Toon posts:

Welke laptop moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Intel® P4 1,8 GHz
Intel® 845 MP + ATI M7-P w/32MB DDR
256MB; Two SODIMM for expansion up to 1024 MB total
PC 266 DDRAM
14" XGA TFT LCD
ATI M7-P/M7-D
PCMCIA 2.1, one Type III or two Type II/I
2.5" 9.5mm IDE HDD with Ultra DMA 100 supported ; 20GB
Built-in 3.5" 1.44MB floppy disk drive
Built-in 8x DVD-ROM
Built-in LAN and Modem/Fax Module
One VGA port/Mini D-sub 15-pin for external DDC monitor, Two USB Ports, One Infrared port supports IrDA V1.1, 2 Audio jacks: SPDIF optical out combo w/ Speaker out/ Mic-in, One RJ11 Modem jack for phone line and one RJ45 LAN jack for LAN insert., One EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin* One PS/2 port , One 16550 UART compatible Serial port/D-sub 9-pin* TWO IEEE 1394 ports, One PortBarII Port, One VGA port/Mini D-sub 15-pin for external DDC monitor, AC 97 software audio & SPDIF, Built-in mic. and stereo speakers, Audio DJ supports playing audio CD while sysptem off.(For AMD model only), 4 Instant launch keys, E-Mail, Internet, pergrammable App1. And App2., Full feature ACPI power management, supports Stand-by, Suspend to Disk, Suspend to RAM.
Li-ion 8 Cells Battery Pack, Run-down life, 2 hrs (Approx.), Charging time, 4 hrs/2.5hrs to 95% (system on/off)
Output : 19V DC, 3.64A,65W or 19V DC, 3.16A,60W, Input : 100~240V AC, 50/60Hz universal
Built-in Touch Pad, 2 click buttons and 2 scroll bottons (up/down)
326 x 267 x 37-42 mm (W x D x H, typical)
IEEE802.11b Wireless LAN (PC Card) (Optional!)
inclusief gratis luxe draagtas
2 jaar garantie

Kopen Euro 1312.00 exclusief BTW.

OF DEZE

Mobile Intel Pentium 4 - 1.7 GHz - M, 512 KB cache, 400 MHz Processor SystemBus
256 - 1024 MB DDR RAM
30 GB HDD
Integrated FDD + 8x DVD
14.1" TFT colour screen (1024 x 768)
nVidia GeForce4 420 Go with 32 MB DDR video RAM, 4x AGP
WiFi Wireless LAN service upgradeable (antennas already built-in)
Integrated 10/100 ethernet (RJ45)
Up to 2:52 hr (Li-Ion)
Touchpad, scroll wheel (only Pentium 4), Eurokey, 2 x PC Card (CB), TV-out, Stereo Sound
56 kbps (V.90) modem, Fast IR, 3*USB, parallel, no PS/2, no serial
Secure Digital (SD) slot, iLink (IEEE1394 Firewire)
No docking available
328 x 287 x 46 mm, 3.3 kg
Windows XP Professional (UK, NL, FR) install, - Drag'n Drop CD (only DVD-CDRW model), Intervideo WinDVD, Utilities
1 year carry-in warranty

Kopen Euro 1385.00 exclusief BTW.

Welke is het beste qua (video)prestaties , merk , etc....

Heb nog nergens een goede vergelijkling qua snelheid gezien en vraag me af welke het meest geschikt is voor mij , speel soms spellen , voor de rest word ie gebruikt voor internetten en school....

Bvd...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 21:12 ]

Verwijderd

Lijkt mij de laatst genoemde ivm met de geforce mobile, en omdat er 256 ram in zit, echt wel een vereiste voor (gamen in) xp/2000. Daarnaast is het verplicht om 2 jaar garantie te geven in Europa.. dus ook voor de tweede.

Verwijderd

Daarnaast is het verplicht om 2 jaar garantie te geven in Europa..
Nee hoor :) Nog niet :)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die bovenste heeft wel 256 Mb , alleen weet ik noet het verschil qua prestaties tusse deze 2 kaarten :D

Heb half google afgezocht maar vind geen vergelijkings materiaal :O

Verwijderd

welk merk gaat het om??

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry |:(

De bovenste is een Asus en de onderste een Toshiba >:)

Verwijderd

Dan zal ik de Toshiba maar nemen! Heeft betere specs aangezien er een mobile processor en videokaart in zit. ook is Toshiba een wat beter merk dan Asus.

• Cage
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 23:45
Ik zou zelf voor de 2e gaan, Intel Mobile, en Geforce Mobile, dus beter prestaties.
en DDR geheugen....

