?

Op mij kwam de 6610 over als een soort 6310+, maar dan in kleur. Naast MMS zaten er niet veel andere snufjes op.. Wat zijn jullie ervaringen hier over? Hoorde dat die 6610 ook Java applicaties ondersteund.. Meer zegt nokia er niet over.. Wat is er dan mee mogelijk.. Is het mogelijk in java er dingen op te zetten.. GB-emu's netzoals op de 7650 of denk ik dan te veel?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-02 13:32

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

GT >> IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Nokia 6610 vs. 7210
In dit topic kan je ook wel veel vinden over de 6610, aangezien aan het einde de keuze naar de 6610 is gegaan.

Nieuw: Nokia 6610
Doom op Nokia 7650
Nokia 7650 voldoende vervanging voor Psion 5mx?
Ik denk dat je bij je keuze van je telefoon ook wel iets heb aan de bovenstaande topics.

Maar persoonlijk ben ik van mening dat de 2 telefoons waartussen je moet kiezen totaal verschillen zijn. Daarmee bedoel ik dat de 6610 echt meer zakelijk is en de 7650 meer speels, dus je zou voor jezelf moeten kijken wat je wil en wat de functies van het toestel zijn.

Qua IM software is bij mijn weten msn al beschikbaar, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik neem wel aan dat dit gewoon ook via gprs kan.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen, ga eens naar een winkel en hou ze allebei in je hand. De 7650 is natuurlijk wel vet, maar ik vind hem erg groot. Tenzij je echt wil gaan MMSen zou ik gewoon voor de 6610 gaan.

Verwijderd

Bigs schreef op 27 November 2002 @ 09:28:
Ik zou zeggen, ga eens naar een winkel en hou ze allebei in je hand. De 7650 is natuurlijk wel vet, maar ik vind hem erg groot. Tenzij je echt wil gaan MMSen zou ik gewoon voor de 6610 gaan.
Hij heeft ze allebij al een keer zijn handen gehad. *de eerste post* ;)

Persoonlijk vind ik de 7650 veel te groot. Ik heb zelf de 6610. Je kan ermee surfen via gprs en ook java games/apps opzetten. Maar de beschikbare geheugen is niet heel veel, 500 kb. IM heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar ik zie de nut er niet van in.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Erhnam schreef op 26 november 2002 @ 22:29:
Op de 7650 kun je ook internetten en emailen zoals ik eerder heb gelezen.. Hoe breed is dit ? Kan je er bv op msn/icq-en en browsen ? en werkt dit via gprs/imode of bel je gewoon in bij je provider. Zo ja, wat voegt imode/gprs dan meer toe dan inbellen ?
Je kunt WAPpen in kleur en je kunt een webbrowsertje erop zetten, waarmee je gewone webpagina's kunt bekijken. Dus ook de onofficiële i-mode pagina's en het is vooral geschikt voor webpagina's die voor PDA's geschikt zijn. MSNen en ICQen kan met een apart programmaatje, IM+. Het voordeel van GPRS is de snelheid en het feit dat het zo goedkoop is.

[quoteIk hoorde dat je ook doom en gameboy (emuleren) spellen kan spelen op de 7650.. Klopt dit ? Wat zijn jullie gebruikers ervaringen? Wat is er allemaal mogelijk?[/quote]Doom kan inderdaad, maar dan zit je geheugen wel vol :) Gameboy emulatie weet ik nog niets van
Op mij kwam de 6610 over als een soort 6310+, maar dan in kleur. Naast MMS zaten er niet veel andere snufjes op.. Wat zijn jullie ervaringen hier over? Hoorde dat die 6610 ook Java applicaties ondersteund.. Meer zegt nokia er niet over.. Wat is er dan mee mogelijk.. Is het mogelijk in java er dingen op te zetten.. GB-emu's netzoals op de 7650 of denk ik dan te veel?

De 6610 heeft geen bluetooth, dus dat is al een minpunt ten opzichte van de 6310. De Java-ondersteuning van de 7650 is beter, alleen al om het feit dat de 7650 meer geheugen heeft.

Zelf heb ik de 7650 en ik ben er ontzettend tevreden over. Je went snel aan het formaat en hij past makkelijk in je broekzak. Het formaat is zelfs wel fijn, want hij is erg ergonomisch en je vangt buiten weinig wind op door de banaanvorm. Mijn bevindingen kun je lezen in de review op de frontpage :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Attilla
offtopic:
reviews: Nokia 7650 smartphone review

De links naar de voorbeeld ringtones werken niet. :)
Die zou ik wel graag even willen horen.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 17:49

duderuud

Sliden is koel

Mijn menig over bluetooth...interesseert me geen BAL.

Weet je wat een BT headset kost?? Nou, je hebt dan gelijk geen interesse meer!!

Wat info over mijn phone:
Duderuud in "Nokia 6610 vs. 7210"

[ Voor 27% gewijzigd door duderuud op 27-11-2002 11:59 ]

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Wie heeft het over een headset?

Ik denk dat BT belangrijker is voor GPRS icm een laptop! En dat mist de 6610.... Een groot minpunt dus.

Een 6610 met BT had een killer telefoon kunnen worden IMHO

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-01 13:04

Reda

HA DO KEN

'k denk dat je 7650 meer bij jou past Erhnam.

• ErectionJackson

ErectionJackson

[Airwolf] schreef op 27 november 2002 @ 10:58:
[...]

offtopic:
reviews: Nokia 7650 smartphone review

De links naar de voorbeeld ringtones werken niet. :)
Die zou ik wel graag even willen horen.
Zal wel aan files.tweakers.net liggen :? Misschien dat het straks wel weer werkt :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• ErectionJackson

ErectionJackson

Duderuud schreef op 27 November 2002 @ 11:58:
Mijn menig over bluetooth...interesseert me geen BAL.

Weet je wat een BT headset kost?? Nou, je hebt dan gelijk geen interesse meer!!

Wat info over mijn phone:
Duderuud in "Nokia 6610 vs. 7210"
Een Bluetooth headset werkt sowieso niet met de 7650, want die heeft daar geen ondersteuning voor

• Attilla
ErectionJackson schreef op 27 November 2002 @ 13:25:

[...]
Zal wel aan files.tweakers.net liggen :? Misschien dat het straks wel weer werkt :)
Naja de links werken wel, maar de files zijn allemaal 0bytes. Dat speelt niet zo goed af enzow. :P

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Nou na lang wikken en wegen heb ik mijn keuze laten vallen op de 7650..

Die 6610 heeft als voordeel dat die heel erg mooi oogt.. Hij is iets kleiner dan die 7650. De 7650 heeft daar in tegen weer heel erg veel functies. Dat die iets breeder is en dikker is dan de 6610 is jammer maar ik vind het niet zo'n ramp. Ik denk dat uiteindelijk de 7650 leuker is om te hebben. De camera, meer geheugen en extra opties geven op de lange duur toch meer plezier dan de 6610.. Dat is tenslotte toch gewoon een telefoon, ter vergelijking met die 7650 wat meer een speeltje is :). Helaas zijn die gprs abo's wel wat duurder maar op den duur zal dat toch wel wat goedkoper worden.

Weet iemand trouwens al of een symbian applicatie site is ? of een page met allemaal proggies en handige tips voor de 7650 ? :) Nu mijn keuze er op is gevallen wil ik er toch wel wat meer over weten..

Thx allemaal voor de info !

[ Voor 5% gewijzigd door Erhnam op 27-11-2002 14:56 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Pagina: 1