Toon posts:

Power connector wordt heet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit net te voelen aan mijn ATX power connector stekker op mijn mobo (Gigabyte VRXP).
Deze is echt heet aan de kant van de bovenste twee draden (rood / geel).
Is dit normaal? :?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50
Zit er geen apparaat in de buurt wat veel warmte veroorzaakt, bijvoorbeeld processor of northbridge of videokaart :?

• thevisman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-04 16:53
Bij mij geen probleem met de temp. (zelfde mobo)

Verwijderd

Ik denk echt dat het een ander stukje hardware is hoor....connectors die heet worden?? :X

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik heb hetzelfde mobo en geen last van jouw probleem. Zit de stekker wel goed vast enzo?

Verwijderd

Topicstarter
Er zit niets in de buurt.
Ik ben net ff met wat meer licht aan het kijken geweest, maar er zit ook een donkere vlek in de connector bij de rode draad, volgens mij van de hitte.

Verwijderd

waarschijnlijk een slecht contacht, maak ze ff schoon en zorg dat ze goed vast zitten de pennetjes en de gaatjes, en maak zonodig de gaatjes op je mobo was kleiner zodat ze lkkr strak zitten.

is warschijnlijk de oplossing voor jouw probleem, had ik namelijk ook keer met een cd rom drive, ff goed maken en hij was weer lekker cool :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is inderdaad niet gezond.. Rood = 5V en geel = 12V. Naast slecht contact kan er ook sprake zijn van een zekere overbelasting.. Neem in dit geval een dikkere voeding :)

Wat zijn je volledige specs?

• koffercomputer
  • Laatst online: 09:16
[quote]BalusC schreef op 27 November 2002 @ 07:29:
Naast slecht contact kan er ook sprake zijn van een zekere overbelasting.. Neem in dit geval een dikkere voeding :)
quote]

Blijkbaar levert die voeding wel genoeg stroom, want de connector is heet. Als je er een nog zwaardere voeding in gooit kan eventuele kortsluitstroom alleen maar hoger oplopen. Ik zie zo 123 niet in hoe een zwaardere voeding dit probleem op kan lossen. ... Indien het de voeding zelf zou zijn die heet wordt, dan helpt het om een zwaarder exemplaar te nemen.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee echt niet.. Wanneer een voeding serieus overbelast raakt, brandt alles door.. Wanneer er meer dan genoeg stroom is wordt de connector heus niet zo heet :)

Maarja, ik wacht iig de specs af.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Er moet haast wel ergens kortsluiting zitten in je voeding, kabel of je mobo.
Zo'n kabel mag niet heet worden, en aangezien de geledingskabels van voedingen allemaal even dik zijn ongeveer lijkt het mij niet dat er teveel wattage doorheen loopt aangezien dat het dan ook met een 550 watter niet goed zou komen aangezien de geledings draden even dik zijn als bijv een 230wwatter.

Mij lijkt als een voeding teveel ballast wordt, deze de geest geeft en niet dat de bedrading extern heet zou mogen worden.... jah, als je misschien een kilowatt eruit trekt door een paar draden :)

Dat er brute kortsluiting in je mobo zit lijkt me heel sterk aangezien deze niet echt lang zou leven( voltage regulators zijn gevoelig zat). Is de voeding niet oud en stoffig, dat zou nl wel wat kunnen verklaren :)

Verwijderd

BalusC schreef op 27 november 2002 @ 07:48:
Nee echt niet.. Wanneer een voeding serieus overbelast raakt, brandt alles door.. Wanneer er meer dan genoeg stroom is wordt de connector heus niet zo heet :)

wil niet vervelend zijn maar onder zijn naam staat een linkje met zijn specs

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond toch maar geprobeerd de connector los te koppelen, deze zat aardig vast gesmolten. Er zijn van 3 draden de connectoren weggesmolten van de stekker aan de voedingkant. Dit laat een aardige bende achter aan de kant van het mobo. Ik zal vanavond eens kijken of ik de voeding van mijn oude pc (250W) over kan zetten op dit mobo. Eens kijken of het dan weer zo heet wordt.

btw, de voeding is een 1.5 jaar oude Enermax 350W

Voor de specs, zie linkje.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 16:40 ]

Verwijderd

misschien maakt t ergens kortsluiting

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Kun je misschien wat foto's hier neerzetten...? Ben erg benieuwd.

