Zit nu toch ernstig te twijfelen tussen deze 2 kaarten.En van alle benchmarktests wordt ik ook al niet veel wijzer,omdat daar elke keer de snellere retail versie van de Radeon wordt getest.(die is weer een stuk duurder dan de GF2GTS).Heeft iemand voor mij een test waarbij de Radeon 64Mb oem(166/166) wordt vergeleken met de GF2 GTS 32Mb,aangezien de prijs van deze 2 kaarten ongeveer gelijk zijn...
Ik denk dat het dom is om een 64MB videokaart aan te schaffen, dit geeft nauwelijks snelheidswinst, maar je betaald er wel veel extra voor. Tegen de tijd dat 64MB wel veel snelheidswinst gaat geven, dan ben jij wel weer toe aan een nieuwe videokaart!
-forumering veranderd (tautologie)-
-forumering veranderd (tautologie)-
Verwijderd
..koop de radeon 64mb
Strakkere beeldkwaliteit en in de hoge 32bits resoluties sneller. (ik zit met smart te wachten op de mijne
)
En trouwens, de OEM versie kun je zo goed als altijd op retail speed laten draaien (183/183 ipv 166/166).
Mzzls
Gerlo
Strakkere beeldkwaliteit en in de hoge 32bits resoluties sneller. (ik zit met smart te wachten op de mijne
En trouwens, de OEM versie kun je zo goed als altijd op retail speed laten draaien (183/183 ipv 166/166).
Mzzls
Gerlo
Verwijderd
Ik ben net overgestapt van een geforce 1 naar een ati radeon 64mb ddr vivo ... de beeldkwaliteit is +/- 100x beter met een radeon en hij is ook noggeens ERRUG snel !
greetz
greetz
de Radeon is alleen sneller in 1600x1200/32 op een AMD 1Ghz systeem,echter maar 0.6 fps meer dan de GF2 GTS.
http://www.sharkyextreme.com/hardware/reviews/video/ati_radeon64_ddr/6.shtml
http://www.sharkyextreme.com/hardware/reviews/video/ati_radeon64_ddr/6.shtml
Verwijderd
..en dus?
Op een 1ghz systeem ga ik toch niet op resoluties onder de 1600*1200@32bit spelen
Mzzls
Gerlo
Op een 1ghz systeem ga ik toch niet op resoluties onder de 1600*1200@32bit spelen
Mzzls
Gerlo
Verwijderd
Koop geen van beide maar een geforce-2 ultra met 64 mb ddr geheugen, ongeveer 20% sneller dan die ati rommel
Verwijderd
[Misschien_een_beetje_offtopic] ..maar ik wil toch eigenlijk wel es wat mooie pics zien waarop je het verschil in beeldkwaliteit tussen beide kaartjes ziet [/Misschien_een_beetje_offtopic]
Mzzls
Gerlo
Mzzls
Gerlo
Radeon staat er om bekend dat de beeldkwaliteit gewoon wat beter is.
[quote]Op 05 november 2000 16:54 schreef G3R10 het volgende:
[Misschien_een_beetje_offtopic] ..maar ik wil toch eigenlijk wel es wat mooie pics zien waarop je het verschil in beeldkwaliteit tussen beide kaartjes ziet [/Misschien_een_beetje_offtopic]
Ben ik het helemaal mee eens....overtuig mij eens !
Ben ik het helemaal mee eens....overtuig mij eens !
Is klein beetje moeilijk om beeldscherpte te fotograveren omdat je in een waanzinig hoge resolutie moet werken. Conventionele camera en een zeer goede scanner. Ik heb het verschil gezien op mijn eigen monitor:
Matrox milennium / Geforce MX....
voor mij geen geforce, al was ie 5 keer sneller.
Matrox milennium / Geforce MX....
voor mij geen geforce, al was ie 5 keer sneller.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Staar je niet blind op benchmarks, ze meten de maximale fps en niet de gemiddelde fps en daar is de radeon wat sterker in, de geforce heeft hogere pieken maar ook wat diepere dalen qua fps en dat kan vervelend zijn als je de hoek om komt en midden in de ellende zit
De radeon is wat gelijkmatiger.
Maar ja, voor de meeste fps en de hoogste 3dmark score moet je toch echt een Geforce hebben.
Maar ja, voor de meeste fps en de hoogste 3dmark score moet je toch echt een Geforce hebben.
Pagina: 1