Ik ben leuk aan het CSS-en voor m'n site, maar nou kom ik een irritant probleem tegen waar ik de oplossing niet voor kan vinden, maar welke nooit moeilijk kan zijn...
Dit is wat ik op het scherm krijg:

Zoals aangegeven is de blauwe binnenkant een opgegeven background-image,
de buitenste rand de border van de table, alleen blijf ik met die witte rand zitten.
Wat ik dus wil is dat de afstand van een cel tot de rand van de tabel 0 wordt, zodat de background-image over de hele tabel te zien is. Hoe krijg ik dat in CSS?
Ik heb nu het volgende: (greep uit het CSS bestand)
[css]
table { width: 90%;
position: relative; left: 5%; right: 5%;
border-style: ridge;
border-width: 1px;
border-color: black;
font-size: 12pt;
}
td { border-style: none;
}
td.HeaderText { background-image: url(images/headertext.jpg);
text-align: right;
font-weight: bold;
}
[/css]
Ik heb geen idee welk stukje code ik er bij moet zetten, staat in ieder geval niet in 'Webdesign in a Nutshell'
Dit is wat ik op het scherm krijg:

Zoals aangegeven is de blauwe binnenkant een opgegeven background-image,
de buitenste rand de border van de table, alleen blijf ik met die witte rand zitten.
Wat ik dus wil is dat de afstand van een cel tot de rand van de tabel 0 wordt, zodat de background-image over de hele tabel te zien is. Hoe krijg ik dat in CSS?
Ik heb nu het volgende: (greep uit het CSS bestand)
[css]
table { width: 90%;
position: relative; left: 5%; right: 5%;
border-style: ridge;
border-width: 1px;
font-size: 12pt;
}
td { border-style: none;
}
td.HeaderText { background-image: url(images/headertext.jpg);
text-align: right;
font-weight: bold;
}
[/css]
Ik heb geen idee welk stukje code ik er bij moet zetten, staat in ieder geval niet in 'Webdesign in a Nutshell'
[ Voor 4% gewijzigd door Kaastosti op 26-11-2002 22:09 . Reden: Tags wilden niet meewerken ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.