Verwijderd

Maxdata maakt ook goede laptops tegen gunstige prijzen! Vooral de Pro lijn (5000) zijn hebben erg goede sepcs en 3 jaar garantie. kijk daar ook eens naar bij bijvoorbeeld www.pcvergelijk.com of www.maxdata.nl

Verwijderd

Ik geloof dat ik ongeveer dezelfde ASUS laptop heb als die jij laat zien. P4 1800 256 ram ati 7500 mobility (dat is gewoon dezelfde als die ATI M7-P w/32MB DDR)
en 30 GB HDD. Type is geloof ik de L3400S. Mijn 3Dmark2001SE score daarmee is +/- 3200... Ik ben er echt zeer over te spreken, gamen kan er perfect op, zelfs UT2003 loopt goed (oke 800x600 en details op medium of laag). EN het heerlijk van ASUS vind ik dat je niet al die voorgeinstalleerde troep erop krijgt, je mag hem lekker helemaal zelf configureren.

• Cage
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 23:45
"De bovenste is een Asus en de onderste een Toshiba "

Dan zou ik helemaal voor de onderste gaan, Asus is goed, maar Toshiba wint het toch op de laptop markt...

Verwijderd

Topicstarter
Oh die Asus kan dus ook redelijk mee met spellen , ze hebben trouwens allebei DDR werkgeheugen (256mb) en Videogeheugen (32mb) , is ga even nakijken of die Asus een normale cpu is anders hoef ik hem zowiezo niet , maar ik dacht dat ze allebei mobile waren.

Iemand hier ervaring met de Toshiba icm met games , denk dat ze beide ongeveer hetzelfde presteren alleen weet ik het op het gebied van games nog niet helemaal zker :P

is die videokaart in die Asus nou wel of niet een 7500??

..word gek van al die verschillende type nummers bij Ati...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een hele kleine "kick" , ik weet dat het een beetje te vroeg is , maar het lijkt mij beter dat dit topic nog even "rood" is omdat ie dan tussen de active topics aanwezig is...

Heb niet zoveel tijd vandaar :X

Het blijkt dus een Radeon 7500 te zijn , volgens mij is die wel sneller dan de MX 420 aangezien hij in benchmarks tegen de de mx440 zit en vaak nog sneller is ook...

Integrated 32MB DDR SDRAM is dat shared geheugen??

Ik vind nergens tests tussen de Mx420 en de Radeon 7500 :|

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 09:39 ]

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Er is pas geleden geloof ik hier op tweakers.net een test geweest. Weet het alleen niet zeker.
Maar de Geforce slurpt veel meer stroom dan de radeon, ongeveer 2x zo veel. Verder is de 7500 ook veel sneller. ATi doet het beduidend beter op de laptop markt dan nVidia, ze hebben ook wat meer ervaring in dat segment.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
furean schreef op 27 november 2002 @ 14:28:
Er is pas geleden geloof ik hier op tweakers.net een test geweest. Weet het alleen niet zeker.
Maar de Geforce slurpt veel meer stroom dan de radeon, ongeveer 2x zo veel. Verder is de 7500 ook veel sneller. ATi doet het beduidend beter op de laptop markt dan nVidia, ze hebben ook wat meer ervaring in dat segment.
Heb echt overal gezocht naar benchmarks , bij de meeste word dan de Radeon 7500 gebruikt icm 64 mb ram , deze beschikt over 32 mb ram wat geintegreerd blijkt/lijkt te zijn , en daarom vertrouwe ik het eerlijk gezegt niet helemaal , de 420 die in de toshiba zit is niet zo'n snelheidswonder alleen weet ik dus niet hoeveel het scheeld tussen de 4go420 32 mb en de 7500 van Ati 32 mb (integrated :??)

Voor de rest maakt het niet zoveel uit , alleen vind ik echt zonde om dan een toshiba te kopen die duurder is maar toch een mindere videokaart en cpu heeft..

Verwijderd

Topicstarter
:| !--""KICK""--! :|

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

Alweer :) Maar ik heb nou de Toshiba Satellite 1410-304. Daar speelt een rtcw goed op. En scheelt kwa prestaties denk ik niks met een p4. Oke het is een celeron. Maar daar betaal je dan ook minder voor :)

Verwijderd

Topicstarter
Sen schreef op 28 November 2002 @ 12:19:
[...]

Alweer :) Maar ik heb nou de Toshiba Satellite 1410-304. Daar speelt een rtcw goed op. En scheelt kwa prestaties denk ik niks met een p4. Oke het is een celeron. Maar daar betaal je dan ook minder voor :)
hehe eindelijk hier heb ik wat aan >:) , mwah als rtcw er al goed opdraaid dan vind ik het eigenlijk wel best :)

Nu nog iemand die een soort vergelijking kan posten tussen de 7500 en de 420 go en ik ben helemaal blij _/-\o_
Pagina: 1