Toon posts:

Geforce 2 PRO en Celeron 366?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met mijn broertje naar de HCC dagen geweest en we hebben daar een Creative Geforce 2 PRO videokaart gekocht om de prestaties van zijn computer met spellen wat omhoog te schroeven (hij bezat een ati rage pro met 8 mb videogeheugen) :9 . Na het installeren meteen Half-Life, zijn favoriete spel uitproberen...... Klats 15 fps :r , Niks beter dan met zijn ATI.
By the way, UT 2003 doet het wel, en draait gemiddeld ook beter dan Half-LIfe.
Heeft iemand enig idee hoe dit mogelijk is? misschien een te trage Proccesor omdat Half-life mischien meer beroep doet op de proccesor? :?

Dit zijn de specificaties van zijn ALLES.

MOBO: Aopen MX64 micro ATX
PROCCESOR: Intel Celeron op 366 mhz....
Geheugen: 128 MB SDRAM (max 133 mhz)
Videokaart: Creative Geforce 2 PRO (64 mb DDR)

Help me alsjeblieft, Me broertje wil zo graag Half-life spelen (8> . En ik wil Hem graag te vriend houden ;)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

De processor is de belemmerende factor, een Geforce2 PRO komt pas bij 800mhz een beetje tot zijn recht...

Download my music on SoundCloud

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer eens andere drivers voor de videokaart. En ik weet niet echt hoe zwaar Half-Life is, maar misschien is het wel de cpu die gewoon niet meer aankan.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

De CPU is hier heel duidelijk de bottleneck!

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik had al zo'n vermoeden, want toen ik de processor overclockte naar 450 mhz scheelde dat toch al aardig in performance, maare wat voor een processor zal ik er nu in stoppen? Ik moet een FC-PGA proccesor hebben (geen FC-PGA 2), Zal een 1 GHZ Pentium 3 nog op dat MOBO passen?

Verwijderd

Topicstarter
zal het veel schelen zo'n 1 GHZ ipv een 366 mhz Celeron?
Hoeveel FPS verwachten jullie dan onder Half-Life?

Verwijderd

Nou hier klopt toch echt iets niet, ik weet zo snel niet waar het aan moet liggen maar kijk eens op hoeveel agp staat... misschien maar op 1x en kan het mobo en videokaart 2x aan? Of idd ff een aantal verschillende drivers proberen... Ik heb een p2 333 @450 MHz met 192 MB ram en een geforce 2 mx 200 32 MB erin op 1x AGP met drivers 40.72 whql (WinXP Pro en SP1) en daar haal ik op 1280x1024 en 32 bit kleuren standaard 60 fps!!! Dan moet dat systeempje van jou dat ook makkelijk kunnen.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
'zal het uitmaken een 1ghz ipv een 366' -> stel je deze vraag echt?

hij is niet alleen 3x zo snel in pure snelheid, maar door veel meer extra instructies ook nog eens veel krachtiger. Niet weg nemend dat hij ook nog meer rekenkracht heeft door meer cache geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat op 4X AGP maar, me broertje heeft Geen pentium 2 maar een Celeron (celeron 2 denk), zal dat schelen?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probleem is dus duidelijk. Voor de nieuwe vraag die je stelt moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, maar voordat je daar je vraag stelt moet je even goed de search gebruiken, waarschijnlijk is daarmee zo je vraag te beantwoorden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.