ASP en PHP met een Apache server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:17
Ik wil thuis een Apache server installeren (naja.. eigenlijk al gedaan :o), maar nu zou ik graag PHP en ASP willen laten draaien op de server. Is er misschien iemand die weet hoe ik dit moet instellen cq. installeren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
PHP is niet zo moeilijk, kan gewoon als CGI (tenminste dat is het makkelijkst in te stellen). Dat staat allemaal beschreven op www.php.net :) Verder over ASP, ik weet niet zeker of dat kan. Ik dacht dat er wel een mod_asp is, misschien dat als je daarop zoekt dat je dan wat interessants krijgt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Ik heb al best veel gezocht namelijk, kon niet echt iets bruikbaars (cq. begrijpbaars) vinden haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Wat weerhoudt je ervan om IIS te gebruiken? daar zit ASP in gebakken en PHP erbij gaat ook prima...

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
www.chilisoft.com

Je hebt ook Apache::ASP maar dat is alleen Perl en dus geen VBScript en JScript.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
_Thanatos_ schreef op 26 november 2002 @ 22:21:
Wat weerhoudt je ervan om IIS te gebruiken? daar zit ASP in gebakken en PHP erbij gaat ook prima...
Eeuhm.. ik had het werken, maar hij pakte bepaalde PHP structuren die ik had gemaakt niet, die wel werkte op mijn server. Nu werkt het weer, maar hij geeft nog steeds dezelfde foutmeldingen, echt heel raar... Ik wil ook graag mysql installeren op IIS, is dat eigenlijk wel mogelijk?!

[ Voor 20% gewijzigd door bazzemans op 27-11-2002 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Zo moe word je hiervan:

Chilisoft is geen asp. Het mist bepaalde functionaliteiten van asp en is dus niet geheel compatible. Apache en asp is gewoon een no-go area. IIS doet het prima, maar abonneer je ff op de mailing van microsoft technet zodat je wel de laatste patches draait (anders ben je een wel heel gemakkelijk doelwit voor crackers) of draai de Microsoft Baseline Security Analyzer. Heel makkelijk en gratis tooltje om je veiligheid te tjekken.

Oops stond alweer een reply :)

Ja MySQL is heel goed mogelijk. Doe het zelf ook. Lees gewoon de howto op www.mysql.com en je bent klaar om te gaan.

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

Scharnout schreef op 27 november 2002 @ 08:30:
Chilisoft is geen asp. Het mist bepaalde functionaliteiten van asp en is dus niet geheel compatible.
Wat is 'bepaalde' overigens ?? We zitten d'r over te denken om het aan te schaffen aangezien ik niet veel trek heb om een win2k server te gaan beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

The significance of this history is that ChiliSoft ASP 3.6's functionality is frozen at the Windows NT Option Pack 4.0 level: IIS 4.0 and Windows Scripting 3.1. A great many improvements have been made since then, some of them critical to enterprise Web applications. Most notably, the JScript 3.1 interpreter in ChiliSoft ASP lacks exception handling, which makes it incapable of detecting and handling run-time errors. The VBScript 3.1 interpreter doesn't support user-defined classes, preventing the use of object-oriented design.

ChiliSoft ASP's implementation of VBScript also lacks support for regular expressions, string pattern-matching functions that are extremely popular among Web developers. Both languages are missing the internationalization features Microsoft added to VBScript and JScript.
klik op quote: voor bron :)

Gevonden met: [google=chillisoft missing functionality]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:17

Basszje

Reisvaap!]

bazzemans schreef op 27 November 2002 @ 00:16:
[...]

Eeuhm.. ik had het werken, maar hij pakte bepaalde PHP structuren die ik had gemaakt niet, die wel werkte op mijn server. Nu werkt het weer, maar hij geeft nog steeds dezelfde foutmeldingen, echt heel raar... Ik wil ook graag mysql installeren op IIS, is dat eigenlijk wel mogelijk?!
PHP / MYSQL draai ik nu ook op windows en afgezien van sommige irritante 'windows-related' bugs draait het allemaal prima.

Trouwens als je beide gaat gebruiken moet je oppassen dat je apache / iis niet allebei in dezelfde root zet onder een andere poort Dan is het n.l. mogelijk je source uit te lezen .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:19
ASP onder Apache gaat NIET werken. Dat wordt dus OF geen ASP, OF IIS met ASP en PHP.

Laatste werkt vrij redelijk, alleen de modules laden heb ik geen ervaring mee.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1