Een kapotte Enermax... interessant!! (8>

[ Voor 33% gewijzigd door ESteg op 27-11-2002 16:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 16:41:
misschien maakt t ergens kortsluiting
Ja, dat lijkt mij ook. Komt er ergens hitten van je mobo af? Worden die twee draden ook warm, of alleen bij de connector?

Verwijderd

er zijn een paar mogelijk heden

1 je de connector zat niet goed vast ( heb je meer weerstand en meer weerstand is meer warmte )
2 ergens op je mobo is er kortsluiting

( vraag je wil je pc nog wel aan ??? )

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

BalusC schreef op 27 November 2002 @ 07:48:

Misschien brandt het dan binnen in de voeding door, maar een draad is maar een draad, dus natuurkundig gezien een ohmse weerstand dus de enige manier waarop die kan gaan branden/heet worden is kortsluiting.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 16:55:
er zijn een paar mogelijk heden

1 je de connector zat niet goed vast ( heb je meer weerstand en meer weerstand is meer warmte )
2 ergens op je mobo is er kortsluiting

( vraag je wil je pc nog wel aan ??? )
De connector zat gewoon goed vast, misschien dat in de connector de pennetjes niet goed contact maakten.
Verder werkt de pc gewoon. Ik had alleen de laatste tijd last met mijn ti4200 (spontaan zwart beeld, zie een ander draadje) maar sinds een paar dagen draai ik hier met mijn oude tnt2 kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
Even wat brakke webcam pics :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=29167

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=29168

Dit geeft een beetje een idee van de situatie.
Is het plastic deel van de connector van het mobo af te halen?
Ik ga vanavond het mobo uit de kast halen en ff kijken of er nog wat te redden valt.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Heeft volgens mij echt te maken met dat de busjes in de connector niet strak genoeg meer om de pennetje van het mobo heen zaten.

Heb je de voeding vaak los en weer vast gemaakt? Vast wel, anders was je geen tweaker :).

Op dat soort dingen moet je echt goed letten, af en toe ook eens met een punttangetje de busjes wat samenknijpen zodat het allemaal weer lekker strak zit.

edit:

Zie ik trouwens op die foto 2 platte kabels en 1 rounded kabel? Foei :)! Waarom niet alles rounded?

[ Voor 15% gewijzigd door RetepV op 27-11-2002 18:39 ]

Macbook Pro

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is de voeding.
Mijn oude voedinkje staat nu een dag te draaien, zonder problemen.
Ik had een mailtje naat Tweakshop gestuurd, waar ik hem aangeschaft had, en die hebben het volgende te melden:
"Helaas is dit een probleem wat vaker voorkomt bij Enermax voedingen en is dit ook de reden geweest om geen Enermax meer te verkopen en over te stappen op de CWT voedingen.
Probleem is namelijk dat de 5Volt teveel in elkaar zakt bij de Enermax voedingen.

Helaas geeft Enermax maar 1 jaar garantie op haar voedingen."
Laat mijn Enermaxje nou 15 maanden oud zijn :(

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Nou, met z'n allen aan de Channel Well's dan maar :)

Verwijderd

ESteg schreef op 28 November 2002 @ 19:04:
Nou, met z'n allen aan de Channel Well's dan maar :)
en ik maar sparen voor een enermax :P

nee dan laat ik me Powermax wel zitten >:)

Verwijderd

Woei beetje overbelasting! :D
Pagina: 1