CDs booten niet op Promise controller, wel op andere

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Topicstarter
Elke niet-windows boot cd (meest recentelijk: Knoppix 3.1) weigert te booten
vanaf mijn Promise UDMA/IDE controller.
Een windows 2000 en windows XP cd boot wel gewoon.

Komt iemand dit bekend voor? Snapt het Promise BIOS misschien el-torito cd's niet?

Overigens booten alle cd's inclusief Knoppix wel goed vanaf de andere IDE controller (VIA KT333).

Ik heb een ASUS A7V333 incl. Promise RAID controller met "full UDMA" bios van lumberjacker.de

[ Voor 7% gewijzigd door PommeFritz op 26-11-2002 22:18 ]

FireFox - neem het web in eigen hand

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Het is niet zo vreemd dat 3rd party IDE/RAID controllers niks van CD/DVD spelers/branders moeten hebben.. Je zou zulke ATAPI apparaten eigenlijk altijd op de IDE controllers van de southbridge moeten aansluiten :)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 09:35

|sWORDs|

vSphere/ESXi

In de manual van de promise kaarten staat dat deze alleen bedoelt is voor harddisken. M.a.w wees blij dat het blijkbaar wel gedeeltelijk werkt.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• PommeFritz

PommeFritz

...geen friet

Topicstarter
Sorry ik was vergeten te vermelden dat ik mijn bios geflasht heb met die van lumberjacker.de, en dat er nu de "full UDMA" Promise bios in zit. Die de promise controller geschikt maakt voor elke willekeurige IDE device (ik gebruik toch geen RAID).

Verwijderd

De gewone Promise IDE-controllers ondersteunen dus wél ATAPI apparaten als CD-ROM spelers! De Promise RAID-controllers ondersteunen geen ATAPI-apparatuur. (Sword lees svp de juiste manual) Hmmmz editjuhh ineens... Owkeej in dit bijzondere geval heb je gelijk Sword (tijdens mijn post kwam de edit van PommeFrite op)
PF: kijk ff op die site waar je de Flash vandaan hebt... die moeten de boel grondig genoeg getest hebben :+

• PommeFritz

PommeFritz

...geen friet

Topicstarter
Hmm enigszins oftopic: als ik nou de originele RAID bios terugzet, zou ik dan mijn harddisk, die nu dus niet in een RAID config hangt, zo aan die Promise kunnen zetten? Of moet ie helemaal opnieuw ingericht worden?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 09:35

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 22:52:
De gewone Promise IDE-controllers ondersteunen dus wél ATAPI apparaten als CD-ROM spelers! De Promise RAID-controllers ondersteunen geen ATAPI-apparatuur. (Sword lees svp de juiste manual) Hmmmz editjuhh ineens... Owkeej in dit bijzondere geval heb je gelijk Sword (tijdens mijn post kwam de edit van PommeFrite op)
PF: kijk ff op die site waar je de Flash vandaan hebt... die moeten de boel grondig genoeg getest hebben :+
Er stond het woord RAID in zijn post. Dus vandaar het commentaar over non harddisks.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

de gewone ide/pci controllers kunnen ook geen atapi devices meer aan. alleen nog maar harddisks. Kijk eens op de ISOLINUX site en je kunt lezen dat Promise in hun firmware herkenning heeft gemaakt voor de 2000/XP cdroms, maar dat elke andere cdrom unbootable is op zo'n controller.

Verwijderd

PommeFritz schreef op 26 November 2002 @ 22:18:
Sorry ik was vergeten te vermelden dat ik mijn bios geflasht heb met die van lumberjacker.de, en dat er nu de "full UDMA" Promise bios in zit. Die de promise controller geschikt maakt voor elke willekeurige IDE device (ik gebruik toch geen RAID).
Hallo,

Ik heb hetzelfde gedaan en ben ook al 'n tijdje bezig om de CDR drives te laten werken op de Promise IDE poorten maar tot nu geen resultaat.
Heb jij al resultaat en zo ja hoe?

Mijn CDr drives zijn:
DVD = Lite-on DVD 16/48 Udma 2
Writer = Plextor CDRW 40x12x40 Udma 2
Pagina: 1