Toon posts:

pc screwed, weet iemand hier raad mee ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik post dit namens een maat van me :

Ik heb een probleem. Op de HCC beurs heb ik een Epson C62 printer gekocht en deze diezelfde middag aangesloten. Hij deed het prima en ik kreeg een bericht over me msn en ik wou antwoorden en me computer viel uit en ik kwam niet meer in xp.

Wij hebben toen XP eroverheen gekopieerd en toen deed ie het weer ff, totdat mijn broer een bestandje(SOF2) wou uitpakken en wederom viel de pc uit. We kregen hem niet meer aan. Hij gaf een fout m.b.t C:/windows/system32/config/system. Dit bestand hebben we via DOS vervangen met het bestand van mijn buurjongen die eveneens xp heeft, maar de pc ging niet meer aan. We probeerden toen de C-schijf te formatteren (primaire) en stond toen bij 13% stil en geeft dan de fout aan onvoldoende geheugen te hebben. Later is het toch nog gelukt om C: leeg te krijgen en daarna gaat ie een soort harde schijf check uitvoeren en telt tot 100%. Bij ons begint ie de hele tijd opnieuw met tellen, je moet hem ! op een gegeven moment uitzetten, gaat maar door. De harde schijf is nu in zijn geheel leeg, maar C: herkend ie niet meer.Geeft aan: Het mediumtype is ongeldig.

Ligt dit nu aan de printer of heb ik een virus opgelopen. Ik download ook wel eens wat van kazaa en heb op internet gezien dat er via kazaa een virus verstopt zit in leuke software om te downloaden, zoals SOF2. Dit bestand dat ik downloade was 184 mb groot, erg groot voor een virus en ik had hem nog niet eens uitgepakt. Het lijkt mij logisch zodra je dat programma uitpakt dat er pas een virus verschijnt.

Ik hoop dat jullie me zo snel mogelijk verder kunnen helpen, Alvast bedankt. Ik heb geen idee wat anders te doen. Het is een harde schijf van Maxtor. Ik ben echt tenrade.... ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Met vriendelijke groet,

Ernst-Jan Visscher

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Ik vrees dat je schijf overleden is.

Een simpel kort antwoord op een lang verhaal.

Verwijderd

Ik denk eerder dat de harde schijf dood is :S

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 05:25
Een harde schijf leeft niet... ^^

Verwijderd

metaforisch (schrijf je dat zo) gesproken.

Verwijderd

lohol, ging je echt c: formateren vanuit windows?
Naja maakt nie uit ook, opstart diskette erin, en dan met fdisk de partities van je schijf verwijderen en opnieuw aanmaken. Rebooten en nog een keer formateren.
Als dat niet werkt kun je met een util van maxtor wel checken of de schijf echt stuk is. (zie maxtor site)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

misschien dat een low level format je schijf weer tot level wil wekken, als ie echt kapot is baat het niet dan schaad het niet

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
we treuren met je mee... ik ben het met de jongens eens hier

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Formatteren vanuit Windows kan niet als het je systeemschijf is.
Kijk ook eens of hij als tweede schijf op de tweede IDE controller van de (pc van de) buurjongen nog wel te benaderen en te formatteren is. Had laatst ook een schijf die niet meer te formatteren viel (onder DÖS) maar als tweede schijf onder Windows XP lukte het wel zonder problemen.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:43

Exigence

dnkroz

Een maat van mij had precies hetzelfde, corupte files, formats die afbreken en dergelijke.
Nieuwe schijf erin en het liep weer als een zonnetje, de oude schijf was overleden dus.
Jammer, veel succes met de nieuwe.

Verwijderd

erik9287nl schreef op 26 November 2002 @ 21:08:
Een maat van mij had precies hetzelfde, corupte files, formats die afbreken en dergelijke.
Nieuwe schijf erin en het liep weer als een zonnetje, de oude schijf was overleden dus.
Jammer, veel succes met de nieuwe.
Hmmmz... volgens mij krijg ik die ouwe schijf nog wel aan de praat :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 20:34:
C: herkend ie niet meer.Geeft aan: Het mediumtype is ongeldig.
Als de C-schijf niet wordt herkend (door DOS denk ik) komt dat omdat de schijf in het NTFS formaat is geformateerd, en DOS ondersteund dat niet.
Pagina: 1