Toon posts:

Mxstream delen met meerdere hubs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer Mxstream via getweaked modem te delen onder meerdere pc's, waarbij er eentje achter een extra hub zit

dus:

PC1 -> hub1
Mxstream modem -> hub1 met crosswire
PC2 -> hub2
hub2 -> uplink van hub1

ik krijg nu wel een verbinding tussen PC1 en PC2 (mappen sharen e.d.) maar pc2 "ziet" de modem niet, ook niet via 10.0.0.138 in IE oid.

ik weet dat het gebruik van hubs op deze manier niet "netjes" is maar er is eigenlijk maar 1 andere optie, en dan verlies ik een netwerkpc'tje

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32
Hmmm ik kan niet echt begrijpen hoe je het aangesloten hebt, misschien kan je ff een jpgje maken met hoe je het precies hebt aangesloten...

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24
Volgens mij kan een crosslink tussen hub1 en Mxstream helemaal niet. Tenminste met onze kabelmodem kan het niet. Dus probeer die crosslinkkabel eens te vervangen door een straightkabel.

Powered by KPN

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
dan doet ie het helemaal niet je moet hubs altijd linken met crossed cables (of ben ik nou gek :S)

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 11:20
je zegt dat PC1 PC2 wel ziet, wat is het IP adres van PC2?
Ik heb namelijk bijna hetzelfde als jij, alleen dan modem--hub--swithc

Verwijderd

Packardhell schreef op 26 November 2002 @ 23:12:
Volgens mij kan een crosslink tussen hub1 en Mxstream helemaal niet. Tenminste met onze kabelmodem kan het niet. Dus probeer die crosslinkkabel eens te vervangen door een straightkabel.
Dat kan ook helemaal niet daar moet een rechte kabel tussen.

Verwijderd

Topicstarter
ha, en toch werkt het prima, ik zal zo voor de zekerheid kijken of het wel een crosslink is, weet het bijna zeker, ik zal ook ff een jpgje klussen

ip adressen zijn zoals door Mxstream voorgeschreven 10.0.0.150 voor PC1 en 10.0.0.151 voor PC2

Verwijderd

Topicstarter
jupz crosscable it is, hij zit ook niet in de uplink maar in een gewone poort

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:52
Ik heb ook zoiets een hub verbonden met een switch en daar heb ik gewoon een straight kabel voor gebruikt waarvan de de enekant in de uplink poort van de hub zit en de andere kant in een normale poort van de switch. Dit werkt prima. Heb ook een mxstream modem en die wordt ook herkend door alle pc's.

Verwijderd

Topicstarter
zoals het nu is:
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~sbdbruin/netwerk.JPG

zoals het misschien wel gaat, maar nog niet geprobeerd omdat er dan nogal wat geschroefd moet worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~sbdbruin/alternatief.JPG

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

En als je nu zo doet:
code:
1
2
MODEM > PC (SERVER) > HUB > PC 
                          \HUB > PC

OF je drukt alles in 1 hub
code:
1
2
3
MODEM > HUB -- PC1
             |- PC2
              \ PC3

[ Voor 39% gewijzigd door RammY op 27-11-2002 11:47 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

uit je plaatje snap ik nog niet helemaal welke poorten je gebruikt, maar zo is het het handigst.

straight van modem naar een gewone poort van hub1.
de uplink poort van hub 1 verbind je via een crosscable met een gewone poort van hub 2.
de pc's moeten met een straight op de hub.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 27-11-2002 11:54 ]

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

zorg ervoor dat de ipnummers allemaal in dezelfde range zitten.
controlleer of alle kabels goed werken. (Niet alleen of het lampje brand op de hub)

volgens mij staat je range niet goed op een van de pcs. deze moet 255.255.255.0 zijn.

Wat geeft een ping naar 10.0.0.138?

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:52
RamShackle schreef op 27 November 2002 @ 11:44:
En als je nu zo doet:
code:
1
2
MODEM > PC (SERVER) > HUB > PC 
                          \HUB > PC
Dat wil je toch niet dan :?
Het is toch veel handiger als je een hardwarematige router hebt, dan hoeft er niet altijd een pc aan te staan. Dat scheelt een hoop stroom en waarcshijnlijk ook een hoop herrie.
Daarbij moet het gewoon werken want ik heb het thuis ook zo, maar volgens mij heb ik bij mij thuis de mxstream modem ook in de uplink poort zitten, maar dit weet ik niet zeker zit nu namelijk op school.

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

b2w, met die hubs moet het gewoon werken zo als de kabels goed zijn.

• stamp
  • Niet online
yep hoort te werken mist je en cross of uplinkpoort gebruikt tussen de hubs en ze in de zelfde ip range zitten

je kan ook je adsl modem tweaken

[ Voor 22% gewijzigd door stamp op 27-11-2002 11:57 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Verwijderd

vraag me af hoeveel poorten je op hub 1 hebt zitten want waar heb je in vredesnaam hub 2 voor nodig? Heb je geen poorten meer vrij op hub1 voor die 2e pc?

