Excel tabel + css --> HTML

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 07:34
Ik weet anders niet zo goed hoe ik dit topic moet noemen. Ik heb een site gemaakt voor een klant. Deze wil elke week een tabel op zijn site uploaden (in excel gemaakt). Dit kan hij doen met wu-ftp. Nu zit er weinig opmaak in het excel document: bold, italic. Witte achtergrond en zwarte letters. In de site zit CSS en hierin zin aardig wat opmaakstijlen gemaakt (basiskleuren: grijs en oranje)

Nu zoek ik een simpele manier voor deze klant om het excel document te exporteren (dit kan natuurlijk met 'save as HTML'), maar dan zo dat de opmaak die in de CSS is aangeven wordt meegenomen.

Het moet dus makkelijk te doen zijn voor de klant. Zijn hier programmaatjes of scriptjes voor ?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Dit is dus een script request :)

Wat heb je zelf al geprobeerd?
Laat eens wat code zien?

[ Voor 49% gewijzigd door SchizoDuckie op 26-11-2002 20:53 ]

Stop uploading passwords to Github!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 07:34
1. sla het excel bestand op als html ("opslaan als" --> "html")
2. Open dit bestand in word en voeg de volgende regel toe net boven waar [/head] staat:
<link href="css/blaa.css" rel="stylesheet" type="text/css">

Maar dit geeft niet het beoogde resultaat en is niet erg makkelijk, Ik wil eigenlijk ook dat ik in css de bold stijl van excel kan herdefinieren.

En nee .. dit is geen scriptrequest

[ Voor 24% gewijzigd door Stalkert op 26-11-2002 21:04 ]

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

In Office XP kun je je Excel bestanden ook in XML opslaan. Als je dat nou doet en er een XSL-transformatie overheen gooit kun je wel vrij precies aangeven hoe het er uit moet komen te zien.

Rustacean

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Stalkert:
En nee .. dit is geen scriptrequest

was al duidelijk hoor :* :)
Manuzhai:
In Office XP kun je je Excel bestanden ook in XML opslaan. Als je dat nou doet en er een XSL-transformatie overheen gooit kun je wel vrij precies aangeven hoe het er uit moet komen te zien.
Da's de netste oplossing, denk ik, idd. Als ze niet over een versie beschikken waarmee ze als XML op kunnen slaan, kunnen ze het hoogstwaarschijnlijk wel als tab-delimited TXT opslaan. Da's ook eenvoudig uit te lezen en te verwerken.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz