PC start nooit in 1 x :-(

Pagina: 1
Acties:

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 10:41
Ik heb hier dus een 2de bak die films afspeeld. :>

(het is ook me casemod dus, zie sig mocht je intresse hebben) :)

Probleem is dat die als ik hem aanzet hij nooit in 1x boot. Dwz dat die niet eens POST haalt en je ook geen piep hoort. Ik zet hem dus aan. Alles spint wel op, ik zie geen beeld en geen POST en geen piep, ik laat hem zo ruim 1 minuut aanstaan en druk dan op reset. En Voila hij doet het prima zonder enige error of windows problemen crashproblemen etc. :|

Dit is heel irritant en geeft ook een stomme indruk als er vrienden komen film kijken en ik moet hem eerst "voorbooten" |:(

Het is de laatste versie bios van moederbord en van de videokaart
onboard soundkaart van het moederbord is dissabled via jumper.

Ik heb het volgende al geprobeerd.
- Alles er uitgehaald en dan 1 voor 1 er ingedaan. Mocht niks helpen
- in de bios diverser dingen proberen aan te passen wat mischien iets kon zijn.
;(

Specs :

Chaintech aia5 via chipset moederbord
AMD 1800+ processor
matrox g400 32mb ddr agp videokaart
256mb 133mhz sdram
Creative digital 4.1 soundblaster
10/100mbit realtek netwerkkaart
samdung dvd speler
seagate 40 gig ata100 harddisk
infrarood toetsenbord met ingebouwde muis
trust usb hub hangt er ook aan

er zit geen adrive in.

:?

Verwijderd

lijkt me je videokaart :? probeer hetr eens met een ander kaartje, k kan dit niet uit je post opmaken als je dat al gedaan heb ..

• I_am_akira
dat heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb er nu een nvidia tnt2 met tv in en out 32mb agp ingedaan. Nu moet ik 30 minuten wachten voordat ik het weer kan proberen

[ Voor 77% gewijzigd door I_am_akira op 26-11-2002 21:21 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Wat voor voeding heb je? Klinkt wel wat naar een voeding prob..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• I_am_akira
er zit een atx weet ik veel wattes voor voeding in. ik heb de behuizing gestript ooit en in me casemod verbouwd. Maar hij gaat wel aan, je hoort alles opspinnen. en dan laat ik alles dus 1 minuut zo doodloos draaien en dan druk ik op reset en dan boot did netjes.

Ik dacht eerst dat het aan toetsenbord connectoren lag(infra rood printplaat is in de casemod ingebouwd. die deed ook raar(keybord deed het niet goed,maar dat is opgelost). maar dus zonder keyboard die ging die ook niet aan. Toen dacht ik dat het mischien aan me ledjes die in ook verlengd had lag. mischien soort van korstsluiting of zo. zonder ledjes ging de bak ook niet in 1x aan.

Mischien zit het moederbord te strak er in :? heb ik wel eens gehad met een normale pc dat die dan niet aanging omdat de videokaart het moederbord te hard indrukte.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Delayed reset

Maak dit eens. Dit is een schakeling voor pc's die daar last van hebben. Werkt perfect hoor.

[ Voor 50% gewijzigd door The Dolf op 26-11-2002 21:27 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

dat heb ik ook tijden gehad... is een geheugen probleem bij mij...

hij bleef gewoon hangen nadat mijn geheugen geteld is.. en voor de post..
alles "werkt" gewoon precies zoals jij beschrijft.. maar hij start dan idd niet door... ERG frustie.. want bij mij deed ie het ook wel eens 4x achter elkaar...

zodra mijn PC dat gaat doen moet ik er nieuw geheugen bij doen (en die in bank 1 stoppen en dus alles opschuiven) en dan doet ie weer een flinke tijd normaal

is best wel vaag.. want tussen jouw PC en die van mij zit ABSOLUUT GEEN onderdeel dat het zelfde is...

• I_am_akira
Ik heb het gelezen, en het is inderdaad mischien de oplossing. Zou me voeding dan niet sterk genoeg zijn. Die kan ik ook wel vervangen anders. Zou de standaard electroboer deze onderdelen zo 1 2 3 hebben? Mischien kan die het ook voor me maken. Net zo makkelijk, mits het echt zou werken natuurlijk.

• I_am_akira
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 21:28:
dat heb ik ook tijden gehad... is een geheugen probleem bij mij...

hij bleef gewoon hangen nadat mijn geheugen geteld is.. en voor de post..
alles "werkt" gewoon precies zoals jij beschrijft.. maar hij start dan idd niet door... ERG frustie.. want bij mij deed ie het ook wel eens 4x achter elkaar...

zodra mijn PC dat gaat doen moet ik er nieuw geheugen bij doen (en die in bank 1 stoppen en dus alles opschuiven) en dan doet ie weer een flinke tijd normaal

is best wel vaag.. want tussen jouw PC en die van mij zit ABSOLUUT GEEN onderdeel dat het zelfde is...
Nou hij komt niet eens bij geheugen tellen. De hardeschijf start en cdrom, 1 ledje gaat aan. En dan niks geen PIEP of POST te horen/zien. Maar ik kan het geheugen ook wel een x proberen te veranderen.

Update : Andere videokaart helpte niks. Zelfde gedoe dus.

Ik heb geprobeerd om zoals wat er in http://www.bit-tech.net/article/70/ stond ff reset tijdje ingedrukt houden. maar dat is het dus ook niet, inm dat forum stond dat het alleen helpt als je reset paar seconden ingedrukt houd en dan loslaat dat die dan meteen POST, dat deed die ook niet. Pas weer na 30 seconden ging die weer normaal aan.

[ Voor 20% gewijzigd door I_am_akira op 26-11-2002 22:43 ]

Verwijderd

Dit heb ik hier ook gehad, dit is denk ik een te zwakke voeding. Je kan dit makkelijk testen door je hdd's af te koppelen van de voeding. Die verbruiken tijdens het opstarten het meeste stroom door het nog moeten opspinnen van de platters.
Als hij nu wel in 1 keer stat is et je voeding, zoniet.... zou ik eens onderdelen verwisselen. Maar ik houd het voorlopig op de voeding.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
leuke avater :)

• I_am_akira
Ik heb de hardeschijf en cdrom speler er afgehaald en de pc aangezet. starte helaas niet in 1 x op :( Dus ligt niet aan de voeding denk ik. Andere videokaart is het ook niet. En dat mini print plaatje dat ik eventueel er voor moest maken van die site was het ook niet.

• I_am_akira
Ik heb het denk ik gevonden. Ik heb beide IDE kabels losgemaakt en toen starte die direct op. Met alles er in er er aan aangesloten. Mischien zijn ze kapot (1 normale ata kabel en een ata 100 kabel) of mischien de jumpers van hd enof dvd speler. Ik kan dit pas vanavond proberen. Maar ben blij dat er vooruitgang in zit :) Dacht al dat me moederbord kapot was of zo..

Verwijderd

pff, mijn bak start ook weleens niet in 1x op... Mijn vrienden doen daar helemaal niet moeilijk over :)

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 14:24
Ff choken... :? >:)

"voorboten" Ik vind het wel stoer klinken,..

• I_am_akira
nee vind wel dat die net als een dvd speler gewoon simpel aan en spelen maar moet kunnen

• I_am_akira
De ide kabel is het ook niet :(
Ik snap er echt niks van...
Kan geheugen nog wisselen.
een nieuwe voeding proberen
een ouder bios op moederbord doen
ding in mekaar trappen...
Pagina: 1