Wat er misgaat is dat er geen gateway/router aanwezig is.

Dat kan je oplossen door tussen modem en hub een pc met 2 nic's of hardware router te plaatsen. (hardware router is verreweg het makkelijkst en kost tegenwoordig met geintergreerde 4 poorts switch ongeveer 150 euro.)

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 27 November 2002 @ 11:46:
straight van modem naar een gewone poort van hub1.
de uplink poort van hub 1 verbind je via een crosscable met een gewone poort van hub 2.
de pc's moeten met een straight op de hub.
ok, dan ga ik de lokale pc boer ff spekken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 11:55:
vraag me af hoeveel poorten je op hub 1 hebt zitten want waar heb je in vredesnaam hub 2 voor nodig? Heb je geen poorten meer vrij op hub1 voor die 2e pc?

Wat er misgaat is dat er geen gateway/router aanwezig is.

Dat kan je oplossen door tussen modem en hub een pc met 2 nic's of hardware router te plaatsen. (hardware router is verreweg het makkelijkst en kost tegenwoordig met geintergreerde 4 poorts switch ongeveer 150 euro.)
ik heb een andere hub, omdat er geen kabel tot aan mn kamer kan komen, en papie+mamie niet zo houden van kabels door de woonkamer. ik dacht dat een gehackte adsl modem ook al een router was. ik kan wel een FreeSCO ding bouwen, maar waar moet dat ding dan komen te staan in mijn huidige hierarchie?

• job

job

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 11:56:
[...]

ok, dan ga ik de lokale pc boer ff spekken
hoezo, je hebt toch al genoeg kabels.
ik zou zeggen test het eerst uit met de kabels die je hebt, voordat je nieuwe kabels gaat kopen.
desnoods met pc's sjouwen om het zo te testen
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 11:58:
ik heb een andere hub, omdat er geen kabel tot aan mn kamer kan komen, en papie+mamie niet zo houden van kabels door de woonkamer. ik dacht dat een gehackte adsl modem ook al een router was. ik kan wel een FreeSCO ding bouwen, maar waar moet dat ding dan komen te staan in mijn huidige hierarchie?
idd, zo'n gehackte modem werkt als router.
maar waarom doe je het niet anders. kabel tussen router en hub.
van af hub 2 kabels. je moet toch 2 kabels trekken met of zonder 2e hub]

dus gewoon zo:
code:
1
2
3
modem ------- hub----- pc1
               |
              pc2

[ Voor 51% gewijzigd door job op 27-11-2002 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb een PC + hub + Adsl in de huiskamer, een hub op zolder en PC2 op mijn kamer

ouders dont care over kabel van zolder naar mijn kamer maar wel van huiskamer naar mijn kamer

andere optie is een verlengblokje kopen en kabel die ik dus in het huis al heb liggen van huiskamer naar zolder plakken aan de kabel die ik dan weer een verdiepinkje terug gooi

Verwijderd

Zit die ADSL modem in poort 1 van die HUB ? Ik weet niet wat voor HUB het is maar het gebeurt vaak dat de uplink poort en poort-1 electronisch gezien dezelfde poort zijn (behalve twee pinnetjes die omgewisseld zijn). Als je toch poort-1 en uplink tegelijk aansluit, zitten ze dus eigenlijk op dezelfde poort (en dat werkt niet lekker). Ik weet niet of het bij jou zo is maar het zou kunnen. Heb je al een andere poort geprobeerd voor je ADSL modem ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 11:58:
[...]

Je hebt op je eigen kamer hub 2 staan. Hoe verbind je die dan met hub 1? via een kabel toch? kan je net zo goed direct daar je eigen pc (pc2) op aansluiten... :?

• job

job

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 13:29:
[...]

Je hebt op je eigen kamer hub 2 staan. Hoe verbind je die dan met hub 1? via een kabel toch? kan je net zo goed direct daar je eigen pc (pc2) op aansluiten... :?
hij heeft de hub op zolder. en vanaf de zolder een kabel naar z'n kamer toe

hij kan idd gewoon vanaf de zolder z'n kabel verlengen.

maar wie help mij. wanneer moet er tussen 2 hubs nou een cross en wanneer een straight?? volgens mij ben ik in de war.
??

al gevonden:
uplink-uplink = cross
uplink-poort = straight
poort-poort = cross

[ Voor 25% gewijzigd door job op 27-11-2002 13:36 ]

Verwijderd

normaal gesproken moet je de volgende opstelling gebruiken:

kabelmodem <-> router (of pc met 2 nics, nic 1 naar modem, nic 2 naar hub) <-> hub <-> overige pc's

de router of pc met 2 nic's (kan die freesco/linux bak zijn) relayed het interne netwerk naar i-net toe via Nat. Als je hiervoor pc 1 gebruikt kan je (uiteraard( alleen met pc2 op i-net als pc 1 aanstaat.
Pagina: 1