Toon posts:

libc5, libc6 en compat-libs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Hoe krijg ik op een Rh7.3 systeem de oude libc.so.5 aan het draaien? Ik heb namelijk een pakket
dat niet zonder kan en dat ik niet kan upgraden of hercompileren. Het pakket
bevat o.a. het programma sgram dat de volgende dynamische libs nodig heeft:
(ldd sgram levert op:)

libm.so.5 => /usr/i486-linux-libc5/lib/libm.so.5 (0x40017000)
libc.so.5 => /usr/lib/libc.so.5 (0x4001f000)

Die vind ik op mij Rh 7.3 versie niet. Symlinks leggen naar bijvoorbeeld libc.so.6 werkt niet

Ik kwam de compat-glibc en compat-libs tegen. Wat hebben die op de kous?
Kan ik daarmee toevallige bereiken wat ik wil?

Tia.

Verwijderd

Ja, dat zijn de juiste libs. (Proberen kan overigens geen kwaad hoor, maar goed ;) ).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die compat-libs geinstalleerd, een ldconfig gedraaid ... maar nog steeds wil het progje niet lopen.
Strace stopt ook al na een enkele call !
Enig idee wat ik nog kan proberen?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik dacht op www.rpmfind.net te zien dat in glibc-compat versie 2.1.3 van glibc zat. Die is nog steeds te nieuw. Op rpmfind kun je wel zoeken op 'libc.so.5', als het goed is zou je dan wel wat moeten vinden.

Staat er op je cd's ook niet een libc-5-blabla.i386.rpm (of iets dergelijks)?

[ Voor 5% gewijzigd door _Squatt_ op 27-11-2002 00:29 ]

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
Mwah Beelzebubu, volgens mij kan 'proberen' met glibc/libc-5 af en toe wel degelijk kwaad hoor...vooral als je niet goed weet waar je mee bezig bent.

* Wilke spreekt uit (vroegere) ervaring :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt, het komt er idd op neer de libraries te installeren, wat symlinks te leggen EN een pad naar de geinstalleerde directories op te nemen in /etc/ld.so.conf en tenslotte ldconfig te draaien.
Ik merkte alleen dat met objdump -p niet alle libs die nodig waren voor het draaien van het programma getoond werden. Ook ld-linux.so.1.9.5 moest nog gekopieerd worden (en een symlink naar ld-linux.so.1) maar daarna werkte het. Dat ld-linux.so.1 ndig was, ontdekte ik door met khexedit in de binary naar textstrings te zoeken. Maar dat kan ook gemakkelijker met cat sgram | strings | less
Ik heb e.e.a. voor het installeren van esps samengevat op mijn website, zie http://z-universe.dyndns..../freeware/index.html#esps maar iemand die een ander pakket met oude libs aan de praat wil krijgen kan op analoge wijze tewerk gaan.

Nogmaals allemaal bedankt !
Pagina: 1