• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is er een manier waarop ik me gsm (nokia 8210) kan aansluiten op de 56k interne modem van mijn Dell Laptop ?

Bestaat er een of andere kabel voor ?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:48

Ginz

Trek Superfly 5 powered

nee, je gebruik je 56k interne modem niet.. maar ipv de interne modem gebruik je je 8210 als externe modem

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 21:33
Via infrarood werkt het op een Asus L8400... baggertraag maar genoeg voor een e-mailtje :)

Slache!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je hebt eigenlijk een virtueel/softwarematig nokia modem nodig. Zit als het goed is op de CD-rom die je bij je telefoon kreeg.

Wise enough to play the fool

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2025

Shedman

Met het hart op de goede plek

-ChRiZz- schreef op 26 November 2002 @ 21:14:
Via infrarood werkt het op een Asus L8400... baggertraag maar genoeg voor een e-mailtje :)
Kan inderdaad via infrarood, maar er zijn ook datakabels voor. Dan gaat het een beetje sneller imho.
Je moet echter wel een beetje opletten wat voor kabel je dan koopt; er zijn ook kabels op de markt die alleen geschikt zijn voor unlocken e.d. en niet voor internetten!

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hm, die cd heb ik niet gekregen, zit niet in de doos.

Welke snelheid moet ik me bij zo'n virtuele modem voorstellen ?
Is het genoeg om in te bellen op een netwerk en met pcanywhere te werken ?

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 22:07
datakabel of infrarood maakt mbt snelheid niks uit, de snelheid is toch max 9k6... wil prima over IR... :)

als ik het me goed kan herinneren... herkent windows xp standaard de modem van de nokia 8210 (iig wel de 6210), waarna je normaal kan inbellen. anders op http://www.forum.nokia.com/main.htmlde driver downloaden

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 22:07
bgrr schreef op 26 november 2002 @ 23:44:
Hm, die cd heb ik niet gekregen, zit niet in de doos.

Welke snelheid moet ik me bij zo'n virtuele modem voorstellen ?
Is het genoeg om in te bellen op een netwerk en met pcanywhere te werken ?
PCAnywhere gaat je nooit lukken! als je 2 kb/s met compressie haalt moet je al blij zijn... :) met GPRS gaat het al wel sneller, maar dat gaat je niet lukken met je 8210

CD krijg je er idd niet bij, software komt van het nokia forum, zie link ik post hierboven

[ Voor 10% gewijzigd door liosnel op 26-11-2002 23:47 . Reden: voortschrijdend inzicht... ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Die software kan je ook op de site van nokia downloaden, mocht je hem niet hebbem.
www.nokia.com

Een 8210 is nog gewoon over het gsm netwerk en dat heeft een snelheid van 9600bit, maw 0,9kB/s.
Dit is daarom ook veel te traag voor pc-anywhere.

Je zou hier eventueel een telefoon met gprs mogelijkheid kunnen aanschaffen, echter gaat het dan nogsteeds zeer traag en ben je veel geld kwijt aan data verkeer (bij gprs betaal je voor data verkeer).
Pagina: 1