...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
If Len(RS ("content") > 2000 Then
WriteLine "<p>" & Right(RS ("content"), 2000) & "</p>"
WriteLine "<a href=""content.asp?page=2"">nextpage<a>"
Else
WriteLine "<p>" & RS("content") & "</p>"
End If
Alle tekens na de 2000e worden op de volgende page weergegeven.
Alleen het lukt me niet het resultaat van de Len() te krijgen!
...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones
WriteLine "<p>" & Replace(RS ("content"), VbCrLf, "<br>") & "</p>"
deze komt echter pas na de Len(RS("content") dus zou geen problemen moeten opleveren toch?
Als ik beide codes gebruik krijg ik namelijk de melding: Incorrect use of Replace().
Quincy Jones
Misschien is het wat interessanter om die combinatie dan te laten zien al lijkt het op een lees-de-documentatie-vraagje.devraux schreef op 26 November 2002 @ 22:35:
Als ik beide codes gebruik krijg ik namelijk de melding: Incorrect use of Replace().
Wat belangrijker is is dat je los van je code een algoritmetje bedenkt. Je gaat namelijk nu maar uit van maximaal 2 pagina's. Probeer aan te geven wat je wil dat je code stap voor stap gaat doen. (en dat is in dit geval heel goed zelf te bedenken)
|_____vakje______|
(Want het zou me niets verbazen dat het met een variabele, en niet die RecordSet object, wel werkt)
[ Voor 33% gewijzigd door Sponge op 26-11-2002 22:58 ]
Klopt in dit geval is dat zo, maar dit is ook niet de uiteindelijke code die gebruikt gaat wordenCyberSnooP schreef op 26 November 2002 @ 22:38:
[...]
Wat belangrijker is is dat je los van je code een algoritmetje bedenkt. Je gaat namelijk nu maar uit van maximaal 2 pagina's.
Ik denk trouwens ook dat het te maken heeft met het feit dat je een rs maar een keer kan ophalen. ik zal er eens een variabele van maken en dan kijken of het wil.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
Quincy Jones
Daarnaast lijkt het me handiger om niet op een preciese locatie te splitten, maar op (bv) een spatie. Nog makkelijker zou zijn om in je memoveld een bepaalde reeks neer te zetten die een pagina overgang aangeeft (bv [newpage]). Op die manier kun je de editors laten bepalen waar een nieuwe pagina begint.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'