Toon posts:

Floppy failure (40)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe harde schijf gekocht (maxtor 20 Gb). deze heb ik als slave gezet op een seagate harde schijf (6.4 Gb). vanaf dat moment maakt mijn floppy drive een fout. ik krijg nadat hij mijn 2 harddisks heeft herkend de melding floppy failure (40). kan dit enig verband met elkaar hebben??

ik heb de floppy drive nodig om een met een programma'tje die nieuwe HD te formatteren maar dat gaat nu nie door.
ik heb geprobeerd om dit programma op cd en HD te zetten maar vanaf daar werkt het nie :?

Verwijderd

misschien moet je eens je floppy kabel omdraaien |:(

Verwijderd

Topicstarter
eeh............ ja daar heb ik natuurlijk al naar gekeken......... en alle rode lijnen zitten beneden ook die van de floppy kabel.

Verwijderd

Er zijn drie redenen voor die foutmelding:

1: kabel verkeerd om
2: kabel kapot / los
3: I/O controller kapot

Je moet het echt daarin zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
en als ik die kabel nou omdraai dan gaat er niets kapot??

Verwijderd

het zou ook kunnen dat je floppy disk opeens opgeeft probeer maar eens met een andere

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga het wel proberen in ieder geval tot zover bedankt!!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:03
Je moet ook rekening houden met de aansluiting. Een FDD kabel heeft drie aansluitingen, je moet er voor zorgen dat de aansluiting aan het begin van het lange eind in het moederbord gestoken wordt. aan het andere eind van de kabel zitten twee aansluitingen, waartussen de kabel wordt omgedraaid. Er moet voor gezorgt worden dat wanneer er alleen een A drive is, de drive op de laatste aansluiting wordt aangesloten bij de rode draad bij pin 1, die op de achterkant van de drive wordt aangegeven.

als hij dan nog deze fout (failure 40) geeft, is het of een kapotte drive of een kapotte controller.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En nog een handige tip: Als je floppykabel verkeerd om zit aangesloten dan blijft het lampje van de FDD voortdurend aan.... Kan ook zijn dat je bios-data corrupt is gegaan door wat dan ook. Ik zie dat je een CUSL2-c hebt en die kun je makkelijk flashen naar bijv. 1011 (ik geloof dat dat de nieuwste is). Misschien dat 't dan opgelost is; Heb 't wel eens meegemaakt.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 22:34:
eeh............ ja daar heb ik natuurlijk al naar gekeken......... en alle rode lijnen zitten beneden ook die van de floppy kabel.
Druk je floppy kabel eens goed aan (en op je mobo en op je floppy drive.. ;) )

Werkt het dan nog steeds niet, flash dan ff je BIOS naar de laatste versie...

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Pin 1 van de floppydrive hoeft niet aan dezelfde kant te zitten als de Hard-disks.
En, zoals hier boven al is gemeld, als lampje constant brand gewoon kabel anders om prikken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik schaam me dood, kom ik thuis met een nieuwe Floppy drive, denk probeer nog 1 keer dat kabeltje om te draaien. en ja hoor..........het gaat weer als een speer!! thnxs voor de hulp!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 11:20:
Ik schaam me dood, kom ik thuis met een nieuwe Floppy drive, denk probeer nog 1 keer dat kabeltje om te draaien. en ja hoor..........het gaat weer als een speer!! thnxs voor de hulp!
www.watbenjedan.com B)

Verwijderd

Topicstarter
haha dank je!! slotje mag nu wel

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als je een #40 krijgt dan is het 99/100 keer de floppykabel verkeerd om. er zijn andere mogelijkheden om hem te krijgen, maar die komen sporadisch voor. zelfs als je zeker weet dat die kabel verkeerd omzit, dan gewoon nog ff proberen. ohja, het lampje blijft niet áltijd branden, er zijn types floppydrives waar dat niet gebeurt. iig overkomt het iedereen wel een keer dat de floppykabel verkeerd omzit.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Alle proemn in n drek

Verwijderd

/me boot altijd van cd :+
Pagina: 1